NASCAR – nowy format kwalifikacji

Jak ogłoszono na początku tego miesiąca, NASCAR zmienił format kwalifikacji, wprowadzając system eliminacji.

opublikowany 22/01/2014 à 23:39

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

NASCAR – nowy format kwalifikacji

System zbliżony do tego, który obecnie znamy F1. Oto jak w skrócie podsumować nowe kwalifikacje do serii NASCAR. Regularnym graczom amerykańskich owali będzie teraz oferowany znacznie bardziej konkurencyjny format, zgodnie z warunkami stosowanymi przez urzędników. Dotyczy to trzech głównych serii: Camping Truck Series, Nationwide Series i Sprint Cup Series. Oto krótki przegląd nowości.

Przede wszystkim zasady będą się różnić w zależności od rodzaju obwodu. NASCAR zdecydował się oddzielić tory o długości 1,25 mili i dłuższej od innych. W przypadku tego ostatniego szczegółowe zasady są następujące:

– Pierwsza 30-minutowa sesja odbędzie się, gdy wszystkie samochody będą na torze. Tam oceniane będą pozycje od trzynastego miejsca wzwyż.
– Będzie obowiązkowa 10-minutowa przerwa.
– Druga dziesięciominutowa sesja, podczas której uzyskanych zostanie 12 najlepszych czasów z pierwszej, wyłoni resztę stawki i autora tyczki.

W przypadku owali o długości 1,25 mili i większych szczegółowe zasady są następujące:

– Pierwsza 25-minutowa sesja ze wszystkimi samochodami na torze (pozycje dwudziestego piątego i dalszych miejsc będą znane pod koniec tej sesji).
– Obowiązkowa 5-minutowa przerwa.
– Druga 10-minutowa sesja z 24 najlepszymi czasami z pierwszej sesji. (Następnie zostaną ustalone pozycje od 13 do 24)
– Nowa 5-minutowa przerwa.
– Trzecia 5-minutowa sesja z 12 najlepszymi z drugiej. Znany będzie wówczas autor słupa i kolejnych 11 miejsc.

Oprócz tych konkretnych przepisów, NASCAR ustanowił dość znaczny zakres nowych zasad. Dotyczy to wszystkich wyścigów z wyjątkiem Daytona 500 w Sprint Cup i wyścigu Eldora Speedway w Truck Series.

– Losowanie ustali kolejność przybycia na tor podczas pierwszej części każdej kwalifikacji.
– Czasy kierowców zostaną zresetowane do zera w każdej sesji kwalifikacyjnej.
– Kierowcy będą mogli przejechać dowolną liczbę okrążeń w każdej rundzie kwalifikacyjnej.
– Na kierowcę zostanie przydzielony tylko jeden komplet opon na wszystkie sesje kwalifikacyjne wyścigu.
– Mechanicy będą mogli wyregulować ciśnienie w oponach, podwoziu i uzupełnić olej w silniku tylko pomiędzy sesjami. Zabronione będzie jednak podnoszenie maski silnika i ustawianie samochodu na podnośniku. Nie będzie możliwości tankowania benzyny.
– Jeśli podczas sesji samochód będzie musiał przejechać przez garaże, nie będzie mógł wrócić na tor.
– W przypadku przerwania przez czerwoną flagę pozostały czas zostanie zatrzymany.
– W przypadku deszczu ranking zostanie ustalony na podstawie rankingu ostatniego rozegranego meczu kwalifikacyjnego.
– W przypadku remisu w czasie, o wyborze między nimi zadecyduje klasyfikacja właścicieli, a najwyżej sklasyfikowany samochód zajmie najwyższą pozycję.
– Ostatnie siedem miejsc będzie miejscami tymczasowymi, w tym jedno dla byłego mistrza, jeśli ten ostatni wystartuje w weekend.

Głębokie modyfikacje, które wydają się podobać peletonowi. Tak powiedział Brad Keselowski, mistrz Sprint Cup 2012 „To powrót do korzeni. » dyscypliny. NASCAR zostanie wznowiony 23 lutego słynnym wyścigiem Daytona 500 na Florydzie. Nowy format kwalifikacji zadebiutuje podczas drugiego wyścigu w Phoenix.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz