Efekty kaskadowe są kontynuowane po stronie konkurencji w BMW. Kilka dni po zakończeniu współpracy niemieckiego producenta ze słynną konstrukcją Schnitzer, bawarska marka kończy współpracę z Racing Bart Mampaey (RBM).
To koniec 25-letniej historii, zapoczątkowanej w 1995 r. przez BMW Compact Cup, a następnie kontynuowanej przez turystykę europejską (ETCC) i światową w latach 2000. Na przełomie 2010 i XNUMX r. RBM zajął przód DTM do czasu zakończenia oficjalnego programu pod koniec 2020 r.
W kontekście kryzysu związanego z koronawirusem zespół RBM nie jest w stanie znaleźć innych partnerów na sezon 2021. Konsekwencja: w najbliższej przyszłości nie zobaczymy już RBM na torach.
„Z pewnością była to bardzo trudna decyzja, wskazuje założyciel i szef zespołu, Bart Mampaey. Wyścigi zawsze były w centrum moich zainteresowań, to moje życie, podobnie jak mój zespół wyścigowy.
Zespół liczy obecnie 30 pracowników, którzy do końca bieżącego sezonu pracowali z programem DTM pod szyldem BMW Team RBM. Nie mogę obsługiwać pełnego zespołu składającego się ze wszystkich 30 pracowników, nie będąc w stanie w 100% potwierdzić, że będziemy zaangażowani w mistrzostwa w 2021 roku i że wszystkie miejsca pracy zostaną zachowane.
Moi pracownicy są dla mnie bardzo ważni, od 25 lat są jak rodzina i nie chcę, żeby żyli w niepewności.
Dlatego też lepiej było podjąć trudną decyzję o restrukturyzacji zespołu i ograniczeniu działalności wyścigowej i zobaczyć, jakie pojawią się inne możliwości poza sportem motorowym. A moi współpracownicy w pełni mnie wspierają w tej decyzji. Chciałbym im wszystkim podziękować za te wszystkie wspaniałe lata, całą ich ciężką pracę i zaangażowanie, czy to w ETCC, WTCC czy DTM. »
Ulubionym momentem Barta Mampaeya pozostaje koronacja mistrza świata samochodów turystycznych, zdobytego przez Andy’ego Priaulxa na ulicach Makau w listopadzie 2005 roku. „To był fantastyczny czas! »
Przyszłość pozostaje zatem mglista, ale Bart Mampaey nie traci entuzjazmu. „ Chcemy dalej się ścigać i zobaczyć, jakie mamy opcje. W tej chwili szukam innych możliwości, w których możemy wykorzystać nasze wartości i umiejętności RBM.
Skontaktowaliśmy się z partnerami zewnętrznymi z tym pomysłem, są podekscytowani i myślą, że może to być interesujące. Jak to mówią: kiedy zamykają się jedne drzwi, otwierają się inne. Dlatego nie mogę się doczekać, jakie opcje pojawią się w przyszłości. »
Główne wyniki RBM:
1998: zwycięzca 24-godzinnego Spa
2004: Mistrz Europy (ETCC) z Andym Priaulxem
2005-2007: Mistrz Świata (WTCC) z Andym Priaulxem
2011: Rozwój programu DTM => 9 zwycięstw, wicemistrz w 2013 roku z Augusto Farfusem
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)