Formuła E – Di Grassi oportunista na China ePrix

Lucas di Grassi wykorzystał kolizję Nicolasa Prosta z Nickiem Heidfeldem na ostatnim okrążeniu China ePrix w Pekinie i wygrał pierwszy wyścig Formuły E.

opublikowany 13/09/2014 à 11:30

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Formuła E – Di Grassi oportunista na China ePrix

Nicolas Prost (np. tamy Renault) był jednak na dobrej drodze do wygrania China ePrix w Pekinie, rundy otwierającej inauguracyjny sezon Formuła E. Jeśli jego kolega z drużyny Sébastien Buemi był w stanie ukończyć pierwszy przejazd dopiero po zepsutej skrzyni biegów w jednym ze swoich dwóch samochodów, Francuz wyróżnił się zdobyciem pole position i prowadzeniem prawie przez cały wyścig. Niestety, francuski kierowca popełnił błąd na ostatnim okrążeniu, uderzając w Spark Renault SRT_01E Nicka Heidfelda (Venturi), który próbował wyprzedzić od wewnątrz. Niemiec z pełną prędkością uderzył w ścianę opon, ale na szczęście wyszedł bez szwanku z tego imponującego wypadku (vidéo). Uznany przez komisarzy za winnego, syn czterokrotnego mistrza świata F1 zostanie ukarany utratą dziesięciu miejsc na starcie malezyjskiego ePrix w Putrajaya, który odbędzie się 22 listopada.

Lucas di Grassi wykorzystał tę podwójną emeryturę, aby na kilka metrów przed metą objąć prowadzenie i zostać pierwszym zwycięzcą w historii Formuły E. Brazylijczyk zwyciężył z dwusekundową przewagą nad Franckiem Montagnym (Andretti Autosport), który miał wysublimowany wyścig po starcie z ósmej pozycji po karze trzech miejsc nałożonej za przecięcie linii wyjazdu z boksów podczas kwalifikacji. Daniel Abt uzupełnia podium i pozwala Audi Sport Abt prowadzić w klasyfikacji drużynowej pomimo znacznej ilości czasu straconego przez zespół w boksach.

Sam Bird (Virgin Racing) i Charles Pic (Andretti Autosport) zamykają pierwszą piątkę, mimo że Francuz myślał, że wycofa się na pierwszym okrążeniu po powaleniu przez kolegę z drużyny. Karun Chandhok (Mahindra Racing) zajął szóste miejsce, wyprzedzając kierowców Dragon Racing Jérôme d’Ambrosio i Oriol Servia. Nelson Piquet Jr (China Racing) i Stéphane Sarrazin (Venturi Racing) zamykają pierwszą dziesiątkę, wyprzedzając Jaime Alguersuari (Virgin Racing). Choć Takuma Sato (Amlin Aguri) przejechał zaledwie 21 okrążeń, Japończyk zdobył dwa dodatkowe punkty za najlepsze okrążenie w wyścigu.

Zapraszamy do zapoznania się z reportażem z Formuły E w Pekinie w numerze 1978 AUTOhebdo, dostępnym od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej na wszystkich platformach i od środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz