Nato i Weerts przekonują początkujących w Spa

Francuz regularnie występujący w LM P2 i Belg, syn założyciela WRT, zakończyli swoje pierwsze 24-godzinne zawody w Spa na świetnym 12. miejscu.

opublikowany 02/08/2019 à 19:04

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Nato i Weerts przekonują początkujących w Spa

Po porzuceniu w ostatniej godzinie Audi R8 LMS nr 1, które jeszcze na niewielką odległość przed metą mogło walczyć o zwycięstwo, najlepszym wynikiem belgijskiego zespołu Audi Club Team WRT na koniec 71. 24-godzinnego wyścigu w Spa był podpisany przez numer 10, za kierownicą którego zasiadło dwóch prywatnych początkujących.

Z jednej strony Norman Nato, lat 27, który nie przeżył pierwszych 24 godzin od czasu, gdy były specjalista ds. jednomiejscowy przejechał właśnie dwa podwójne okrążenia w Le Mans (2018, 2019), ale z drugiej strony był prawdziwym debiutantem w kwestii GT.

Z kolei Charles Weerts, syn współzałożyciela WRT Yvesa Weertsa i najmłodszy kierowca na starcie tej edycji, mając 18 lat i 4 miesiące. Zwycięzca w Misano miesiąc wcześniej w Blancpain GT World Challenge Europe z Driesem Vanthoorem został najmłodszym zwycięzcą w historii Blancpain GT Series.

Obaj debiutanci w Spa byli kojarzeni z Rikiem Breukersem, który w zeszłym roku zajął drugie miejsce w Srebrnym Pucharze w Ardenach, ale przede wszystkim dwukrotny zwycięzca kategorii GTD w Daytona z Grasser Racing i Lamborghini Huracan GT2.

 

© DPPI / A. Vincent

„Na początku roku ten udział w Spa w ogóle nie był w moich planach, ujawnił Nato, autor dobrego początku sezonu WIĄZY z G-Drive i zwycięstwem na Monzy w połowie maja. Jeden z moich byłych inżynierów w Racing Engineering w GP2 (2016. Przyp. red.) dołączył do WRT dwa lata temu i kiedy zespół szukał kierowcy do programu obejmującego dwa wyścigi 4-godzinne (Le Castellet i Barcelona) plus 24-godzinny wyścig z Spa, skontaktowali się ze mną, aby sprawdzić, czy jestem zainteresowany i dostępny.”

 

 

 

 

Przystosowanie się do jazdy GT odbyło się przy dużej prędkości. „Nie miałem zbyt wiele czasu, aby zrozumieć, jak działa Audi, ponieważ decyzja została podjęta zaledwie tydzień przed Paulem-Ricardem, Norman mówił dalej. Zaletą jest to, że WRT to duży zespół, mający doświadczenie i oficjalnych kierowców Audi w swoich szeregach, którzy byli w stanie mi pomóc. Ale na początku jest to bardzo dziwne. Nigdy nie jeździłem tak ciężkim samochodem z ABS. Jeśli chodzi o prowadzenie, mam bardzo niewiele podobieństw z P2. W GT częściej korzystamy z krawężników, więc trajektorie i punkty hamowania są bardzo różne. Następnie do mnie należało wykorzystanie wszystkich tych narzędzi, aby dostosować się tak szybko, jak to możliwe, bez popełniania żadnych błędów”.

Bonne doświadczenie

Ze swojej strony Weerts Junior musiał zmierzyć się z innym parametrem, a mianowicie byciem Belgiem w zespole założonym przez jego ojca, który również w tym roku obchodził swoje 10-lecie: „Staram się podchodzić do Spa jak do każdego innego wyścigu, ale nie jest to łatwe, ponieważ jest większa intensywność, większy kontakt z prasą i więcej próśb. Fakt, że rozgrywany jest u siebie, powoduje dodatkową presję, a jeśli do tego dodamy rocznicę WRT, będzie to suma małych rzeczy, które ostatecznie oznaczają, że nie będzie to wyścig jak każdy inny! »

Po wzięciu udziału w Pucharze Narodów FIA w Bahrajnie pod koniec ubiegłego sezonu, dołączył do zespołu na początku 2019 roku, biorąc udział w dwóch pierwszych rundach wyścigu Blancpain Wytrzymałość Seria w kategorii Srebrny Puchar. Podczas gdy Charles Weerts po prostu szukał doświadczenia, Norman Nato znalazł w tym okazję do dodania cięciwy do swojego łuku.

„Zawsze warto coś odkryć, przejechać się kilkoma różnymi samochodami” – kontynuował Francuz. Zawsze może mi się to później przydać, także w P2. Każde doświadczenie jest warte zdobycia”. Do Spa trafił w ostatniej chwili, ponieważ został zatrzymany w Barcelonie na testy WEC w przypadku Rebellion Norman opuścił środową paradę i w czwartek natychmiast nawiązał kontakt z torem. Cel, jakim były kwalifikacje do Super Pole, minął 20 tysięcznych.

„Ale to będzie długi wyścig, zwłaszcza biorąc pod uwagę zmieniające się warunki, które prawdopodobnie będziemy mieli. Mam nadzieję, że zakończę moje pierwsze 24 godziny w Spa, jeśli to możliwe, na dobrej pozycji, co nie jest przesądzone, biorąc pod uwagę jednorodność i jakość pola” – ponownie przeanalizował NATO przed startem. „Postawiłem sobie za cel zdobycie super pole position i ukończenie wyścigu bez żadnych problemów” – oznajmił jego młody belgijski kolega z drużyny. Jeśli samochód będzie dobry, a my nie będziemy mieć kłopotów, myślę, że miejsce w pierwszej dziesiątce jest możliwe.”

Les péripéties n’ont pas manqué au cours de cette 71e édition fort perturbée par la pluie, mais la R8 LMS n°10 emmenée par les Juniors a bien rallié le port. Pas de Top 10 au palmarès, mais une 12e place, à un tour des vainqueur Christensen-Estre-Lietz (Porsche GPX Racing), meilleur représentant du Team WRT et 2e Audi au classement derrière la n°42 du Saintéloc Racing.

 

© DPPI / A. Vincent

„To był jeden z najtrudniejszych wyścigów w mojej karierze, przyjął po przybyciu szczęśliwego NATO. Warunki były bardzo trudne, nie miałem szczęścia podczas nocnych przejazdów, doświadczyłem żółtej flagi „Full Course” i czerwonych flag… W deszczu to było coś. Nie byliśmy nawet w pełni w linii prostej. Nie było widoczności, aquaplaningu, a organizatorzy podjęli słuszną decyzję o zatrzymaniu.”

Prawdą jest, że mieszkaniec Cannes podczas chrztu w Spa był rozpieszczany, odkrywając możliwość jazdy GT w deszczu, czasem na „slickach” oponach. „To zgromadzonych mnóstwo doświadczeń, chciał pamiętać. Jeśli będę musiał ponownie zrobić Spa, będę już to miał przy sobie. To będzie inna historia! » „Nie zapomnę tego pierwszego udziału w 24 Hours of Spa, Ze swojej strony Charles Weerts był zachwycony. Nie było łatwo, ale świetnie się bawiłem i wiele się nauczyłem. To 12. miejsce to wynik zadowalający. Czekam na kolejny rok! »

 

© SRO Motorsports

Normana Nato ponownie zobaczymy za kierownicą Audi Team WRT w Katalonii pod koniec września na zakończenie jego miniprogramu GT. W pozostałej części nic nie zostało przesądzone. „Będzie to zależeć od tego, co zrobię dalej, w WEC, ELMS czy Formuła E. Celem jest być na szczycie i na razie nie sądzę, że będę w tym samochodzie. Jeśli tam dotrzemy, zobaczymy później” – podsumował Norman.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz