Estre: „Naprawdę chciałam podjąć całe ryzyko”

Kevin Estre (Porsche) wspomina 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring 2019, który zakończył się na drugim miejscu po surowej karze za nieprzestrzeganie żółtych flag nałożonej przez jego kolegę z drużyny Laurensa Vanthoora. Francuz wyróżnił się ciągłym atakiem, a także brawurowym wyprzedzeniem po trawie Dirka Müllera (Mercedes).

opublikowany 27/06/2019 à 11:18

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Estre: „Naprawdę chciałam podjąć całe ryzyko”

Jak się czujesz po tym emocjonującym wyścigu? 

Jestem bardzo rozczarowany i bardzo smutny. To drugie miejsce zdobyte w jednej z najcięższych, a nawet najtrudniejszych imprez wytrzymałościowych na świecie. Powinniśmy być z tego dumni, ale zajmie to trochę czasu. Na razie (po podium, przyp. red.) jest tylko smutek i rozczarowanie. Mamy wszystko do zwycięstwa, zespół i samochód. Zawsze mieliśmy dobrą przewagę, od jednej minuty do trzydziestu minut. 

 

Czy kara jest odpowiednia?

Laurens popełnił błąd, nie zauważył żółtej flagi. Nie zyskaliśmy na tej sprawie czasu, ale straciliśmy pięć minut w boksach. Taka jest zasada, tak jest, ale jest to trudne.

 

Wykonaliście jeden z najbardziej spektakularnych manewrów tej edycji, aby w sobotni wieczór objąć prowadzenie. Czy możesz wyjaśnić to wyprzedzenie w połowie drogi na trawie?

W razie potrzeby wróciłem na górę Mercedes po pierwsze. Spóźniłem się 30-40 sekund. Skorzystałem z pierwszej okazji, która pojawiła się w Döttinger Höhe. Zabrałem jej odkurzacz, ale nieco dalej przed nią stał inny samochód. Ten wolny samochód jechał po prawej stronie toru, więc wiedziałem, że on (Dirk Müller) zamierza zjechać w lewo. Zaczęłam się przed nim przesuwać, ale gdy tylko zobaczył, że się poruszam, przesunął się znacznie bardziej, niż powinien.

 

Już zdecydowałem, że pójdę w lewo. Zostałem tam. Między nim a trawą zostawił niecałe pół samochodu. Powiedziałem sobie, że muszę nalegać, zostałem do końca! Nie dotykaliśmy się, ale było w sam raz. To było niezłe wyprzedzenie, ale poza tym objęliśmy prowadzenie i od tego momentu je budowaliśmy. 

Kiedy rozpoczynamy ostatnią sztafetę, o czym myślimy? Do zwycięstwa, które jest w zasięgu ręki, czy do pracy do wykonania? 

Dałem wszystko. Starałem się zaliczać rundy kwalifikacyjne jedna po drugiej. Naprawdę chciałem podjąć całe ryzyko. Niestety byliśmy za daleko i wtedy pojawił się problem z oponami. Uspokoiliśmy się na ostatnim okrążeniu i powoli wracaliśmy. Kilka razy przechodziłem poboczem drogi i dwa lub trzy razy się przestraszyłem. Zespół bał się, że się rozbiję, więc uspokoili mnie przez radio. 

Vous avez garé la Porsche loin du podium, w stylu Sebastiana Vettela po rzucie karnym w Kanadzie. Czy był link? 

Organizatorzy postanowili umieścić mnie w parku zamkniętym. To nie jest tak Czarownica, bo moim zdaniem popełnił błąd i przyjął pięciosekundową karę. Dla nas jest to pięć minut i trzydzieści sekund. 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz