Tokio – Max Günther (Maserati) wygrywa przed Oliverem Rowlandem (Nissan)

Maximilian Günther (Maserati) wygrał pierwsze w historii Tokyo E-Prix. Niemiec pokonał Olivera Rowlanda (Nissan) i Jake’a Dennisa (Andretti).

opublikowany 30/03/2024 à 07:59

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Tokio – Max Günther (Maserati) wygrywa przed Oliverem Rowlandem (Nissan)

Maximilian Günther zwycięża w Tokio - Fot.: Frédéric Le FLoc'h / DPPI

  • Oliver Rowland (Nissan) wystartował z pole position w Tokio E-Prix, piątej rundzie sezonu 2024 Formuła E. Anglik z Nissana pokonał w kwalifikacjach Niemca Maximiliana Günthera (Maserati) i Szwajcara Edoardo Mortarę (Mahindra).
  • Po stronie francuskiej Norman Nato (Andretti) startował z 11. pozycji; Jean-Eric Vergne (DS Penske) był 13., a Sacha Fenestraz (Nissan) – 20. Lider mistrzostw Nick Cassidy (Jaguar) na starcie zajmował dopiero 19. miejsce. Zwycięzca w Brazylii, Sam Bird (McLaren) miał wystartować z ostatniej pozycji w Tokio!
  • Po dobrym starcie Oliver Rowland utrzymał swoją pozycję nawet po zgaszeniu świateł. Na czele wyścigu stanęła czołowa czwórka z Rowlandem, Güntherem, Mortarą i Antonio Félixem da Costą (Porsche). Dwóch Andrettisów, Jake’a Dennisa i Normana Nato, wpadło w zasadzkę.
  • Mitch Evans (Jaguar) nie wyhamowując w peletonie, uszkodził skrzydło z boku jednomiejscowy autorstwa Robina Frijnsa (Envision).

  • Samochód bezpieczeństwa wypadł z toru na 21. okrążeniu z powodu gruzu na torze. Wyścig został wznowiony na 23. okrążeniu.
  • Max Günther pokonał Olivera Rowlanda na 25. okrążeniu i przejął kontrolę nad wydarzeniem. Niemiec od razu objął niewielkie prowadzenie i był w stanie przejść do drugiego trybu ataku, nie tracąc przy tym majątku.
  • Strategia opłaciła się Niemcowi z Maserati, który zmierzał ku zwycięstwu w pierwszym w historii Tokyo E-Prix, pomimo powrotu Olivera Rowlanda. Nie wygrał w mistrzostwach od zeszłorocznej Dżakarty, podobnie jak jego zespół, który zanotował drugie zwycięstwo w FE.
  • Sacha Fenestraz jako pierwszy Francuz zajął 10. miejsce, tuż przed Vergne. Ukarany pięcioma sekundami Norman Nato zajął 15. pozycję.
  • Szósty na mecie Edoardo Mortara został zdyskwalifikowany za przekroczenie dozwolonego limitu energii. Dzięki temu Nick Cassidy (Jaguar) zyskał jedno miejsce i utrzymał pozycję lidera w Mistrzostwach Świata, zrównaną punktowo z Pascalem Wehrleinem (Porsche).
  • Aktualizacja 30 o 03:11: wprowadzono zmianę w końcowym rankingu Tokyo E-Prix. Jeśli Mortara rzeczywiście zostanie zdyskwalifikowany, kara Normana Nato zostanie anulowana. Tym samym Francuz awansował na szóste miejsce w wyścigu, spychając Cassidy'ego na 8. miejsce. Konsekwencja: Pascal Wehrlein nowym liderem mistrzostw!

Klasyfikacja końcowa Tokyo E-Prix:

Mistrzostwa Kierowców po Tokio:

 

Mistrzostwa drużynowe po Tokio:

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)