Makowiecki: „Wypuściłem trzy ostatnie generacje” Porsche

W najbliższy weekend Frédéric Makowiecki zasiądzie za kierownicą Porsche GT3 R na torze Nürburgring i weźmie udział w pierwszym teście wyczynowym tego ostatniego. Francuz wyjaśnia cele takiej wycieczki.

opublikowany 06/10/2022 à 17:47

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Makowiecki: „Wypuściłem trzy ostatnie generacje” Porsche

Za kierownicą Porsche zasiądzie Frédéric Makowiecki

Première fois en compétition dans la Porsche GT3 R ce week-end, qu’est-ce que cela vous fait ?

Zawsze jest trochę emocji. Mam szczęście, bo mogłem przetestować trzy ostatnie generacje, w tym tę, podczas ich pierwszego wyścigu, za każdym razem na torze Nürburgring.

Jakie są główne różnice w stosunku do starych?

Celem nie było dokonanie rewolucji. Ostatnio ponownie mogliśmy zobaczyć, że obecny samochód jest nadal wydajny (Porsche 911 RSR z Frédériciem Makowieckim za kierownicą zwyciężyło w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Notatka redaktora), a raczej spróbować zoptymalizować wszystkie obszary, pozwolić na nieco szersze zastosowanie, poprawić w wielu małych punktach, ale nie rewolucjonizować wszystkiego. 

Jak działają te testy konkurencyjne?

Można powiedzieć, że jest to ciągłość rozwoju, jednak warunki wyścigowe spotykane są tylko w wyścigach, pomimo tysięcy przejechanych kilometrów w testach. Celem jest sfinalizowanie tego wszystkiego, sprawdzenie, jak samochód zachowuje się za innymi, sprawdzenie zatykania chłodnic, co widzieliśmy w przeszłości w niektórych samochodach. Kiedy przeprowadzamy testy, jesteśmy najlepsi w danym dniu, więc w tym celu musimy także mierzyć się z konkurencją. W pewnym momencie musimy wejść w środowisko wyścigowe i sprawdzić, czy musimy wprowadzić jakieś zmiany.

Czy możesz nam wyjaśnić charakterystykę tej konkretnej kategorii, w której będziesz rywalizować w ten weekend, czyli SP-X?

Z technicznego punktu widzenia nie będziemy daleko od SP9 (wpisana kategoria główna. Przyp. red.). Będziemy w konfiguracji, w której samochód zostanie zmierzony i skalibrowany pod kątem równowagi osiągów odpowiadającej tej kategorii. Jednak z punktu widzenia pit stopu za każdym razem będziemy zatrzymywać się na trzydzieści sekund dłużej, aby nie ingerować w walkę o zwycięstwo i mistrzostwo. Dość powiedzieć, że po pierwszym postoju będziemy trochę daleko w tyle w rankingach, ale celem nie jest wygranie wyścigu, ale zrozumienie wszystkich aspektów samochodu, aby był jak najbardziej kompletny dla klientów. . 

Dlaczego wybrałeś te mistrzostwa do tego testu rywalizacji?

Niewiele mistrzostw daje taką możliwość, a Nürburgring pozostaje głównym wyścigiem Porsche. Jest to wymagający tor o bardzo specyficznych cechach, które dają okno osiągów reprezentatywne dla wielu miejsc. Odbyliśmy już sesję testową na torze Nürburgring, gdzie obecny był ten samochód i stary. To pozwoli nam zweryfikować, gdzie jesteśmy. Najważniejsze jest stworzenie samochodu, który będzie dobrze spisywał się w jak największej liczbie warunków. Pozwoli nam to porównać z tym, co widzieliśmy w testach, a także przetestować przyszłoroczne opony, ważne parametry, aby odpowiednio przygotować się na sezon 2023.

CZYTAJ TAKŻE > Pierwszy test konkursowy nowego Porsche 911 GT3 R

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz