Nathanaël Berthon: „Wspaniały dowód zaufania ze strony Audi”

Po karierze w pojazdach jednomiejscowych 31-letni Francuz pracuje obecnie w dziale turystyki i wyścigów wytrzymałościowych. Niedawno wprowadzony na stanowisko oficjalnego kierowcy Audi w WTCR, zdradza nam swoje nowe ambicje.

opublikowany 15/03/2021 à 15:06

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Nathanaël Berthon: „Wspaniały dowód zaufania ze strony Audi”

Czy po wspaniałym sezonie WTCR 2020, naznaczonym zwycięstwem i trzema pole position z Comtoyou Racing, uważasz to zaangażowanie Audi za nagrodę?

Współpraca z Audi rozpoczęła się w zeszłym roku. Mimo że była to starsza pani, Audi RS3 zostało już opracowane i udało nam się maksymalnie wykorzystać pakiet. Dzięki prawdziwej pracy zespołowej – pomiędzy kierowcą, inżynierami i mechanikami – stworzyliśmy świetną osmozę w Comtoyou Racing. W Audi chcieli zatrzymać ten model, który bardzo dobrze sprawdził się w 2020 roku. W trakcie mojej kariery miałem już kilka możliwości (aby dołączyć do grona dużego producenta. Przyp. red.), ale nigdy tak się nie stało. Zmaterializowało się. Poczułam lekki niedosyt, bo wiem, że stać mnie na wielkie rzeczy. Jest to zatem wielkie uznanie i wspaniały pokaz zaufania ze strony Audi. Mam nadzieję, że w przyszłości powierzone mi zostaną inne zadania. Oczywiście poinformowałem Audi o chęci ponownego wzięcia udziału z nimi w 24 godziny Le Mans (w 2023 r., przyp. red.). Ale jedna rzecz na raz. Najpierw chcę wykonać dobrą robotę w WTCR.

Czy to oznacza, że ​​możesz brać udział w innych wyścigach z Audi? 

Mogą być inne wyścigi w innych dyscyplinach, ale moim priorytetem jest WTCR. Występuje na przykład konflikt dat pomiędzy 24-godzinnym wyścigiem Spa a rundą WTCR (w Adrii we Włoszech, weekend 31 lipca - 1 sierpnia. Przypis wydawcy). Nie zamierzam poświęcać sezonu, aby pojechać i jeździć w Belgii. Ale jeśli pojawią się inne możliwości, będę gotowy. 

Co to znaczy zostać kierowcą fabrycznym w wieku 31 lat?

Muszę przyznać, że to bardzo satysfakcjonujące. Oznacza to, że moje cechy jako pilota i programisty zostały docenione. Bardzo podoba mi się rozwój. W tym roku mamy nowy samochód – RS 3 LMS i część jego rozwoju powierzono mnie.

Cały wywiad znajdziesz w AUTOhebdo nr 2302, dostępnym w wersja cyfrowa i w kioskach.

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz