Stéphane Ratel: „Istnieje plan gwarantujący mistrzostwo składające się z 10 wyścigów”

SRO Motorsports to jeden z podmiotów, którego seriale mocno ucierpiały z powodu pandemii wirusa Covid-19, w związku z odwołaniem rundy GT World Challenge Europe w Monzy czy przełożeniem Pucharów Wielkanocnych. Stéphane Ratel chce dodać otuchy.

opublikowany 12/03/2020 à 18:11

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Stéphane Ratel: „Istnieje plan gwarantujący mistrzostwo składające się z 10 wyścigów”

Odwołanie rundy Monza w GT World Challenge Europe, przełożenie Pucharów Wielkanocnych w FFSA GT, Sporty motorowe SRO niestety nie ucieka przed falą pandemii koronawirusa, która zmusza organizatorów do przekształcenia kalendarzy zgodnie z decyzjami podjętymi przez rządy w celu powstrzymania rozprzestrzeniania się wirusa.

Ale nie możemy winić tej istoty za Stefan Ratel swoje działania „zapobiegawcze”, nie czekając na pogorszenie sytuacji. Po pierwszych zauważalnych skutkach tzw. epidemii firma SRO Motorsports przedstawiła plan B w obliczu możliwego odwołania wyścigu na Monzy, przekształcając finał Barcelona Sprint w finał Wytrzymałość w październiku, a Imola zakończy sezon Sprint na początku listopada.

W obliczu najnowszych osiągnięć i coraz bardziej drastycznych środków ogłaszanych na całym świecie szef pragnie uspokoić mikrokosmos GT3.

„Pracowaliśmy nad tym, aby przewidzieć wszystko tak wcześnie, jak to możliwe, wyjaśnia Stéphane Ratel. Dlatego ogłosiliśmy, że poczyniliśmy przygotowania na wypadek odwołania Monzy. Kiedy to się stało, wcieliliśmy nasz plan w życie.

Teraz przewidujemy odwołania do czerwca i mamy już plan gwarantujący – absolutnie gwarantujący – że mistrzostwa będą się składać z 10 rund. Na to w pełni zasługuje ta wyjątkowa siatka.

Jedną z opcji jest utrzymanie obecnego harmonogramu i tymczasowe rozgrywanie meczów bez widzów, dopóki nie będzie to bezpieczne. Ponieważ jednak na normalnych zawodach wytrzymałościowych pracuje do 2 osób, będzie to zgodne z wszelkimi ograniczeniami nałożonymi przez władze publiczne.

Inną opcją jest ustawienie kalendarza zawierającego 10 wydarzeń rozpoczynających się w czerwcu. W każdym razie nasze zespoły muszą wiedzieć, że ich interesy są bezpieczne dzięki pełnemu harmonogramowi sezonu.

Ogólnie rzecz biorąc, polityka SRO polega na przestrzeganiu zaleceń FIA. Będziemy przestrzegać instrukcji władz publicznych i odwołamy wydarzenia, jeśli kierowcy nie zostaną wpuszczeni do kraju, w którym wydarzenie ma się odbyć.

Pracujemy nad planami awaryjnymi dla Azji i Ameryki, jeśli wszystkie wydarzenia zostaną odwołane do czerwca. To samo tyczy się mistrzostw Francji i Anglii. Na razie zobaczymy, jak się sprawy potoczą. »

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz