W sportach motorowych powiedzenie stało się banałem: nic nie jest zakończone, dopóki nie machnie się flagą w szachownicę. Trzecia edycja wyścigu ePrix w Santiago de Chile pokazała to po raz kolejny, kiedy ostateczna zmiana kierowcy na prowadzeniu zaledwie trzy zakręty przed końcem.
W walce o zwycięstwo w turnieju po skutecznym powrocie Antonio Félix Da Costa (DS Techeetah) poddał się w pełnym napięcia starciu z Maximilianem Güntherem (BMW i Andretti). Młody Niemiec przejął kontrolę już po 20 minutach wysiłku, wyprzedzając Mitcha Evansa (Jaguar).
Dla Maksymiliana Günthera zrekrutowany przez BMW po kilku bardzo dyskretnych konkursach ePrix w latach 2018–19ten pierwszy sukces w dyscyplinie elektrycznej jest dowodem jego talentu. Zmagający się z temperaturą akumulatora Antonio Félix Da Costa zajął drugie miejsce, przed zdobywcą pole position Mitchem Evansem.
W DS Techeetah to podium nie wystarczy, aby zamaskować rozczarowanie otoczenia Jean-Érica Vergne’a. Francuz, podwójny odchodzący mistrz, wycofał się z powodu uszkodzonego przedniego skrzydła i przeciętej opony. „JEV”, który wystartował z 11. pozycji, podczas swojego incydentu walczył o zwycięstwo.
Bardzo szybko podczas treningów, dzięki obecności w Super Pole, Venturi Felipe Massy i Edoardo Mortary stopniowo znikali z czołówki, podobnie jak Oliver Turvey (NIO). Były mistrz Lucas di Grassi (Audi), któremu przeszkadzała pozycja na końcu stawki, zaliczył najlepszy powrót dnia, zajmując siódmą pozycję końcową.
La course sera vite à oublier pour Porsche. L’équipe allemande, après des débuts prometteurs en Arabie saoudite, a été rejetée dans l’anonymat complet. Neel Jani n’a bouclé que quelques hectomètres alors qu’Andre Lotterer a eu une perte de puissance (22e).
Przybył do Chile jako lider mistrzostw, Aleksander Sims (BMW i Andretti) wycofał się z wyścigu po problemie mechanicznym. Logicznie rzecz biorąc oddaje swoje miejsce w klasyfikacji generalnej na rzecz Stoffela Vandoorne’a (Mercedes).
Wreszcie, na trzech zawodników, w tym na zawodników, nałożono kilka kar za nieprzestrzeganie przepisu technicznego Sébastien Buemi (Nissan e.dams). Szwajcar traci korzyść związaną z 10. miejscem.
W numerze 2251 AUTOhebdo, dostępnym w sprzedaży cyfrowej w poniedziałki wieczorem i w środę w kioskach, znajdziesz analizę Santiago ePrix przeprowadzoną przez naszego specjalnego korespondenta.
Ranking Formuła E ePrix w Santiago 2020:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)