Lamera Cup – zwycięstwo Team Lamera, tytuł dla L’Auto Leclerc by Asphalte

Podczas ostatniego spotkania w sezonie Puchar Lamera zatrzymał się w Dijon-Prenois. Po ośmiu godzinach wyścigów zespół Lamera wygrał wydarzenie, gdy L'Auto Leclerc by Asphalte wrócił do domu po mistrzostwo rozegrane w szachownicę.

opublikowany 24/10/2021 à 10:22

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Lamera Cup – zwycięstwo Team Lamera, tytuł dla L’Auto Leclerc by Asphalte

Aby poznać wynik mistrzostw, musieliśmy poczekać do ostatniego okrążenia ostatniej imprezy w sezonie obejmującej 95 godzin wyścigów. Na torze Dijon-Prenois żaden z najważniejszych tytułów w trzech reprezentowanych kategoriach – Elite, Pro-Am i Gentleman – nie był całkowicie pewny przed finałem w Prenois. O tytuł Elite mogłyby, matematycznie, rywalizować trzy samochody – L'Auto Leclerc by Asphalte (Orgeval, Gruau, Casals), ETC Racing 2 (Parsa, Dufour, Demigneux) i Continental Racing (Fargier, Maire, Billet) – gdy mogłyby to zrobić dwie Lamery w kategorii Gentleman zwyciężyły: ADL Racing Team (Abric, Muller, Locatelli) oraz West Motors by ETC (Ode, Barou, Levet).

W kategorii Pro-Am wydawało się, że pierwsze miejsce w tej kategorii, jeśli nie będzie zdenerwowania, należy do ekipy CTF Racing Stage (Beraud, Poret, Boust). Wyzwaniem było raczej ustalenie, która z załóg AMS Propreté (Christophe, Fabien, Guy i Tristan Heliou), Race Track Rollinger TEC (Rollinger, Delpit, Levet) i CTF Ellipse (JP. Guidicelli, A. Meissonnier, P. Bernardi) i Scania France (Darne, Portmann, Hausberger, Guignard) będą towarzyszyć temu trio na podium Pro-Am w mistrzostwach.

W sobotę, gdy zgasły światła, Continental Racing wystartował z pole position. U siebie Lamera z numerem 40 przez jakiś czas utrzymywała prowadzenie w wyścigu, po czym uległa atakowi Lamery Scania France, która zajmowała drugą pozycję na starcie. W ślad za nimi zespół Lamera (nr 2 – Cousnon, Wilfried, Mattéo i Thomas Merafina) utrzymał trzecią pozycję, wyprzedzając zespół Triangle Guest (Balas, Monti, Stéphane i Emma Claire). Lider mistrzostw po przybyciu do Dijon, L'Auto Leclerc by Asphalte zajmował 62. pozycję przed swoim bezpośrednim konkurentem w mistrzostwach, ETC Racing 3. Podczas pierwszych postojów na tankowanie, godzinę po rozpoczęciu imprezy, ten sam ETC Załoga Racing 5 prowadziła przed Team Lamera i Continental Racing. Czwarty samochód Leclerc by Asphalte wpadł w zasadzkę tuż przed trio Alma R-Tremblay (Tremblaye, Loeul, Etienne). Załoga ta, aktualni mistrzowie Pucharu Lamera, po raz kolejny zademonstrowała najwyższą prędkość, startując z 2. pozycji po skomplikowanych kwalifikacjach.

Podczas gdy w pierwszych godzinach nałożono kilka kar za nieprzestrzeganie trasy wyścigu i kilka nieoczekiwanych kontaktów zniweczyło początkowo przyjętą strategię, Zespół Lamera (Cousnon, Wilfried, Mattéo i Thomas Merafina) pokrzyżował pecha, który nieświadomie dotknął zaangażował go w różne wydarzenia wyścigowe na początku sezonu, aby wygrać. Trio L'Auto Leclerc by Asphalte (Orgeval, Gruau, Casals) i załoga Alma R-Tremblaye (Tremblaye, Loeul, Ettienne) uzupełniają podium finału w Dijon; podium, które zespół ETC Racing 2 został ostatecznie pozbawiony na kilka okrążeń przed metą z powodu wypadających zapłonów. Najlepszy reprezentant kategorii Pro-Am w tej imprezie, zespół CTF Ellipse (Guidicelli, Bernardi, Meissonnier) wyprzedza swojego sąsiada w boxie, załogę CTF Racing Stage (Beraud, Poret, Boust) oraz Race Track Rollinger TEC zespół (Rollinger, Delpit, Levet). Wśród Gentelmans zwycięstwo załogi Les Vikings by Asphalte (Marie, Bussolini, Bussolini) przed Genius Water Racing (De Cnijf, Pevenage, Houben) i zespołem Scania RDB (Hausberger, Depp, Provost, Bros).

Zespół Lamera wygrywa w Dijon. Źródło: Stéphane Azemard.

Po podliczeniu najgorszego wyniku osiągniętego przez każdą załogę w sezonie, trio Auto Leclerc by Asphalte zostało mistrzem Lamera Cup 2021. Po ostrożnym wyścigu załoga CTF Racing Stage (Beraud, Poret, Boust) zdobywa tytuł w klasie Pro-Am kategorii, podczas gdy najmniejsza konstrukcja zgłoszona do mistrzostw, ADL Racing Team, po ośmiu latach od debiutu w mistrzostwach, wreszcie zdołała zdobyć tytuł Gentleman. Do zobaczenia 2 i 3 kwietnia w Magny-Cours na pierwszym ze spotkań programu Lamera Cup 2022.

WYNIKI

ELITA. 1. Zespół Lamera (P. Couasnon, W. Merafina, T. Merafina, M. Merafina), 2. L’Auto Leclerc by Asphalte (E.Orgeval, JM. Casals, B. Gruau), 3. Alma R-Tremblaye (H. Tremblaye, A. Ettienne, L. Loeul).

PRO-AM. 1. Elipsa CTF (JP. Guidicelli, P. Bernardi, A. Meissonnier), 2. Etap wyścigowy CTF (N. Beraud, G. Poret, T. Boust), 3. Tor wyścigowyRollinger TEC (T. Rollinger, F. Delpit, P. Levet).

PAN. 1. Wikingowie przy asfalcie (JM. Marie, J. Bussolini, JM. Bussolini), 2. Genialne wyścigi wodne (G. De Cnijf, Y. Pevenage, P. Houben), 3. Scania RDB (J. Hausberger, Y. Depp, K. Provost, J. Bros).

RANKING MISTRZOSTW

ELITA. 1. L’Auto Leclerc by Asphalte (E. Orgeval, B. Gruau, JM. Casals), 2. ETC Racing 2 (K. Parsa, O. Dufour, C. Demigneux), 3. Wyścigi kontynentalne (G. Fargier, A. Maire, C. Billet).

PRO-AM. 1. Etap wyścigowy CTF (N. Beraud, G. Poret, T. Boust), 2. AMS Propreté (C. Heliou, F. Heliou, G. Heliou, T. Heliou), 3. Elipsa CTF (JP. Guidicelli, P. Bernardi, A. Meissonnier).

PAN. 1. Zespół ADL Racing (M. Abric, E. Muller, F. Locatelli), 2. Ange Barde Racing by ETC (F. Lurol, L. Czimer, R. Sylvestre), 3. Genialne wyścigi wodne (G. De Cnijf, Y. Pevenage, P. Houben).

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz