Valentino Rossi: „Zawsze byłem lepszy w wyścigach niż w kwalifikacjach”

Obecny w ten weekend w Zandvoort podczas 5. rundy GT World Challenge Europe Valentino Rossi zaprezentował się prasie pod koniec pierwszego dnia testów. Okazja dla Włocha do rozmowy o torze, bankowości i wrażeniach za kierownicą Audi zespołu WRT.

opublikowany 18/06/2022 à 12:35

Aleksandra HERBINA

0 Zobacz komentarze)

Valentino Rossi: „Zawsze byłem lepszy w wyścigach niż w kwalifikacjach”

Valentino Rossi wspominał swój skomplikowany debiut na torze w Zandvoort. ©G.Le Normand/DPPI.

Jak minął Ci piątkowy dzień?

Było ciężko, liczyłem na lepsze. Przyjechaliśmy na tor w Zandvoort w marcu, aby wziąć udział w dniu testowym. Bardzo mi się podobało, dobrze czułem się w samochodzie, ale niestety warunki są zupełnie inne. Dziś jest cieplej i przyczepność jest mniejsza. Tor jest zakurzony z powodu piasku, wydm i morskiego wiatru. Samochód jest trudniejszy w prowadzeniu niż tej zimy.

Podczas pierwszego treningu wolnego popełniłem błąd po dwóch i pół okrążeniu. Uderzyłem tyłem w szynę i uszkodziłem zawieszenie. Wielka szkoda, bo dzisiaj mieliśmy dwie długie sesje testowe, trochę jak w MotoGP. Można długo siedzieć w samochodzie i przejeżdżać mnóstwo kilometrów, ale z tym problemem musieliśmy się natychmiast zatrzymać.

W drugim treningu mogliśmy pracować, ale moje odczucia za kierownicą były inne. Bardzo łatwo jest stracić tył, wciąż musimy pracować, ale nie martwcie się, bo to dopiero piątek. Mam nadzieję, że w nadchodzących dniach tor będzie czystszy i będzie miał większą przyczepność. Musimy być lepsi podczas kwalifikacji, ponieważ są one bardzo ważne, ponieważ trudno tu wyprzedzać.

Jak podchodzisz do bankowości?

To ciekawe i dziwne jednocześnie. Ostatni zakręt jest dobry, bo jedziesz na pełnym gazie, więc jest w porządku, nawet jeśli po kilku okrążeniach szyja jest nieco nadwyrężona.

Trzecia tura jest znacznie trudniejsza. W tym zakręcie Frédéric Vervisch (jego kolega z drużyny) zrobił na mnie dużą różnicę. To duże wyzwanie, bo bankowości trzeba zaufać. Czujesz się, jakbyś jechał prosto na ścianę i z każdym okrążeniem musisz jechać trochę szybciej. Wrażenia są nadal fantastyczne.

Często masz lepsze tempo w wyścigu niż na szybkim okrążeniu w kwalifikacjach. Czy rozumiesz dlaczego?

To prawda, że ​​w kwalifikacjach jest trudniej. W mojej karierze motocyklowej zawsze byłem lepszy w wyścigach niż w kwalifikacjach. Na okrążeniu musisz mieć dobrą kontrolę nad samochodem, ponieważ naciskasz maksymalnie. Kluczem jest także wiedzieć, jak perfekcyjnie korzystać z opon, ponieważ są one w najlepszym okresie użytkowania na jednym lub dwóch okrążeniach. Kiedy łączę okrążenia, udaje mi się utrzymać dobry rytm, ale muszę go natychmiast odnaleźć, aby uzyskać szybki czas już w pierwszej próbie.

CZYTAJ TAKŻE > Zandvoort – Wyścig 1: Weerts oferuje WRT pole position

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz