W czwartek firma Lynk & Co ogłosiła wycofanie swojego zespołu na pozostałą część sezonu WTCR 2022. Pięć egzemplarzy Cyan Racing prowadzonych przez Theda Bjorka, Qing Hua, Santi Urrutię, ale zwłaszcza Yanna Ehrlachera i Yvana Mullera, nie będzie już wystawianych w tym roku. Ból serca dla dwóch Francuzów, którzy w ten weekend mieli rywalizować w swoich zawodach u siebie, na Pierścieniu Renu.
CZYTAJ TAKŻE > Yann Ehrlacher (Lynk & Co): „Czuję się, jakbym był w koszmarze”
Decyzję o wycofaniu podjęto po powtarzających się problemach z oponami od czasu wyścigu na torze Nürburgring pod koniec maja. W Niemczech w ciągu dwóch dni różne sesje przerywano około piętnastoma nakłuciami. Pod przewodnictwem Lynk & Co, ale także Hondy, runda została odwołana. W Vallelunga Yvan Muller wypadł z toru z prędkością ponad 220 km/h z powodu przebicia opony, a długie programy były w praktyce niewykonalne ze względu na nadmierną degradację opon. Rewolcie po raz kolejny przewodziła chińska marka, która opuszczała pola startowe obu wyścigów na koniec każdego okrążenia formującego.
CZYTAJ TAKŻE > Od Nürburgring do Vallelunga, dlaczego Lynk & Co radzi zatrzymać się w 2022 roku
Wreszcie w ten czwartek. Cyan Racing Lynk & Co postanowiło zatrzasnąć drzwi mistrzostwom. „ To najtrudniejsza decyzja, jaką kiedykolwiek podjęliśmy, ponieważ każdy członek Cyan Racing jest tutaj, aby wygrać i wiele poświęcił, aby znaleźć się tu, gdzie jesteśmy dzisiaj. Jednak w obecnych okolicznościach nie możemy ścigać się bezpiecznie, a bezpieczeństwo jest naszym priorytetem numer jeden. Chcielibyśmy podziękować FIA za wsparcie w tych trudnych okolicznościach », wyjaśnił w notatce prasowej Fredrik Wahlén, menadżer zespołu Cyan Racing.
„Discovery Sports Events i FIA są zaskoczone decyzją Cyan Racing i Geely Group Motorsport o zaprzestaniu udziału w Pucharze Świata Samochodów Turystycznych WTCR 2022, czego nie przewidywano w świetle szeroko zakrojonego dialogu pomiędzy FIA, Cyan Racing , Geely Group Motorsport, Goodyear i WSC rozwiązują problemy wynikające z problemów z oponami podczas wyścigu WTCR we Włoszech », zareagował WTCR.
„Oprócz odpowiedzialności za ten dodatkowy test i analizę przeprowadzoną w celu sprawdzenia, czy opony dobrze spisują się na tym torze, Goodyear zaoferował wymianę opon przeniesionych z poprzedniego wydarzenia. »
„Dzisiejsze ogłoszenie, szczególnie tak blisko domowego wyścigu Yanna Ehrlachera i Yvana Mullera, dwóch najbardziej utytułowanych kierowców w wyścigach FIA World Touring Car, jest nie tylko zaskakujące, ale także bardzo niefortunne i zgadzamy się ze zbiorowym poczuciem frustracji związanej z wyścigiem WTCR ze strony promotor i zwolennicy Alsace GrandEst. »
„Na szczęście WTCR może liczyć na udział wielu innych czołowych zespołów i kierowców, co oznacza, że WTCR Race of Alsace GrandEst odbędzie się zgodnie z planem. »
„Nacisk zostanie następnie położony na pozostałe wyścigi sezonu, których szczegóły zostaną ogłoszone po zakończeniu elektronicznego głosowania Światowej Rady Sportów Motorowych FIA, które ma się rozpocząć 8 sierpnia. »
CZYTAJ TAKŻE > Yvan Muller (Lynk & Co): „Szanujemy tę decyzję”
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)