Kryzys związany z koronawirusem w sposób logiczny prowadzi do zmian w kalendarzach w świecie sportu. GT World Challenge Europe nie jest wyjątkiem dzięki nowej wersji opublikowanej przez SRO Motorsports Group w piątek 15 maja.
Prezentując szereg środków zdrowotnych (w szczególności dystans fizyczny), które zostaną szczegółowo opisane wkrótce, organizator ogłasza rozpoczęcie kampanii w pobliżu Imoli (Włochy) w weekend 25 i 26 lipca. L'Wytrzymałość Puchar rozpocznie się trzygodzinnym wyścigiem, podczas gdy GT4 European Series skorzysta z dwóch wyścigów po godzinę każdy.
Następnie na początku września Endurance Cup pojedzie na tor Nürburgring (Niemcy) i będzie trwać sześć godzin. Zespoły będą mogły skupić się na 24-godzinnym wyścigu w Spa (Belgia) w październiku przed finałem sezonu zaplanowanym na torze Paul-Ricard (Var), a wyścigi nadal odbywać się będą w formacie sześciogodzinnym w połowie listopada.
Jeśli chodzi o Puchar Sprintu, na kilku torach w ciągu jednego weekendu odbędą się nie dwa, ale trzy wyścigi, aby zapewnić początkową liczbę wyścigów zaplanowaną na rok 2020. Będzie tak w przypadku Misano (Włochy) i Barcelony (Hiszpania), natomiast Zandvoort (Holandia) pozostaje przy schemacie binarnym.
Nowość tego zmodyfikowanego kalendarza wynika z obecności toru Nevers Magny-Cours (Nièvre). Francuski tor będzie gospodarzem Sprint Cup z francuskimi mistrzostwami FFSA GT od 11 do 13 września, pierwszy w historii europejskich mistrzostw GT3.
Kalendarz GT World Challenge Europe 2020:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)