Maserati ogłasza swoją obecność w europejskiej serii GT2 w 2023 roku

Maserati powróci do zawodów Grand Touring w 2023 roku, w europejskiej serii GT2, wraz z nowym Maserati MC20 GT2.

opublikowany 26/07/2022 à 13:46

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Maserati ogłasza swoją obecność w europejskiej serii GT2 w 2023 roku

Oto Maserati MC20 GT2, które w przyszłym roku weźmie udział w europejskich mistrzostwach GT2 © Maserati

Trident powraca do rywalizacji. Po ogłoszeniu pojawienie się włoskiej marki w Formule E w sezonie 2023 Maserati powróci także do Grand Touring. Firma należąca do grupy Stellantis ogłosiła swój udział w przyszłorocznych wyścigach GT2 European Series ze swoją zupełnie nową bronią – MC20 GT2.

Maserati zaoferuje MC20 GT2 swoim klientom i zespołom. Samochód bazuje na drogowej wersji MC20, produkowanej od 2020 roku. Powrót Maserati na tory i do zawodów GT łączy nową erę marki z licznymi zwycięstwami odniesionymi w mistrzostwach FIA GT w latach 2004-2010. Trident miał w szczególności trzykrotnie wygrał 24 Hours of Spa z MC12 w latach 2005, 2006 i 2008.

" Nowy początek " dla Maserati

Davide Grasso, dyrektor generalny Maserati, z radością przyjął powrót bolońskiej marki do zawodów GT. „Napędza nas nasza pasja, zarówno na drodze, jak i na torze. Mamy prawdziwą międzynarodową historię w sportach motorowych, dlatego jesteśmy niezwykle dumni, że możemy powrócić z niezwykłym MC20. Wyścigi samochodowe zawsze były naturalnym środowiskiem Maserati. Dziś, czy to poprzez europejskie mistrzostwa GT2, czy też Formuła Enasza marka rozpoczyna nowy start, od swoich korzeni i budując przyszłość. »

Jean-Marc Finot, wiceprezes Stellantis Motorsport, opisuje ten powrót jako nowy kamień milowy dla Maserati. „Dzięki MC20 GT2 Maserati Corse stanowi połączenie między programem fabrycznym Formuły E a naszymi samochodami drogowymi. Ten nowy krok wzbogaca dziedzictwo Maserati i legitymizację w sportach motorowych. MC20 to fantastyczny samochód dopuszczony do ruchu drogowego. Cieszymy się, że nasi klienci, napędzani pasją, chętnie zasiadają za kierownicą. »

Maserati

Oto Maserati MC20 GT2, który w przyszłym roku weźmie udział w europejskich mistrzostwach GT2 © Maserati

Maserati GT2 – Charakterystyka i dane techniczne 

Pojazd : 
• Typ samochodu wyścigowego jednomiejscowy, niezatwierdzony do ruchu drogowego
• Projekt z Maserati Centro Stile
• Szerokość/Wysokość (mm) 2020* x 1220*
• Sucha masa do ustalenia na podstawie bilansu wydajności (BoP)
• Zbiornik paliwa FT3 o pojemności 120 litrów, zatwierdzony przez FIA
• Gaśnica zgodna ze standardami FIA

moteur:
• Silnik Maserati Nettuno
• V6 90° biturbo
• 3000 cmXNUMX
• Moc do ustalenia na podstawie bilansu wydajności (BoP). Podstawowy silnik o mocy 630 KM w fazie rozwoju
• Komora wstępnego spalania z podwójną świecą zapłonową (Maserati Twin Combustion, Twin Spark)
• Sucha miska olejowa

Układ napędowy/skrzynia biegów:
• 2-biegowa, sekwencyjna, wyścigowa skrzynia biegów z napędem na 6 koła, z łopatkami zmiany biegów przy kierownicy
• Wyścigowe sprzęgło i samoblokujący mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu

Nadwozie:
• Zestaw wyścigowy MC20 GT2
• Wysoka wydajność aerodynamiki
• Wielostopniowa regulacja błotników przednich i tylnych
• Wysoki poziom docisku aerodynamicznego
• Reflektory LED
• Światła przeciwdeszczowe zatwierdzone przez FIA
• Szyby przednie i boczne z Lexanu

Châssis:
• Ultralekki, centralny monokok z włókna węglowego
• Klatka bezpieczeństwa zatwierdzona przez FIA
• 3/4 pokładowych cylindrów pneumatycznych

Freiny:
• Zaciski hamulcowe wyścigowe i wentylowane hamulce wyścigowe
• Niestandardowe felgi chłodzące hamulce
• Niestandardowe 18-calowe felgi z kutego aluminium
• Akcesoria do centralnego zamka
• Gładkie opony

Zawieszenia:
• Podwójne wahacze z półwirtualną osią skrętu
• Regulowane amortyzatory skoku
• Regulowane stabilizatory przednie i tylne

intérieur:
• Regulowane korby wyścigowe
• Regulowana kolumna kierownicy
• 6-punktowy wyścigowy pas bezpieczeństwa
• Wielofunkcyjna kierownica z włókna węglowego
• Wyświetlacz kamery cofania (opcjonalnie)
• Wbudowana kamera do nagrywania wideo (opcjonalnie)
• Panel kontrolny i system gromadzenia danych
• Wyświetlacz optymalizacji wydajności jazdy (opcja)
• Klimatyzator
• System monitorowania ciśnienia w oponach (opcja)
• Wyścigowy ABS i regulowana kontrola trakcji

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz