24h Spa – Nowy regulamin na rok 2016

SRO Motorsports ujawniło zmiany w regulaminie edycji 2016 Hours of Spa 24, rozgrywanej w ostatni weekend lipca.

opublikowany 17/07/2016 à 12:37

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

24h Spa – Nowy regulamin na rok 2016

Zawsze bardzo oczekiwane wydarzenie w ramach koncertu wydarzeń GT3, 24 Hours of Spa stanowi flagowe wydarzenie serii Blancpain GT w samym sercu lata w belgijskich Ardenach. W tym sezonie nastąpi kilka zmian regulacyjnych, jak niedawno szczegółowo opisał SRO Motorsports, organizatorzy serii Blancpain.

Główny ranking opiera się teraz na wyniku ogólnym. Oznacza to, że niezależnie od kategorii, w której pierwsza trójka sklasyfikowana pod flagą w szachownicę (Pro, Pro-Am, Am itd.) to oni po wyścigu głównym staną na podium.

Krajowa kategoria samochodów innych niż GT3 powróci w 2016 roku i obejmie samochody seryjne jednej marki. Samochody te będą wyróżniane zielonymi numerami z systemem Lumirank.

Aby uniknąć eskalacji technologicznej podczas tankowania i zmiany opon, na pełny postój w pit stopie zostanie ustalony określony czas, oparty na długości depot, a także określony minimalny czas na tankowanie i wymianę opon (tankowanie i wymiana opon). zmiana więcej niż jednej opony).

Ze względów uczciwości sportowej wszystkie samochody muszą zatrzymać się na co najmniej 5 minut w ciągu pierwszych 22 godzin wyścigu.

Samochody obecne w Superpole będą wyjeżdżać z boksów co minutę (a nie co 15 sekund w 2015 r.).

W roku 2016 24-godzinne Spa powraca do starego systemu pojedynczego samochodu bezpieczeństwa. Oznacza to, że pit lane będzie otwarty, z wyjątkiem sytuacji, gdy pociąg samochodów przejeżdża przez wyjazd z pit lane. Procedurę Full Course Yellow można zastosować przed wystawieniem samochodu bezpieczeństwa, aby spowodować natychmiastowe zwolnienie samochodów i umożliwić wyprzedzenie lidera przez samochód bezpieczeństwa.

W kategorii Pro-Am składy załóg ewoluują. Bardziej dopuszczalny jest kwartet Platyna-Złoto-Srebro-Brąz. Do każdego trio zgłoszonego na resztę sezonu może dołączyć czwarty kierowca (w kategorii co najwyżej Platinum), pod warunkiem, że weźmie on udział w pozostałej części sezonu. W załogach składających się z dwóch kierowców Pro (Platynowy i Złoty) oraz dwóch kierowców Brązowych, ten ostatni musi przepracować co najmniej 8 godzin za kierownicą. W załogach z zawodowcem ten czas wynosi minimum 6 godzin dla kierowcy brązowego.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz