Wyobraź sobie talerz 24 samochodów o oszałamiającej urodzie, ale także z melodią szczęścia. V8, V10, a nawet V12 o mocy sięgającej 600 koni mechanicznych, startowane w godzinnych wyścigach sprinterskich, ze zmianą kierowcy w połowie.
Brak strategii zarządzania, pełna zielona flaga na mecie. Doświadczeni kierowcy, którzy szybko zapominają o wartości swojego samochodu i nie wahają się zmiażdżyć carbonu. To było to, Mistrzostwa Świata FIA GT1, który niestety trwał tylko dwa lata.
W dniu 17 kwietnia 2010 r. Organizacja Stéphane Ratel (SRO) ogłosiła zawody na torze Yas Marina (Abu Zabi). Zwykle wydarzenia, które się tam odbywają, są (bardzo) nudne, ale poczekajcie, aż zobaczycie walki pomiędzy samochodami GT1!
W peletonie znajdziemy stałych bywalców FIA GT, takich jak Vitaphone Racing Team, byłych mistrzów (Ricardo Zonta, Karl Wendlinger, Michael Krumm), ale także młodych ludzi z długimi zębami, jak Romain Grosjean.
Francuz odrzucony przez Renault po pracowitym półroczu w Formuła 1 w 2009 roku, chcąc wznowić karierę. Schronienie znalazł w wąskim Fordzie GT zbudowanym przez szwajcarską firmę Matech Compétition.
« F1 to szczyt we wszystkich obszarach, oświadczył na łamach AUTOtygodniowo. Tutaj atmosfera jest spokojniejsza. Nie jest to obraźliwe, bo jest bardzo profesjonalne. Samochody są wspaniałe, a celem zawsze jest być najszybszym na torze. »
Przeżyj ponownie oba wyścigi poniżej i nocny sukces przyszłego mistrza GP2 Series 2011:
Wyścig 1:
Wyścig 2:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
1 Uwagi)
Aby napisać komentarz
Medhiego Casauranga
28 o 11:2023
[…] alias Shmee miał okazję prowadzić jednego i nie byle jakiego. Oryginalne 911 GT1 spędza większość czasu zamknięte w muzeum w Stuttgarcie, gdzie można je podziwiać […]