Nowe GT3 zostanie w całości zaprojektowane Maranello przez zespół kierowany przez Ferdinando Cannizzo, odpowiedzialny za projektowanie i rozwój samochodów wyścigowych GT Cavanillo Rampantei będzie montowany w zakładach ORECA w Signes (Var) od 2022 roku, przed rozpoczęciem prac rozwojowych, które doprowadzą do wyścigowego debiutu samochodu. Pierwsze testy na torze spodziewane są w przyszłym roku.
„To partnerstwo na najbliższe pięć lat, wyjaśnia Hugues de Chaunac, założyciel i dyrektor generalny ORECA. Dla nas to wyjątkowe, ponieważ Ferrari to legenda, a fakt, że wybrali francuską markę, jest bardzo mocny. Zajmiemy się całym rozwojem GT3 badanym przez inżynierów Ferrari, a także montażem w październiku-listopadzie, ponieważ premiery spodziewane są na początku 2023 roku. To dla nas powrót na scenę GT. » ORECA ma już przeszłość w GT, zwłaszcza z Chryslerem Viperem GTS-R, trzykrotnym zwycięzcą 24 godziny Le Mans (1998, 1999, 2000, XNUMX).
„Wiemy, że Ferrari potrafi stworzyć bardzo dobre GT”
„Ambicją jest dać z siebie wszystko GT3– kontynuuje Hugues de Chaunac. Wiemy, że Ferrari potrafi stworzyć bardzo dobre GT, widzieliśmy to ponownie w tym roku podczas 24-godzinnego wyścigu w Spa, 24-godzinnego wyścigu Le Mans i Mistrzostw Świata.Wytrzymałość. Wniesiemy nasze doświadczenie i wiedzę specjalistyczną w dziedzinie wytrzymałości, którą nabyliśmy z biegiem czasu. Aby wygrać kilkugodzinny wyścig, potrzeba wielu rzeczy. Wiemy, że potrzebujesz między innymi bardzo niezawodnego samochodu. Zdobyliśmy w tym pewne doświadczenie. Od kilku miesięcy dzielimy się tym wszystkim z Ferrari. »
„Umowa z ORECA jest ważnym punktem wyjścia dla nowego projektu GT3, powiedział Antonello Coletta, szef działu sportowego GT. Mamy bardzo ambitne cele, biorąc pod uwagę, że ten samochód pójdzie w ślady 488, który był najbardziej udanym modelem w historii Prancing Horse. Oprócz kompetencji i know-how naszych inżynierów możemy liczyć na wiodącego partnera jakim jest firma ORECA, która osiągnęła wymierny sukces w świecie wytrzymałości; dzięki temu z ufnością patrzymy w przyszłość. » Porozumienie to nie oznacza zatem końca współpracy z Michelotto, historycznym partnerem włoskiej firmy, który w dalszym ciągu będzie odpowiedzialny za 488.
CZYTAJ TAKŻE > Pierwsze testy Premy z Oreca 07
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)