Meksyk – Kwalifikacje: Lucas di Grassi pierwszy poleman w Gen3, DS rozczarowuje

Podczas pierwszej sesji kwalifikacyjnej Gen3 w Formule E Lucas di Grassi wystartuje z pole position do wyścigu E-Prix Meksyku, wyprzedzając Jake'a Dennisa. Dwóm DS-Penskesom nie udało się zakwalifikować do pojedynków i wystartują poza czołową ósemką.

opublikowany 14/01/2023 à 17:56

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Meksyk – Kwalifikacje: Lucas di Grassi pierwszy poleman w Gen3, DS rozczarowuje

Lucas di Grassi jest pierwszym opiekunem pole position Gen3 © Germain Hazard / DPPI

Jest on pierwszym opiekunem pole position Gen3: Lucas di Grassi (Mahindra) zdobył pole position w wyścigu Mexico E-Prix (Meksyk). Brazylijczyk zdominował debatę i zdobył swoje czwarte pole position Formuła E, pierwszy od wyścigu E-Prix w Montrealu w 2017 r.! Mistrz świata z 2017 roku pokonał w finale Jake’a Dennisa (Andretti). Jake Hughes (McLaren) wystartuje z 3. miejsca, a w 2. rzędzie towarzyszyć mu będzie André Lotterer (Andretti).

Grupa A: Fenestraz o włos, Vergne w pułapce!

Podczas pierwszej sesji kwalifikacyjnej w roku każdy zespół jest reprezentowany przez: jednomiejscowy w obu grupach. Na nieco cieplejszym torze niż na porannym treningu wolnym i na bardziej zatłoczonych trybunach napięcie utrzymywało się do ostatnich sekund w grupie A.

André Lotterer, nouveau pilote pour l’écurie Andretti motorisée par Porsche, a pris le meilleur temps de la session avec un chrono de 1’13″405. L’Allemand a mené un peloton extrêmement serré : seulement 2 dixièmes ont séparé le premier du septième, Sergio Sette Camara. Le top 3 est complété par les deux tauliers de la Formule E, Sébastien Buemi (Envision) i Lucas di Grassi (Mahindra).

A pierwszą niespodzianką sezonu jest eliminacja Jean-Érica Vergne (DS-Penske), który poniósł porażkę dopiero na 6. miejscu! Francuz, który zatrzymał się na torze na kilka sekund przed ostatnim okrążeniem, aby zaczerpnąć powietrza, nie wykorzystał obietnic płynących z darmowych treningów. Wyróżniał się jednak inny Francuz: Sacha Fenestraz (Nissan) ledwo wszedł do pierwszej czwórki, wyprzedzając Antonio Félixa da Costę (Porsche) zaledwie o 4 tysięczne. 

Grupa B: Dennis robi wrażenie, mistrz na macie

W grupie B pierwsze miejsce w tabeli czasu zajął drugi Andretti-Porsche. Podobnie jak André Lotterer, Jake Dennis był najszybszy w swojej grupie z doskonałym czasem 1'13″074. Najlepszy czas Brytyjczyk wyprzedził Dana Ticktuma (NIO 333) i Jake’a Hughesa (McLaren). Pascal Wehrlein zasłużył na swój bilet na pojedynki tuż przed wicemistrzem świata Mitchem Evansem (Jaguar), który jako pierwszy został wyeliminowany. 

Za tym kryje się kolejny wielki ups dla DS. Aktualny mistrz Stoffel Vandoorne nie mógł spisać się lepiej niż dopiero po raz 7. Edoardo Mortara (Maserati) nie uratował honoru grupy Stellantis smutnym 8. miejscem. Wyczekiwane po doskonałych testach przedsezonowych jednomiejscowe samochody wyposażone w DS są dalekie od ideału w Meksyku... Po stronie francuskiej Norman Nato (Nissan) zajął 4. miejsce z dala od czołowej czwórki.

Pojedynki: Di ​​Grassi wykorzystuje błędy Andrettiego

Podczas pierwszych pojedynków w tym roku niezbędne było doświadczenie z nowymi jednomiejscowymi samochodami Gen3. A kto lepiej niż Lucas di Grassi – najbardziej doświadczony kierowca w stawce ze 100 startami w 100 wyścigach E organizowanych w Formule E – zdobędzie pierwsze pole position w sezonie?

Brazylijczyk najpierw o włos pokonał swojego byłego „najgorszego wroga” Sébastiena Buemiego, a następnie pokonał dwóch Andrettisów. André Lotterer w półfinale, a następnie Jake Dennis w finale popełnili ten sam błąd podczas pojedynku z Mahindrą, hamując zbyt późno na piątym zakręcie. W rozegranym zbyt szybko finale Lucas di Grassi musiał jedynie dojechać do mety i dojechać do mety zdobył swoje czwarte pole position w mistrzostwach pojazdów elektrycznych, pierwsze od 5 wyścigów!

Pomimo rozczarowania porażką w finale, jest to także ogromna satysfakcja dla Andrettiego, który umieszcza swoje dwa samochody w pierwszej czwórce. Pokonany w ćwierćfinale Sacha Fenestraz będzie zatem najlepiej uplasowanym Francuzem w stawce z 4. miejscem miejsce. . Jean-Éric Vergne wystartuje z 8. pozycji, a Norman Nato wystartuje z 11. pozycji.

Ostateczny obraz: 

Ćwierćfinały:

Lucas di Grassi (Mahindra) vs. Sébastien Buemi (Wizja)

Sacha Fenestraz (Nissan) vs. André Lotterer (Andretti)

Jake Hughes (McLaren) vs. Dan Ticktum (NIO 333)

Jake Dennis (Andretti) vs. Pascal Wehrlein (Porsche)

Półfinały:

Lucas di Grassi (Mahindra) vs. André Lotterer (Andretti)

Jake Hughes (McLaren) vs. Jake Dennis (Andretti)

Końcowe: 

Lucas di Grassi (Mahindra) vs. Jake Dennis (Andretti)

Pole startowe wyścigu E-Prix Meksyku

CZYTAJ TAKŻE > Nasi ulubieńcy na sezon Formuły E 2023

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)