Program australijskich supersamochodów na rok 2024 wywołuje hałas i to nie w pozytywny sposób. Z licznych reakcji fanów publikowanych na portalach społecznościowych wynika, że mistrzostwa Antipodes GT spadają po niebezpiecznym zboczu.
Zamknięty i załadowany 📆🔒#repcoSC #Sporty motorowe pic.twitter.com/m9vP1UeHJQ
— Erebus Motorsport (@ErebusMSport) Listopad 10, 2023
Sezon 2024 będzie obejmował tak naprawdę jedynie 12 spotkań rozłożonych na 10 miesięcy, z czego po raz pierwszy odbędą się dwie wizyty w Bathurst (Bathurst 500 jako podniesienie kurtyny pod koniec lutego i słynny Bathurst 1 Km w październiku). Kilka torów, na których gościły supersamochody, zostało zlekceważonych, np. Philip Island, Winton i Queensland Raceway, podczas gdy na tych dwóch torach odbywają się prywatne testy Forda i Chevroleta startującego w supersamochodach.
2024 @RepcoAustralia Ujawniono kalendarz Mistrzostw Supersamochodów! 👀#RepcoSC #Supersamochodyhttps://t.co/IhYSBAHwkJ
— Supersamochody (@supersamochody) Listopad 10, 2023
Jednak w programie jest nowy tor. To jest Taupo, w Nowej Zelandii podczas trzeciego spotkania (19-21 kwietnia), na jedynym torze FIA Grade 2 na wyspie. Będzie to dopiero trzeci inny tor w Nowej Zelandii, po Pukekohe i Hamilton. Dyscypliny, które wcześniej były rozgrywane w Taupo, obejmują A1GP w latach 2007 i 2008.
W zamian obwód The Bend chwilowo znika z programu, by powrócić w 2025 roku w formie spotkaniaWytrzymałość.
„Kalendarz Mistrzostw Repco Supercars 2024 jest absolutnie genialny, broni Wayne’a Bryanta, szefa Repco, sponsora tytularnego Supercars. Dwie duże imprezy w Bathurst to absolutny bonus.
To najlepszy tor, jaki mamy w tej części świata, więc rozpoczęcie tam mistrzostw jest ogromne, a oczywiście Bathurst 1000 w październiku to wyścig, który każdy kierowca chce wygrać. Powrót mistrzostw do Nowej Zelandii jest również ważny dla sportu, dla fanów w całym kraju. »
CZYTAJ TAKŻE > Shane van Gisbergen i Richie Stanaway wygrywają Bathurst 2023
Kontynuuj czytanie na te tematy:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
1 Uwagi)
Aby napisać komentarz
10 o 11:2023
Szkoda dla The Bend, ponieważ jest to najdłuższy tor na świecie po Nordschleife, a zatem idealny na wyścig wytrzymałościowy w 2025 roku! Tym lepiej dla toru Kiwi w Taupo, na którym nie odbywały się międzynarodowe wyścigi od czasu GP A1, a zwłaszcza dla nowozelandzkiej publiczności, która kocha sporty motorowe odizolowane na drugim końcu świata!