Porsche kontra Jaguar, akt II
Wymagana jest stabilność przepisów pomiędzy sezonami 9 i 10 Formuła E, nous avons retrouvé à Mexico les « usual suspects » de l’an dernier, à savoir les quatre écuries motorisées soit par Porsche, soit par Jaguar. Les deux groupes motopropulseurs sont de nouveau les plus performants du plateau cette saison.
Na starcie czterech z pierwszych pięciu kierowców było wyposażonych w bloki Porsche lub Jaguara. Przewaga, która potwierdziła się w wyścigu, wraz ze zwycięstwem Pascala Wehrleina na Porsche przed nami Sébastien Buemi w Envision – Jaguar i Nick Cassidy w Jaguarze. Pojedynek pomiędzy dwoma producentami wchodzi zatem w drugi akt. Jeśli Jaguar nadal wydaje się mieć lekką przewagę nad Porsche, to stuttgarcka firma załatała w kwalifikacjach błędy poprzedniego sezonu i jest w stanie stanąć naprzeciw marce z Coventry.
DS Penske w grze
DS Penske ma znacznie lepszy start w tym sezonie w porównaniu z rokiem ubiegłym. W sobotę w Meksyku reprezentacja francusko-amerykańska zdobyła łącznie 12 punktów (w porównaniu z 1 w 2023 r.). Przede wszystkim dwaj kierowcy zespołu z Satory (Yvelines), Jean-Éric Vergne (6.) i Stoffel Vandoorne (8.) pokazali, że żyją w tempie najlepszych i bez solidnej obrony Mitcha Evansa mogli ponownie strzelić gola lepsza. Jeśli złotym jednomiejscowym bolidom w dalszym ciągu brakuje wyników w kwalifikacjach, pomimo przejścia Belga do ostatnich etapów, DS Penske z pewnością poczynił postępy w zakresie strategii wyścigowej i zarządzania energią. Obiecujące na przyszłość…
Falstart Andrettiego
Czekaliśmy na amerykańską drużynę i jej mistrza Jake’a Dennisa na zakręcie w Meksyku… ale oni nie zareagowali. Andretti opuścił łódź w sobotę na inaugurację sezonu Formuła E. Bardzo szybko ograniczona odległymi pozycjami na starcie, amerykańska drużyna nie była w stanie wspiąć się wystarczająco wysoko w rankingu i musiała zadowolić się niewielkimi punktami na 9. i 10. miejscu, daleko, bardzo daleko od zwycięzcy Pascala Wehrleina.
Spośród czterech ulubionych zespołów napędzanych Porsche lub Jaguarem Andretti ma najgorszy wynik weekendu. Po raz pierwszy w nowym zespole Norman Nato miał trudną rundę: zaledwie 13. miejsce na starcie (z najlepszym okrążeniem odwołanym z powodu ograniczeń toru), rodak z Cannes zdołał dostać się do pierwszej dziesiątki, zanim utknął w pociągu prowadzonym przez przez Mitcha Evansa na koniec wyścigu.
Skomplikowany powrót De Vriesa
Czy nie postawiliśmy sobie zbyt wysokich oczekiwań? Nycka de Vriesa ten sezon ? Batawian, mistrz świata w tej dyscyplinie z 2021 roku, po niemal dwóch latach zmagał się z pierwszym E-Prix w Formule E. Trzeba powiedzieć, że efemeryczny pilot Formuła 1 musi nauczyć się wszystkiego na nowo: nowego samochodu z Gen3, nowego zespołu z Mahindrą, nowych formatów wyścigów itp.
Holender, który zakwalifikował się na 22. i ostatniej pozycji, wydawał się znaleźć akceptowalne tempo pod koniec wyścigu, zajmując 15. miejsce. Jednak w indyjskiej drużynie z tyłu stawki – która nie wydaje się, aby poza sezonem zrobił jakieś postępy – będzie mu trudno w tym sezonie zabłysnąć bardziej. Nadal dajmy mu czas na ponowne przystosowanie się do tej szczególnej dyscypliny, ale okres przejściowy może okazać się bardziej skomplikowany, niż oczekiwano…
Ku nudniejszemu sezonowi Formuły E?
Oto główny wniosek, jaki wyłania się z pierwszego wyścigu 10. sezonu Formuły E: wyścig był… monotonny, że tak powiem. Niewiele wyprzedzań – jeśli nie liczyć wyprzedzań „wymuszonych” przez tryb ataku – i kierowców jadących za sobą w celu oszczędzania energii, bez tak naprawdę możliwości ataku. Jeśli organizatorzy próbowali podkręcić widowisko na torze, skracając czas trwania wyścigu o jedno okrążenie w porównaniu z rokiem 2023, to próba się nie powiodła.
Tak więc, nawet jeśli tor Formuły E na Autodromo Hermanos Rodriguez od czasu jego wprowadzenia do kalendarza nigdy tak naprawdę nie oferował bardzo ekscytujących rund, edycja na rok 2024 pokazała również, że w tym sezonie wyścigów w stylu Keirin nadal powinno być mnóstwo. Miejmy nadzieję, że wprowadzenie Charge Attack – obowiązkowego postoju w celu szybkiego doładowania – w niektórych rundach urozmaici nieco widowisko i strategie w tym roku.
CZYTAJ TAKŻE > A co jeśli w końcu nadejdzie sezon Wehrleina? „To oczywiste, że zrobiliśmy krok do przodu”
Kontynuuj czytanie na te tematy:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
2 Uwagi)
Aby napisać komentarz
Yves-Henri RANDIER
14 o 01:2024
Wydaje się, że DS Penske jest w tym zamieszany, tym lepiej dla tego zespołu. Biorąc to pod uwagę, jeśli sezon 2024 młynków/odkurzaczy Dyson oferuje wyłącznie wyścigi w stylu Keirin, nadal będziemy znudzeni zachowywaniem grzeczności, zwłaszcza że wyścigi rowerowe absolutnie nigdy mi nie przeszkadzały.
DANIELA MEYERSA
14 o 01:2024
„To jest główny punkt, jaki wyłania się z pierwszego wyścigu 10. sezonu Formuły E: wyścig był… monotonny”. Ale wygląda to tak, jak prawie KAŻDY wyścig od początku tego cyrku! Osobiście pamiętam, że w ogóle mnie to już nie interesuje! Aby mieć pojęcie, porównanie odbiorców byłoby dobrą informacją, ale nie mamy pewności, czy Fe przekazuje tę informację!!