Nascar reformuje swoje punkty i kwalifikacje

Dyscyplina reformuje swój system punktacji i kwalifikacje, aby nagradzać konsekwentność bez deprecjonowania zwycięstwa.

opublikowany 27/01/2011 à 15:44

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Nascar reformuje swoje punkty i kwalifikacje

Aby nagradzać regularność bez karania podejmowania ryzyka w celu zdobywania zwycięstw, przywódcy Nascar zaowocowało sprytną mieszanką zmian. Zwycięstwo na poziomie 190 punktów dobiegło końca, kursor jest teraz obniżony do mniej niż 50 jednostek.

Tym samym pierwszy w wyścigu zdobędzie 43 punkty, drugi 42, trzeci 41, a każde kolejne miejsce będzie zdobywać o jeden punkt mniej. Zwycięstwo w wyścigu zostanie nagrodzone premią w wysokości trzech punktów; Punktem będzie fakt prowadzenia przynajmniej jednego okrążenia; kierowca, który prowadził najwięcej okrążeń, zdobędzie dodatkowy punkt. Tym samym zwycięzca będzie mógł zebrać maksymalnie 48 punktów, minimalnie 47; w drugim maksymalnie 44, minimalnie 42. W ten sposób nagradzana jest konsekwencja, zmniejszając różnicę między kierowcami, którzy zajmą pierwsze miejsca w wyścigu.

Mimo wszystko nie zapomina się o premii za zwycięstwo. Wyścig kwalifikacyjny nadal będzie rozgrywany na 26 wyścigach, aby móc wziąć udział w Pogoni: dziesięć wyścigów finałowych pozwalających najlepszym rywalizować o tytuł mistrza. Po zakończeniu tych 26 wyścigów dziesięciu kierowców z największą liczbą punktów zakwalifikuje się do wyścigu. Następnie każdy otrzyma przydział punktów zależny od liczby zwycięstw.

Do rywalizacji o tytuł zakwalifikuje się jednak dwunastu kierowców. Oprócz dziesięciu najlepszych zawodników w wyścigu weźmie udział dwóch kierowców z pierwszej dwudziestki, którzy zdobyli najwięcej czasów. W przypadku równej liczby zwycięstw kilku kierowców, pod uwagę będzie brana liczba punktów. Ci dwaj kierowcy dołączą do pierwszej dziesiątki wybranych i będą rywalizować w wyścigu o tytuł.

Dodatkowo zmiany następują także w weekendy. Kolejność startu podczas kwalifikacji zostanie ustalona na podstawie wolnego treningu. Klasyfikacja tych treningów dowolnych zostanie również wykorzystana do ustalenia pola startowego w przypadku odwołania kwalifikacji z powodu deszczu.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz