Jego nazwisko znajduje się obecnie na szczycie zestawień serii promowanej przez ekipę Team Fj i Jérôme’a Galpina. Zajmując czwarte miejsce w drugim wyścigu finału Walencji w Hiszpanii, Alon Day nie tylko zdobył wystarczającą liczbę punktów, aby zdobyć koronę EuroNascar Pro 2020, ale jeszcze bardziej odcisnął piętno na mistrzostwach Nascar Europejski
Ta koronacja, trzecia w ciągu czterech lat, pozwala Izraelczykowi z Team PK Carsport wznieść się do poziomu legendy Andera Vilariño (koronowanego w 2012, 2013 i 2015 roku). Logiczne zakończenie konkretnej kampanii na rok 2020, ale takiej, w której Alon Day odcisnął piętno na Nascar Whelen Euro Series jak nigdy dotąd, po dominacji w 2019 roku Lorisa Hezemansa, zwycięzcy ostatecznej konfrontacji w ostatnią niedzielę w Hiszpanii.
„Brak mi słów, – wypalił kierowca Chevroleta Camaro nr 24. Rok 2020 był dla mnie bardzo trudnym rokiem, kiedy zostawiłem wszystko w Izraelu i zamieszkałem w Belgii obok warsztatów PK Carsport.
Poświęcenie wystarczyło, aby w tym roku zdobyć mistrzostwo. Bardzo trudno było żyć samotnie podczas odosobnienia, zarówno fizycznie, jak i psychicznie. Ten weekend był jednym z najbardziej wymagających w moim życiu, ale daliśmy radę. Teraz i w końcu wracam do domu. »
W ten sposób Day będzie mógł zapełnić i tak już pokaźną gablotę z trofeami nie tylko swoim pucharem mistrza 2020, ale także nagrodami za swoje 23. i 24. zwycięstwa w karierze w ciągu tygodnia spędzonego na torze Ricardo Tormo, podczas dwóch spotkań w Nascar Whelen Euro Series za cztery dni.
Zwycięzca drugiego wyścigu pierwszego spotkania w sobotę Day przewyższył Andera Vilariño pod względem liczby zwycięstw w karierze, zanim kilka godzin później w niedzielę stał się jedynym kierowcą z największą liczbą zwycięstw, usuwając pierwszą konfrontację z finałów. Był to 24. triumf, który pozwolił mu na uzyskanie 24-punktowej przewagi przed ostatnim popołudniowym startem.
Dobrze wystartował z pole position, Day nie podjął ryzyka po wznowieniu szóstego okrążenia po interwencji samochodu bezpieczeństwa i kontrolował przebieg wyścigu z czwartej pozycji, aby objąć prowadzenie.
Pełny raport z finału Nascar Whelen Euro Series znajdziesz w numerze 2290 AUTOtygodniowo, dostępny dziś wieczorem w wersji cyfrowej oraz w środę w kioskach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)