50 lat Yvana Mullera: samochody, które doprowadziły go do tytułów

Od 16 sierpnia do pięćdziesięcioletniego klubu dołączył Yvan Muller. Możliwość przewinięcia wątku jego różnych koronacji na torze, od Formuły 2 po Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych (WTCC).

opublikowany 30/08/2019 à 10:45

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

50 lat Yvana Mullera: samochody, które doprowadziły go do tytułów

1992: Reynard 91D-Cosworth w Formuła 2 brytyjski


Legenda

Turystyka nie była jedyną rzeczą w życiu Francuza. Na przełomie lat 1990. i XNUMX. Alzatczyk wspiął się po drabinie w stronę świętego Graala Formuła 1. W 1992 roku zdecydował się po raz pierwszy przepłynąć kanał La Manche, aby wziąć udział w brytyjskiej Formule 2. Jest jedynym reprezentantem Francji biorącym udział w mistrzostwach składających się z około dwudziestu elementów. 

Autor czterech sukcesów, Yvan Muller wyróżnia się przede wszystkim konsekwencją, o czym świadczy siedem miejsc na podium. Zastępuje znane nazwiska, takie jak Stirling Moss, Jim Clark i Niki Lauda. Nie nic ! 

1995: BMW we francuskiej superturystyce 


Y. Muller w BMW serii 3 w Supertouringu w 1995 r. © DPPI

Pierwsze kroki w Superturystyce dla Yvana Mullera miały miejsce w 1994 roku. Pomimo specyfiki tej kategorii (walki, jazda samochodem bardzo odmienna od jednomiejscowy), zdobycie reputacji nie zajęło mu dużo czasu. Zaangażowany w oficjalny zespół BMW zarządzany przez Orecę, Yvan Muller stał się najlepszym francuskim kierowcą w swoim gatunku, pokonując takie nazwiska jak Laurent Aiello czy Éric Hélary. Jeden z jego wyczynów zbrojnych pozostanie podwójnym sukcesem w Dijon-Prenois (Côte-d'Or):

 

 

2003: Vauxhall w BTCC

Jest to marka znana ogółowi francuskiej publiczności i nie bez powodu. Vauxhall istnieje tylko w Wielkiej Brytanii; samochody Vauxhall, których właścicielem jest Opel, to po prostu Ople. To było tak dla protokołu.

Wróćmy do roku 2003, kiedy Yvan Muller miał odwagę zmierzyć się z wielkimi nazwiskami brytyjskiej turystyki. To trochę jak na dzikim zachodzie. Wszyscy piloci są przedstawicielami Jej Królewskiej Mości. Wszyscy oprócz naszego narodowego Yvana! 

BTCC słynie z tego, że jest jednym z najbardziej męskich konkursów w turystyce. Kontakty są codziennością dla największej przyjemności widzów. Jedyny „żaba” w krainie Szekspira, Yvan Muller, stał się celem kilku ataków na torze, takich jak ten przeprowadzony przez Anthony'ego Rieda w Brands Hatch: 

 

 

Za wzięcie prawa w swoje ręce Yvan Muller otrzyma 11-dniowe zawieszenie prawa jazdy. Pomimo wzmożonych przeciwności losu Frenchy wygrał sześć wydarzeń i zdobył tytuł, wyprzedzając swojego kolegę z drużyny Jamesa Thompsona: 

 

 

2008: Seat Leon TDI w WTCC

„Prawdziwa legenda wyścigów samochodów turystycznych”. Tak Thed Björk, ostatni mistrz WTCC (w 2017 r.), postanowił opisać swojego kolegę z drużyny Lynk & Co w Pucharze Świata Samochodów Turystycznych (WTCR) Yvana Mullera. Na światowym poziomie nikt nie spisał się w tej dyscyplinie lepiej od Alzatczyka, który ma na swoim koncie cztery korony, 48 zwycięstw, 29 pole position i 38 najlepszych okrążeń. 

Po dwóch sezonach zwiększania mocy z Seatem i Orecą w WTCC Yvan Muller nie pragnie niczego więcej i niczego mniej niż koronacji w 2008 roku. Trzeba powiedzieć, że w listopadzie 2007 roku spadła niewinna część pompy diesla, zabierając mu przy tej samej okazji tytuł prawie zdobyty. 

Seat Leon TDI był wówczas prawdziwą rewolucją w turystyce. Po raz pierwszy w konkursie brał udział pojazd z silnikiem Diesla. W tamtym czasie Dieselgate nie istniało, a komunikacja na rzecz tej technologii kwitła pełną parą. Francuska flota samochodowa jest wypełniona samochodami z silnikiem Diesla. W dyscyplinie, która precyzyjnie nawiązuje do kodów stylistycznych samochodów produkcyjnych, jest to majstersztyk!

 

 

Na poziomie sportowym Yvan Muller gra regularnie, co jest jego najlepszą kartą. Nie przeszedł na emeryturę podczas 22 poprzednich wydarzeń przed finałem. Przybywając do Makau z 14-punktową przewagą nad swoim kolegą z drużyny Gabriele Tarquini, unika pułapek miasta-państwa zdobyć swój pierwszy tytuł mistrza świata FIA.

 

2010: Chevrolet Cruze w WTCC


Y. Muller w Kurytybie (Brazylia) w 2010 r. © DPPI

Na przełomie dekady w 2010 roku zespół RML, przygotowujący Chevroleta Cruze, stał się armadą do pokonania w WTCC. Seat i BMW zmniejszają rozmiary, a Yvana Mullera czekają dwa wymarzone sezony i dwie koronacje.

„Prowadzę mistrzostwo kierowców od pierwszego wygranego wyścigu w Brazylii, utrzymywałem się na szczycie rankingów przez cały sezon 2010, 11 spotkań i 22 wyścigi”, analizował w 2010 roku, z wieńcem laurowym otrzymał jedną rundę przed końcem! 

 

 

W 2011 roku rywalizacja z kolegą z drużyny Robem Huffem będzie operą mydlaną. Anglik okaże się bardzo groźny w Makau, gdzie straci zaledwie trzy punkty do Francuza pomimo dwóch kolejnych sukcesów w Azji. „Było bardzo ciasno!” Robert zasłużył na ten tytuł tak samo jak ja. Był dzisiaj bardzo szybki”, uruchomił Yvan Muller.

Nadal w przypadku Chevroleta Cruze (o pojemności skokowej zmniejszonej do 1.6 litra w porównaniu do poprzednich 2.0 litrów)Yvan Muller zdobył czwarty tytuł mistrza świata w 2013 roku.

 

 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz