Zespół RBM szuka przyszłości w sportach motorowych bez BMW

Belgijski zespół restrukturyzuje swój personel po utracie współpracy z BMW, ale nie zamyka definitywnie drzwi do powrotu do sportów motorowych. 

opublikowany 08/12/2020 à 10:37

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Zespół RBM szuka przyszłości w sportach motorowych bez BMW

Efekty kaskadowe są kontynuowane po stronie konkurencji w BMW. Kilka dni po zakończeniu współpracy niemieckiego producenta ze słynną konstrukcją Schnitzer, bawarska marka kończy współpracę z Racing Bart Mampaey (RBM).

To koniec 25-letniej historii, zapoczątkowanej w 1995 r. przez BMW Compact Cup, a następnie kontynuowanej przez turystykę europejską (ETCC) i światową w latach 2000. Na przełomie 2010 i XNUMX r. RBM zajął przód DTM do czasu zakończenia oficjalnego programu pod koniec 2020 r.


S. van der Linde (BMW) odniósł zwycięstwo w DTM w 2020 roku dla zespołu RBM. ©RBM

W kontekście kryzysu związanego z koronawirusem zespół RBM nie jest w stanie znaleźć innych partnerów na sezon 2021. Konsekwencja: w najbliższej przyszłości nie zobaczymy już RBM na torach.

„Z pewnością była to bardzo trudna decyzja, wskazuje założyciel i szef zespołu, Bart Mampaey. Wyścigi zawsze były w centrum moich zainteresowań, to moje życie, podobnie jak mój zespół wyścigowy.

Zespół liczy obecnie 30 pracowników, którzy do końca bieżącego sezonu pracowali z programem DTM pod szyldem BMW Team RBM. Nie mogę obsługiwać pełnego zespołu składającego się ze wszystkich 30 pracowników, nie będąc w stanie w 100% potwierdzić, że będziemy zaangażowani w mistrzostwa w 2021 roku i że wszystkie miejsca pracy zostaną zachowane.

Moi pracownicy są dla mnie bardzo ważni, od 25 lat są jak rodzina i nie chcę, żeby żyli w niepewności. 

Dlatego też lepiej było podjąć trudną decyzję o restrukturyzacji zespołu i ograniczeniu działalności wyścigowej i zobaczyć, jakie pojawią się inne możliwości poza sportem motorowym. A moi współpracownicy w pełni mnie wspierają w tej decyzji. Chciałbym im wszystkim podziękować za te wszystkie wspaniałe lata, całą ich ciężką pracę i zaangażowanie, czy to w ETCC, WTCC czy DTM. »

Ulubionym momentem Barta Mampaeya pozostaje koronacja mistrza świata samochodów turystycznych, zdobytego przez Andy’ego Priaulxa na ulicach Makau w listopadzie 2005 roku. „To był fantastyczny czas! »

 

 

Przyszłość pozostaje zatem mglista, ale Bart Mampaey nie traci entuzjazmu. „ Chcemy dalej się ścigać i zobaczyć, jakie mamy opcje. W tej chwili szukam innych możliwości, w których możemy wykorzystać nasze wartości i umiejętności RBM.

Skontaktowaliśmy się z partnerami zewnętrznymi z tym pomysłem, są podekscytowani i myślą, że może to być interesujące. Jak to mówią: kiedy zamykają się jedne drzwi, otwierają się inne. Dlatego nie mogę się doczekać, jakie opcje pojawią się w przyszłości. »

Główne wyniki RBM: 

1998: zwycięzca 24-godzinnego Spa

2004: Mistrz Europy (ETCC) z Andym Priaulxem

2005-2007: Mistrz Świata (WTCC) z Andym Priaulxem

2011: Rozwój programu DTM => 9 zwycięstw, wicemistrz w 2013 roku z Augusto Farfusem

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz