Kierowcy PCCF stają przed wyzwaniem nocnego wyścigu

Po raz pierwszy w tym sezonie kierowcy Porsche Carrera Cup France będą ścigać się nocą. Nowe doświadczenie, które wymaga dużej adaptacji.

opublikowany 15/10/2022 à 16:37

Aleksandra HERBINA

0 Zobacz komentarze)

Kierowcy PCCF stają przed wyzwaniem nocnego wyścigu

PCCF odkryje nocne wyścigi. ©Alexis Goure.

W momencie odjazdu tradycyjne niebiesko-czerwone paski toru Paul Ricard będą ledwo widoczne. Słońce odliczy minuty, zanim opuści trasę Var całkowicie w ciemności. Kierowcy PCCF włączą światła, aby ukończyć 30 minut pierwszego wyścigu weekendu.

Późna godzina, która zachwyca większość mieszkańców mistrzostw. „ Nie mogę się doczekać wieczornego biegania, cieszy się Maxence Maurice (IMSA wydajność). Bardzo mi się podoba, bo zrobiłem to w VLN na Nordschleife z Nürburgringu. » Podobnie jak kierowca IMSA Performance, kilku jego kolegów brało już udział w nocnych wyścigach. Wśród nich udział wziął lider mistrzostw Marvin Klein (CLRT). 24 godziny Le Mans 2022 za kierownicą A Ferrari, " Nie mogę się doczekać, aż doświadczę tego uczucia w Pucharze, ponieważ uwielbiam te podstawowe warunki. Nigdy nie zaczynałem w nocy, ale zamierzam robić to, co umiem. Prawdopodobnie będzie trochę gorąco na pierwszym zakręcie, więc cieszę się, że wystartuję z przodu. „Kierowca CLRT wie również, że jego prześladowcy będą migać reflektorami” które naprawdę olśniewają w nocy. Trudno więc oszacować odległość, jaka nas dzieli od gościa z tyłu. » 

Jakie są więc główne zmiany w porównaniu z jazdą w dzień? „ Trzeba wiedzieć, jak szybko dostosować się do toru– precyzuje Mathieu Martins (Pierre Martinet z Alméras). Drugi trening w piątkowy wieczór pozwolił nam zrozumieć różnicę między asfaltem rano i wieczorem. » Podczas swojego drugiego sezonu w sportach motorowych Louis Perrot (TFT Racing) dużo pracował nad wskazówkami wizualnymi. „ Punkty odniesienia zmieniają się, ponieważ widzimy znacznie mniej tego, co nas otacza. Jest to jeszcze ważniejsze w szybkich zakrętach, takich jak Signes. »

Doświadczony w jeździe nocą Dorian Boccolacci (Martinet by Alméras) zetknął się już z pewnymi sytuacjami, które mogą spotkać tylko nocą. „ Wrażenie prędkości jest większe, więc masz tendencję do szybszego hamowania. Musimy przeciwdziałać temu zjawisku, aby mieć takie same trajektorie jak w biały dzień. Koncentracja też jest większa, mocniej obciążamy oczy, przez co męczą się.»Tyle parametrów, że niektórzy będą musieli się nauczyć w pracy w ten sobotni wieczór. Pierwsze rundy powinny być żywiołowe, a kontynuacja od 19:15.

CZYTAJ TAKŻE > Klein/Boccolacci: nadszedł czas na finał 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz