12. godzina w Sebring – zwycięzcy Delétraz i Acura po ciężkiej walce z Cadillacem: „Bourdais był twardy, ale poprawny, więc dzięki mu”

Pojedynek Cadillaca nr 01 Sébastiena Bourdaisa z Acurą nr 40 Louisa Delétraza w ostatnich minutach 12-godzinnego wyścigu w Sebring obrócił się na korzyść Szwajcarów, zapewniając WTRAndrettiemu prestiżowe zwycięstwo na zakończenie intensywnego wyścigu. walka.

opublikowany 17/03/2024 à 09:47

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

12. godzina w Sebring – zwycięzcy Delétraz i Acura po ciężkiej walce z Cadillacem: „Bourdais był twardy, ale poprawny, więc dzięki mu”

© IMSA Media

Tę 72. edycję konkursu będziemy długo pamiętać 12 godzin od Sebring (Floryda), a raczej szczególnie długo będziemy wspominać te epickie ostatnie dziesięć minut na torze na Florydzie. Wynik był więcej niż niezdecydowany w końcowych momentach wyścigu, który początkowo wydawał się obiecany Cadillacom, zanim imponująca katastrofa Pipo Deraniego na pokładzie V-Series.R nr 31 Nie przychodź i nie przetasowuj kart.

Drugi Cadillac, złoty numer 01, miał okazję zatrzeć rozczarowanie tym strasznym wypadkiem: na czele peletonu GTP po ostatnim ponownym uruchomieniu Sébastien Bourdais mógł zapewnić sobie zwycięstwo, ale nie licząc entuzjazmu Louisa Delétraza na pokładzie Acury nr 40, który siedział za nim. Wypuszczonego ze smyczy Szwajcara nie trzeba było pytać: pięć minut przed końcem kierowca WTRAndretti próbował wskoczyć do Francuza, co zakończyło się sukcesem! Muskularny manewr (z kilkoma kontaktami), ale przede wszystkim decydujący o odniesieniu pierwszego zwycięstwa w najwyższej kategoriiIMSA.

„W końcówce samochód był naprawdę mocny i wiedziałem, że jesteśmy na pozycji, aby wygrać. To była duża presja”, zwierzył się szczęśliwy Louis Delétraz na mecie wyścigu. Szwajcar wyjaśnił także swoje zdecydowane wyprzedzanie, które przyczyniło się do zwycięstwa, i podziękował Sébastienowi Bourdaisowi za walkę stoczoną na torze. „Tak naprawdę nigdy tego nie robiłem (byłem kierowcą, który przekroczył linię mety, przyp. redaktora). Mój pierwszy raz był na torze Daytona i po raz drugi ukończyłem wyścig. Oczywiście chciałem wygrać i zdobyć punkty dla mistrzostw. Zobaczyłem, że mam ku temu okazję. Sébastien [Bourdais] był twardy, ale poprawny, więc dziękuję mu. I w końcu zobaczyłem otwarcie, zdecydowałem się na to, miałem więcej rytmu i wygrałem! Zapamiętam ten wyścig na długo. »

12H w Sebring: Pierwszy sukces WTRAndrettiego na Acurze

Louis Delétraz nie był jedynym, który zbudował to zwycięstwo Acury i WTRAndrettiego. Numer 40 był w stanie wrócić na czoło peletonu szczególnie dzięki dużym przejazdom Coltona Herty. Amerykanin napierał jak cholera, aby przesunąć się w górę peletonu GTP i objąć prowadzenie na dwie godziny przed metą, zapewniając swojej załodze dobrą pozycję przed ostatnim sprintem 12-godzinnego wyścigu w Sebring.

" To jest zajebiste ! To niesamowite, że w końcu wygrałem ten wyścig. Prawie wygrałem w 2020 roku z BMW i zostałem wyeliminowany na pięć minut przed końcem, wspomina Colton Herta, w końcu pomszczony. Od tego czasu bardzo chciałem wrócić i spróbować wygrać ten wyścig. Na szczęście nam się to udało. Nie mogę wystarczająco podkreślić tego, co Louis zrobił podczas ostatniego przejazdu, aby zapewnić sobie zwycięstwo, presję, pod jaką się znajdował, i jego umiejętność wyjścia z niej i zadania ciosu Sébastienowi. Myślę, że wszyscy, podobnie jak kierowcy, wykonali fantastyczną robotę w zespole. Wszystko było dla nas idealne. »

Dla Acury i WTRAndretti ten sukces w 12-godzinnym wyścigu w Sebring oznacza także miłą zemstę po żmudnym 24-godzinnym wyścigu w Daytona, podczas którego ARX-06 nie błyszczały tak naprawdę na tle Cadillaców i Porsche. Przede wszystkim jest to pierwsze zwycięstwo amerykańskiego zespołu z japońskim producentem w kategorii GTP. „To wielkie zwycięstwo zespołu. Nasz samochód przez cały dzień nie sprawiał kłopotów, podkreśla Jordan Taylor. Ostatni przejazd Louisa zrobił dzisiaj różnicę. Zespół wykonał dobrą robotę, utrzymując nas w rywalizacji, ale on naprawdę walczył o to zwycięstwo i zdobył je dla nas. »

CZYTAJ TAKŻE > Bourdais, dobity do deski w Sebring, krytykuje finisz przekształcony w „konkurs samochodu zderzakowego”

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz