Jak minął Ci piątkowy dzień?
Było ciężko, liczyłem na lepsze. Przyjechaliśmy na tor w Zandvoort w marcu, aby wziąć udział w dniu testowym. Bardzo mi się podobało, dobrze czułem się w samochodzie, ale niestety warunki są zupełnie inne. Dziś jest cieplej i przyczepność jest mniejsza. Tor jest zakurzony z powodu piasku, wydm i morskiego wiatru. Samochód jest trudniejszy w prowadzeniu niż tej zimy.
Podczas pierwszego treningu wolnego popełniłem błąd po dwóch i pół okrążeniu. Uderzyłem tyłem w szynę i uszkodziłem zawieszenie. Wielka szkoda, bo dzisiaj mieliśmy dwie długie sesje testowe, trochę jak w MotoGP. Można długo siedzieć w samochodzie i przejeżdżać mnóstwo kilometrów, ale z tym problemem musieliśmy się natychmiast zatrzymać.
W drugim treningu mogliśmy pracować, ale moje odczucia za kierownicą były inne. Bardzo łatwo jest stracić tył, wciąż musimy pracować, ale nie martwcie się, bo to dopiero piątek. Mam nadzieję, że w nadchodzących dniach tor będzie czystszy i będzie miał większą przyczepność. Musimy być lepsi podczas kwalifikacji, ponieważ są one bardzo ważne, ponieważ trudno tu wyprzedzać.
Jak podchodzisz do bankowości?
To ciekawe i dziwne jednocześnie. Ostatni zakręt jest dobry, bo jedziesz na pełnym gazie, więc jest w porządku, nawet jeśli po kilku okrążeniach szyja jest nieco nadwyrężona.
Trzecia tura jest znacznie trudniejsza. W tym zakręcie Frédéric Vervisch (jego kolega z drużyny) zrobił na mnie dużą różnicę. To duże wyzwanie, bo bankowości trzeba zaufać. Czujesz się, jakbyś jechał prosto na ścianę i z każdym okrążeniem musisz jechać trochę szybciej. Wrażenia są nadal fantastyczne.
Często masz lepsze tempo w wyścigu niż na szybkim okrążeniu w kwalifikacjach. Czy rozumiesz dlaczego?
To prawda, że w kwalifikacjach jest trudniej. W mojej karierze motocyklowej zawsze byłem lepszy w wyścigach niż w kwalifikacjach. Na okrążeniu musisz mieć dobrą kontrolę nad samochodem, ponieważ naciskasz maksymalnie. Kluczem jest także wiedzieć, jak perfekcyjnie korzystać z opon, ponieważ są one w najlepszym okresie użytkowania na jednym lub dwóch okrążeniach. Kiedy łączę okrążenia, udaje mi się utrzymać dobry rytm, ale muszę go natychmiast odnaleźć, aby uzyskać szybki czas już w pierwszej próbie.
CZYTAJ TAKŻE > Zandvoort – Wyścig 1: Weerts oferuje WRT pole position
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)