Podsumowanie niedzielnych wyścigów w ramach Ultimate Cup Series na torze Magny-Cours

Deszcz towarzyszył niedzielnym wyścigom Historic Tour w Magny-Cours.

opublikowany 28/09/2020 à 14:31

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Podsumowanie niedzielnych wyścigów w ramach Ultimate Cup Series na torze Magny-Cours

Ultimate Cup Series Magny Cours – wyścig 3 Mitjet i wyścig 3 jednomiejscowy

Ostatni dzień ścigania się na torze Magny-Cours w ramach tej rundy Ultimate Cup. Dziś rano Mitjets i jednomiejscowe samoloty wyruszyły w deszcz.

W kategorii Mitjet Sébastien Sveau robi to ponownie i odniósł w ten weekend swoje drugie zwycięstwo w Mitjet. Wyprzedza Davida Boueta i Jankaviciusa Povilasa.

Wyścig 3 jednomiejscowego bolidu rozpoczyna się w deszczu, prowadzi Konstantin Lachenauer. Za nim doszło do kolejnych incydentów: samochody nr 39 i 25 wypadły z toru, powodując wyjazd samochodu bezpieczeństwa.

Gdy samochód bezpieczeństwa opuszcza tor, Adrien Chila (Graff) uderza w ścianę i odbija się z powrotem na tor. Powrót samochodu bezpieczeństwa. Pozostało 6 minut wyścigu.

Wywieszono czerwoną flagę i wyścig się zakończył. Konstantin Lachenauer wygrywa trzeci wyścig weekendu. To jego szóste zwycięstwo z rzędu w tym sezonie. Pierwsza trójka przedstawia się następująco: Lachenauer (Graff), Pierre-Albert Fusella (Lamo Racing) i Éric Trouillet (Graff).

 

Ultimate Cup Series Magny Cours – wyścig 4 GT Sprint/wyścig 4 Mitjet

Przejdźmy do ostatniego weekendowego wyścigu GT Sprint. Maxime Mainguy obejmuje prowadzenie. Zaraz potem rozpocznie się czwarty wyścig Mitjet.

Maxime Mainguy (Breizh Motorsport 56) jest na pierwszym miejscu, przed Alexandre Guesdonem (Génération Stunt) i Markiem Vivesem (zawody R-Breizh). Na 8. okrążeniu Vives wyprzedził Guesdona i zajął drugie miejsce.

Wyścig kończy się dwie minuty przed końcem regulaminowego czasu. Wyścig wygrywa Maxime Mainguy, a za nim plasują się Marc Vives i Alexandre Guesdon.

Wyścig Mitjet rozpoczyna się z Povilasem Jankaviciusem na czele, przed swoim francuskim rywalem Sébastienem Sveau. Wyścig został szybko zneutralizowany, a tor został zalany deszczem.

Wyścig zostaje wznowiony do normalnego tempa po 3 minutach od zakończenia regulaminowego czasu gry. Pierwsza trójka to: Jankavicius, de Miguel i Bruot. Sébastien Sveau, zwycięzca dwóch z czterech wyścigów, spadł na szóste miejsce. Już na ostatnim okrążeniu udało mu się awansować na czwarte miejsce.

Wyścig wygrywa Povilas Jankavicius. W ten weekend zwyciężył po raz drugi. Wszędzie po dwóch dla niego i Sébastiena Severau. Pierwsza trójka po fladze z szachownicą to: Jankavicius, de Miguel i Bruot.

 

Magny Cours Ultimate Cup Series – Challenge Proto / Challenge CN

Ostatni wyścig weekendu, 4-godzinne wyzwanie wytrzymałościowe, rozpoczyna się w deszczu. Wyścig może nie dobiec do końca.

Maurice Smith (nr 69 Ligier) startuje na czele wyścigu. Za nim plasują się Pietro Peccenini (Duqueine nr 73) i Philippe Cimadomo (Ligier nr 77). Samochód bezpieczeństwa wyjechał, a samochody jadą zgodnie z warunkami żółtej flagi.

Samochód bezpieczeństwa opuszcza tor po drugim okrążeniu. Peccenini obejmuje prowadzenie w wyścigu. Wyprzedza Normę z numerem 2 prowadzoną przez Nicolasa Schatza i Ligiera z numerem 72 Guillaume'a Veyrata.

Wyścig został zatrzymany przez czerwoną flagę już po 16 minutach wyścigu. Deszcz uniemożliwia bezpieczny postęp. Na tym etapie wyścigu czołowa trójka pozostaje bez zmian. Kierowcom pozwolono opuścić samochody, koniec wyścigu wydaje się nieunikniony.

Wyścig zostanie jednak wznowiony tuż przed godziną 16:73 i w dużej mierze odbywa się przy uwzględnieniu samochodu bezpieczeństwa. Hugo Carini prowadzi samochód nr 3 do zwycięstwa w kategorii LMP72. Jonathan Brossard zajął pierwsze miejsce z samochodem nr 4 w prototypie CN/AT. Wyścig ukończył Christophe Girardot, jako jedyny zgłoszony do LMPXNUMX.

 

Magny Cours Ultimate Cup Series – wyzwanie GT Wytrzymałość

W ostatnim wyścigu dnia w centrum uwagi znajduje się GT Endurance Challenge. Na kierowców czeka czterogodzinny wyścig.

Gdy tylko zgasły światła, samochód nr 25 obrócił się i spowodował wyjazd samochodu bezpieczeństwa. Wraca dziesięć minut później. Thierry Perrier (Ferrari nr 1) prowadzi przed Philippe Bonnelem i Paulem Aegerterem.

W 12. minucie wyścigu Aegerter zajął drugie miejsce, ale stracił je po korkociągu.

W 25. minucie wyścigu Philippe Bonnel zatrzymał się na torze. W efekcie wywieszona została żółta flaga.

Wyścig rozpoczyna się ponownie po 32 minutach. Thybaud Franck (Renault nr 45) prowadzi w wyścigu przed Thierrym Perrierem.

W 43. minucie wyścigu sędziowie toru powołali się na żółty reżim na pełnym torze. W 52. minucie wyścigu prowadzi Gérard Tremblay.

Po pierwszej godzinie wyścigu czołowa trójka przedstawia się następująco: Franck Thybaud (Renault nr 3), Gérard Tremblay (Lamborghini nr 45) i Thierry Perrier (Ferrari nr 71).

Podczas 29. okrążenia Lucien Crapiz (Renault nr 45) wypadł z toru i spowodował wyjazd samochodu bezpieczeństwa.

À l’issue de la deuxième heure de course, le top 3 est le suivant : Milan Petelet (Lamborghini n°14), Jean-Paul Pagny (Ferrari n°1) et Pierre Martinet (Porsche #71).

Na 38 minut przed końcem wyścigu czołowa trójka to: Jean-Bernard Bouvet (Ferrari nr 3), Simon Escalier (Lamborghini nr 1) i Laurent Mayet (Opel nr 14).

Na 9 minut przed końcem wywieszona została czerwona flaga oznaczająca zatrzymanie jednego zawodnika. Wyścig zostaje zatrzymany i nie zostanie wznowiony. Wyzwanie to wygrał Jean-Bernard Bouvet (Ferrari nr 1).

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz