NASCAR – przegląd kar

Amerykański serial zrewidował swój system kar na sezon 2014. W menu konkretne sankcje za bardzo konkretne wykroczenia.

opublikowany 05/02/2014 à 08:46

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

NASCAR – przegląd kar

Później odnowienie kwalifikacjiThe NASCAR ogłosiła, że ​​zrewidowała swój system kar na sezon 2014. Wcześniej nie istniały żadne konkretne sankcje za określone naruszenia przepisów. Sprawa się dzisiaj skończyła. Wprowadzono sześć poziomów kar, każdy obejmujący kary na torze, a zwłaszcza sankcje finansowe. Oto najważniejsza wiadomość dla Sprint Cup, wiedząc, że drobne naruszenia będą karane prostymi ostrzeżeniami i nie będą widoczne w pozostałych szczegółach.

Poziom P1: Kary zostaną nałożone po kilku ostrzeżeniach dla tej samej drużyny. Sankcje mogą być decyzją ostatniego wyboru w boksie, krótszym czasem na torze podczas treningów i kwalifikacji.

Poziom P2: Kategoria ta dotyczy w szczególności instalacji komponentów niezatwierdzonych przez urzędników lub które są ukryte. Samochody, w przypadku których stwierdzono niewykonanie zobowiązania, karane są 10 punktami karnymi (kierowca i właściciel), grzywną w wysokości od 10 000 do 25 000 dolarów, możliwym zawieszeniem lidera zespołu i innych członków na jedno lub więcej wydarzeń, okresem próbnym do końca roku kalendarzowego lub na sześć miesięcy, jeśli naruszenie ma miejsce na początku sezonu.

Poziom P3: Kategoria kar nakładanych za użycie nieautoryzowanych części. Sankcje pozostają takie same jak na poziomie P2, z tym że utrata punktów wyniesie 15 jednostek, a kara może wynieść od 20 000 do 50 000 dolarów. Do P3 kary punktowe, finansowe i zawieszenie mogą, ale nie muszą, kumulować się. To pozostaje w gestii urzędników.

Poziom P4: Użycie części w celu obejścia określonych modeli, instalacja dodatkowego balastu itp. Od tego poziomu sankcje z konieczności kumulują się. 25 punktów karnych (kierowca i właściciel) plus grzywna w wysokości od 40 000 do 70 000 dolarów oraz zawieszenie szefa załogi na kolejne trzy wyścigi wliczające się do mistrzostw lub nie. Okres próbny pozostaje taki sam, jak w przypadku poziomów P1, P2 i P3. Z drugiej strony taki poziom kary wprowadza sankcje po wyścigu, w tym 10 dodatkowych punktów i karę w wysokości 25 000 dolarów po kontroli po wyścigu.

Poziom P5: Ingerencje w filtr oleju lub przepływ powietrza. Tutaj kary zaczynają rosnąć: 50 punktów karnych (kierowca i właściciel, plus grzywna od 75 000 do 125 000 dolarów plus sześć wyścigów w zawieszeniu dla lidera zespołu lub innego członka objętego sankcjami. Po kontroli po wyścigu, 25 punktów (kierowca i właściciel ) oraz dodatkowo do utraty punktów zebranych podczas wyścigu może zostać nałożona kara w wysokości 50 000 USD. Zawieszenia i zawieszenia nakładane są do końca roku kalendarzowego lub na 6 miesięcy, jeśli naruszenie nastąpi na początku roku z powodu jakichkolwiek sankcji członek zespołu.

Poziom P6: Modyfikacje w zakresie osiągów silnika, certyfikowanych części podwozia, układu paliwowego, a nawet kontroli trakcji. Skala kar jest najwyższa i obejmuje 150 punktów karnych (kierowca i właściciel) oraz grzywnę w wysokości od 150 000 do 200 000 dolarów. Zawieszenia i okres próbny pozostają takie same na poziomie P5. Wszystkie punkty zdobyte podczas wyścigu mogą zostać odjęte po kontroli powyścigowej.

„Naszym głównym zamiarem nie jest karanie, ale utrzymanie równych szans dla wszystkich. Zdajemy sobie sprawę, że należy wprowadzić rygorystyczne zasady. » powiedział Steve O'Donnell, wiceprezes wykonawczy NASCAR ds. operacji na torach. „Jesteśmy przekonani, że w przeszłości wykonaliśmy dobrą robotę, zarządzając sportem, ale nadal wierzymy, że możemy działać lepiej, z korzyścią dla wszystkich zainteresowanych. Nowy system kar będzie bardziej przejrzysty dla naszych konkurentów, aby lepiej zrozumieć limity i wyeliminować nieliczne szare obszary, które istniały. Po raz kolejny wszystko zostało zrobione tak przejrzyście, jak to tylko możliwe. »

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz