Muller pali swoje jokery

Po weekendzie pełnym zwrotów akcji w Pau pozycja Seata Leona TDi na szczycie mistrzostw uległa osłabieniu. Jej przywódca Yvan Muller szczególnie dużo stracił na tej aferze.

opublikowany 18/05/2009 à 12:01

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Muller pali swoje jokery

Dominator ćwiczeń WTCC 2009, mistrz świata Yvan Muller, podczas weekendu w Pau stracił przewagę. Choć w sześciu wyścigach zebrał 43 punkty, za każdym razem plasując się w czołowej czwórce, w Béarn Francuz zebrał tylko dwa małe punkty. Na sytuacji szczególnie skorzystają BMW i Augusto Farfus, który traci tylko sześć punktów do Alzatczyka.

W przypadku Seata znaleziono winowajcę. Jednak Jaime Puig przed weekendem z dużą dozą filozofii zaakceptował przepisy FIA umożliwiające sportową uczciwość między zespołami. Jednak po takim lekceważeniu dyrektor Seat Sport nie widzi już rzeczy w ten sam sposób: „ Biorąc pod uwagę sytuację, nie mogliśmy trafić lepiej! » Po spadku masy w turbosprężarce Seata Leona TDi spadło ciśnienie. Pozbawione części mocy samochody nie były w stanie konkurować w kwalifikacjach z BMW i Chevroletami.

Dzięki warunkom wyścigowym Tarquini i Muller zdołali zdobyć punkty w drugiej rundzie. Bardzo mała pociecha dla Francuza: „ W ubiegłym roku zdobyłem punkty 22 na 24 razy. Uważam zatem, że zagrałem w Pau moje dwa jokery. Tam sięgnęliśmy dna, możemy się jedynie odbić i iść do przodu. Ale wszystko tak samo? po co wracać do przepisu, który się sprawdził i w wyniku którego podczas pierwszych dwóch spotkań nie było więcej niż jednej dziesiątej luki między naszymi Seatami a BMW? »

Aby rozwiązać tę różnicę, Hugues de Chaunac (prezydent Oreca, właściciel Leon de Muller i Monteiro) ogłosił w tym tygodniu spotkanie pomiędzy FIA a Seatem. Pod koniec weekendu pokazał też, że jest zdeterminowany: „ Jesteśmy rozdarci pomiędzy złością a frustracją. Jeśli na koniec sezonu okaże się, że dla SEAT-a mistrzostwo jest stracone, to prawdopodobnie będzie to wina punktów, których zostaliśmy pozbawieni w Pau, za co nie poczuwaliśmy się do odpowiedzialności. Mamy nadzieję, że FIA ​​zareaguje i podejmie decyzje o przywróceniu równowagi, nic nie może pozostać takie, jakie jest. » Miejmy nadzieję, że po tych technicznych dyskusjach utwór odzyska swoje prawa 30 maja w Walencji.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz
Paul Ricard – C2 PCCF 2024