Rok 2024 jest rokiem zmian dla Charliego Eastwooda: po pięciu latach spędzonych w Aston Martin, Irlandczyk zmienia wszystko dołączając do Corvette. Na początku 24-godzinnego wyścigu w Daytona na pokładzie nowiutkiej Corvette Z06 GT3.R, z zespołem AWA, 28-letni kierowca wciąż znajduje się w fazie uczenia się, przed lądowaniem w USA odbył jedynie około dwudziestu tras. Floryda.
„To dla mnie bardzo nowe. Opuściłem Astona Martina dopiero w listopadzie, a przyjechałem w grudniu [do Corvette], więc miałem tylko kilka dni jazdy przed Świętami Bożego Narodzenia i oczywiście podczas ROAR- wyjaśnił. Moje pierwsze wrażenie jest takie, że [Corvette] jest bardzo, bardzo mocna! To naprawdę dobry samochód, gdy trzeba jechać do granic możliwości. Przy dużej liczbie GT3 musimy uciekać się do niedostatecznej jazdy i bardzo trudno jest znaleźć równowagę, podczas gdy tutaj możemy atakować Corvettą. To zupełnie nowy samochód, ale mamy fantastyczne podstawy pod względem mechaniki. Teraz od zespołu zależy zdobycie punktów końcowych. »
„Przyjazd nowym samochodem na coś w rodzaju SuperBowl w sportach motorowych wiąże się z dużą presją! Jednak dzięki przeprowadzonemu wcześniej procesowi rozwoju nie można było odnieść wrażenia, że jest to pierwszy wyścig samochodu. Wygląda, jakby biegł przez długi czas.”, określa kierowca Corvette, wyraźnie zadowolony z pierwszych wrażeń z Corvette Z06 GT3.R.
Daytona, cenny staż przed WEC dla Eastwooda
Charlie Eastwood, który w tym sezonie zagra w WEC z zespołem TF Sport uważa, że wszystko, czego można się nauczyć w Daytona, będzie niezbędne do zrozumienia samochodu przed sezonem 2024. „W WEC, kiedy jedziemy na tory takie jak Fuji, Katar czy Le Mans, niektóre samochody są wygodne w każdych warunkach. Trzymamy kciuki, żebyśmy mogli dobrze spisać się. TF Sport odebrało w swoich warsztatach obie Corvette, pierwsze testy zrobimy tuż po Asian Le Mans Series w Dubaju, a następnie udamy się prosto do Kataru. Wszystko pójdzie bardzo szybko, ale dla mnie i Daniego [Juncadelli] dobrze, że tu jesteśmy, ponieważ dużo się tutaj uczymy., podkreśla irlandzki pilot.
Chociaż Charlie Eastwood jest dość optymistyczny co do pierwszego weekendu wyścigowego z Corvette, jest bardzo ostrożny w swoich przewidywaniach. Zdaniem Irlandczyka zespół AWA, który w tym sezonie odkrywa GT3, musi jeszcze poczynić postępy i przyzwyczaić się do GTD. „Umieszczenie tutaj osiągów każdego samochodu jest skomplikowane. Z naszej strony musimy po prostu kontrolować to, co jest możliwe do kontrolowania. Musisz znaleźć najlepszą równowagę, która najlepiej pasuje każdemu kierowcy i nie popełniać błędów. [Zespół AWA] pochodzi z LM P3 i istnieje wiele różnic w stosunku do GT3: pit stopy, zmiany hamulców itp. Jeśli będziemy mieli sytuację pod kontrolą, myślę, że możemy wygrać. Ale podczas wyścigu zobaczymy, czy uda nam się wygrać, czy nie. »
CZYTAJ TAKŻE > Rockenfeller nie spodziewa się cudu po premierze Mustanga GT3
Kontynuuj czytanie na te tematy:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)