Fabien Lavergne: „Przybieram orientację przed 24-godzinnymi godzinami w Spa”

Wystawiony w Audi R8 LMS GT3 Evo nr 66 – Attempto Racing w Misano, Fabien Lavergne nie odniósł sukcesu, ale był w stanie ocenić swoje umiejętności przed ważnym spotkaniem w ramach 24-godzinnego wyścigu w Spa.

opublikowany 07/07/2021 à 05:48

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Fabien Lavergne: „Przybieram orientację przed 24-godzinnymi godzinami w Spa”

Champion WIĄZY w GTE w 2019 r. Fabien Lavergne podzielił się swoim sezonem 2020 pomiędzy FFSA GT w CD Sport i Michelin Le Mans Puchar w LM P3, z tytułem wicemistrza srebra w serii GT4.

To o krok wyżej, że w ostatni weekend znaleźliśmy Francuza w Misano, z możliwością dołączenia do Christophera Miesa, świetnego regularnego zawodnika GT3, w zespole Attempto Racing. Francuz zabrał głos po dwóch rundach we Włoszech.

 

© DPPI / M. de Mattia

 

Jak pojawiła się ta szansa?

Link wykonał mój inżynier w LM P3 w ELMS, który pracował na Lexusie Tech1. Nawiązaliśmy więź i kiedy potrzebny był pilot, nalegał, żebym to był ja.

Pomimo pewnych problemów technicznych, co najbardziej wspominasz z tego weekendu?

Problem w tym, że przed Misano nie jeździłem zbyt dużo. To było odkrycie samochodu i toru. Nie mogłem zmienić opon przed kwalifikacjami, więc trochę trudno było wycisnąć maksimum z pakietu.

Niestety w ten weekend odczuliśmy niewielki spadek wydajności silnika. Byliśmy całkiem dobrzy w sektorach 1 i 3, ale gorzej w 2. Wyścig 1 zaczął się dobrze i po dwóch okrążeniach udało mi się awansować na 15. miejsce.

Ale pękła rura wodna, co wykończyło silnik, który był już trochę zmęczony. W niedzielę musieliśmy wystartować z boksów z silnikiem zastępczym, ale mniej wydajnym. Zrobiliśmy wszystko, co w naszej mocy, aby wrócić do wyścigu, ale brakowało nam.

Dobrze się bawiłem w samochodzie, a tak naprawdę zamysł był taki, żeby się zorientować przed 24 Hours of Spa.

Jak oceniasz poziom GT World Challenge Europe?

Peleton mnie nie zaskoczył. Spodziewałem się tego. To bardzo intensywne wyścigi. Zaletą, jaką miałem, było to, że miałem już doświadczenie z oponami Pirelli w sezonie FFSA GT. Ostatecznie bliżej było do jazdy dużym GT4 niż do GTE w ELMS-ie.

Nie mogłem już zastosować w praktyce tego, czego nauczyłem się w GT4 w zeszłym roku. GTE prowadzi się inaczej, jest trochę bardziej finezyjnie. Była także różnica w samochodach pomiędzy Audi i Ferrari. Jednak nadal dość szybko utrzymywałem tempo Christophera Miesa, co jest bardzo pozytywną informacją.

Zbliżają się 24 godziny Spa. Jaki masz plan do końca miesiąca?

Mam dość wydajny sprzęt do symulatora domowego, więc będę sporo pracował nad Assetto Corsa Competizione. To, co zrobiłem przed Misano i podczas dwóch przejazdów, oznaczało, że utrzymywałem tempo. Oczywiście nie zabraknie także badania danych z lat poprzednich.

Zaletą Attempto Racing jest posiadanie samochodu fabrycznego i będziemy mogli skorzystać z danych Audi. Co jest znaczącą zaletą. Już w dniu testowym wydawało się, że samochody spisują się dobrze. Naszym celem jest zdobycie czegoś w Srebrnym Pucharze (z Alexem Aką i Dennisem Marschallem), dlaczego nie na podium.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz