Mały obrót, a raczej dwa i już go nie ma. Taki los spotkał Jaguara i-Pace eTrophy, który przetrwał zaledwie dwa sezony, zanim został usunięty z krajobrazu sportów motorowych.
Konkurencja obok ePrix of Formuła E w latach 2018–2020 puchar jednej marki umożliwiał elektrycznym SUV-om rywalizację na torach miejskich. Problem, kręte trasy, cechy charakterystyczne imponującego pojazdu (nieporęczny i dynamiczny) oraz brak chętnych (maksymalnie kilkunastu) okazały się zbyt oczywiste, aby angielski producent mógł kontynuować ten program.
„Jaguar i-Pace eTrophy osiągnął wiele celów, które sobie wyznaczyliśmy, woli wyjaśniać James Barclay, dyrektor mistrzostw. Jednak w tych bezprecedensowych czasach związanych z kryzysem Covid-19 skorygowaliśmy naszą strategię i podjęliśmy decyzję o przerwaniu mistrzostw po dwóch udanych sezonach. »
W 2019 roku zwyciężył Brazylijczyk Sérgio Jimenez, wyprzedzając swojego rodaka Caca Bueno. Przerwana po dwóch wyjazdach kampania na rok 2020 uwidoczniła już dominację posiadacza tytułu (dwa zwycięstwa).
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)