Shane van Gisbergen wygrywa C1 Supercars w Melbourne

Trzykrotny mistrz Supercars wygrywa pierwszy wyścig weekendu, który Supercars dzieli z F1. Zwycięstwo to nadeszło w odpowiednim momencie, po trzech tygodniach kontrowersji wokół nowej generacji samochodów.

opublikowany 30/03/2023 à 12:50

Fabiena Gerarda

0 Zobacz komentarze)

Shane van Gisbergen wygrywa C1 Supercars w Melbourne

Drugie zwycięstwo Shane’a van Gisbergena w 2023 r. / © Supercars

Supersamochody w nadbiegu!

Wszystko zaczęło się podczas weekendu w Newcastle, czyli rundy otwierającej sezon 2023 mistrzostw Australii. Shane Van Gisbergen poważnie zakwestionował poziom osiągów nowych samochodów w porównaniu z poprzednią generacją.

Podczas gdy nad planetą Supersamochodów wisi już burza, Van Gisbergen i jego kolega z zespołu Triple Eight Race Engineering, Broc Feeney, zostali pozbawieni zwycięstwa i podium w pierwszym wyścigu za nieprzestrzeganie zasad klimatyzacji w swoim Camaro.

Nie trzeba było wiele, żeby wszystko się podpaliło. Podczas konferencji prasowej zamykającej pierwsze spotkanie SVG wybrało zasadę milczenia, odmawiając odpowiedzi na pytania dziennikarzy. Następny tydzień był burzliwy i pełen wrażeń.

Kierowca Triple Eight wyjaśnił swoje zachowanie argumentując, że ma poważne wątpliwości co do nowych samochodów. Wyjaśnił, że jego zdaniem nie mogą zapewnić takiego samego widowiska w wyścigu, biorąc pod uwagę ich poziom osiągów.

Ostro krytykowany za swoje zachowanie, ale wspierany przez swój zespół, aktualny mistrz Supercars postanowił oddać się do dyspozycji promotorów mistrzostw, aby poprawić zachowanie tych samochodów.

Kolejną bombą tygodnia był Chevrolet, który ogłosił zakończenie produkcji Camaro do 2025 roku. Firma Supercars była zaniepokojona tą decyzją, podczas gdy większość tych zespołów zdecydowała się zaufać marce American, zgłaszając do mistrzostw 14 Camaro.

Od tego czasu Chevrolet złagodził presję, zapewniając, że będzie nadal dostarczał części i elementy niezbędne do życia tej generacji supersamochodów. Jednak atmosfera w australijskich mistrzostwach Supertouringu pozostaje gorąca.

Melbourne, aby uspokoić duchy

Nie ma to jak powrót do rywalizacji i skupienie się na tym, co najważniejsze. Weekend w Albert Park rozpoczął się źle dla Shane’a Van Gisbergena, ponieważ kierowca Camaro nr 97 zakończył pierwszą sesję treningową w ścianie.

Uszkodzenia zmusiły jego zespół do pracy podczas drugiej sesji treningowej. Aby podziękować swoim mechanikom za tę ciężką pracę, SVG zdobyło pole position w drugim wyścigu. Najlepszy czas w pierwszej rundzie uzyskał Anton de Pasquale za kierownicą swojego Forda Mustanga Dick Johnson Racing.

Podczas pierwszego spotkania na torze, który był skomplikowany ze względu na przyczepność wyższą niż ta, do której przywykli kierowcy Supersamochodów, De Pasquale wyprzedził Brodiego Kosteckiego (Erebus Motorsport) i Van Gisbergena (Triple Eight Race Engineering). Chaz Mostert (Walkinshaw Andretti United) i Cam Waters (Tickford Racing) znajdują się w zasadzce w pierwszej piątce.

Van Gisbergen przejął kontrolę nad pierwszym wyścigiem od trzeciego przejazdu przed boksami. Nie będzie już dołączył do zespołu, a w 1 r. zanotował już swój drugi sukces, co będzie jego 2023. w karierze. Nowozelandzki gigant zwyciężył przed kierowcami Erebusem, Kosteckim i Willem Brownem.

Feeney (Triple Eight) jest czwarty pod szachownicą i ma bonusowe punkty za najszybsze okrążenie w wyścigu. Lider mistrzostw Mostert utrzymuje kontrolę nad klasyfikacją generalną, zajmując piąte miejsce i będąc najlepszym kierowcą Mustanga.

Opiekunka Polaka De Pasquale walczyła z Kosteckim, Brownem i Watersem. Opóźniony przez pit stop De Pasquale musiał zadowolić się rozczarowującym 6. miejscem na mecie. Jeszcze trudniejszy jest jego kolega z drużyny Will Davison, który zajmuje 16. miejsce pod szachownicą.

Jutro rano (5:50 czasu francuskiego) kierowcy Supercars będą przemierzać tor w poszukiwaniu gwiazd Formuła 1 ponieważ będą na torze tuż przed drugą bezpłatną sesją treningową F1. Wszystkie wyniki australijskich supersamochodów można znaleźć na stronie autohebdo.fr.

Fabiena Gerarda

Szwajcarski nóż do sportów motorowych. Lubię rozmawiać o dyscyplinach cieni, które zasługują na wyświetlenie na światło dzienne. Specjalista od samochodów turystycznych (Supercars, DTM, TCR World Tour, BTCC)

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz