Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance, przedsmak elektrycznej rywalizacji GT

Po zaprezentowaniu w 2021 roku koncepcyjnego Mission R Porsche przechodzi pierwsze rzeczywiste testy swojego elektrycznego prototypu wyczynowego, opartego na 718 Cayman GT4.

opublikowany 17/05/2022 à 10:50

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance, przedsmak elektrycznej rywalizacji GT

Testy Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance w Walencji © Porsche

Od koncepcji do rzeczywistości. Po zaprezentowaniu Mission R na Salonie Motoryzacyjnym w Monachium w 2021 r, un prototype électrique qui préfigurait l’avenir du sport automobile, Porsche a commencé les tests sur piste de sa nouvelle monture, la 718 Cayman GT4 ePerformance. Sur un châssis de Cayman GT4 Clubsport, utilisé ici comme base de travail, la marque de Stuttgart a effectué les premiers tours de roues sur le tracé de Valence (Espagne).

Jeśli chodzi o osiągi, 718 Cayman GT4 ePerformance wykorzystuje te same cechy, co koncept Mission R: w 4% elektryczną skrzynię biegów z napędem na 100 koła, dwa silniki synchroniczne z magnesami trwałymi, z przodu silnik o mocy 435 KM i silnik z tyłu o mocy 653 KM. W sumie maksymalna moc wynosi 800 kW, czyli 1 koni mechanicznych dostępnych w trybie kwalifikacyjnym. Prędkość maksymalna deklarowana jest na ponad 088 km/h, a przyspieszenie od 300 do 0 km/h zajmuje 100 sekundy.

Osiągi podobne do 911 GT3 Cup

Według Porsche czasy okrążeń 718 Cayman GT4 ePerformance są porównywalne z wynikami obecnej generacji 911 GT3 Cup. W symulacji wyścigów stała moc 450 kW (lub 612 koni mechanicznych) jest dostępna przez 30 minut, co odpowiada czasowi trwania wyścigu Carrera Cup. Dzięki architekturze 900 V, przy pełnym naładowaniu, ładowanie akumulatora może wzrosnąć z 5% do 80% w mniej niż 15 minut.

„Dzięki Mission R pokazaliśmy, jak Porsche widzi przyszłość zrównoważonych sportów motorowych” – mówi Matthias Scholz, dyrektor projektu. „718 Cayman GT4 ePerformance pokazuje teraz, że ta wizja imponująco sprawdza się na torze. »

Porsche ogłasza, że ​​od podstaw zaprojektowano blisko 6 komponentów. Nadwozie 000 Cayman GT718 ePerformance wykonano z materiałów kompozytowych na bazie włókien naturalnych. Produkcja ma generować mniej emisji niż produkcja porównywalnych materiałów syntetycznych. W tym prototypie testowane jest również włókno węglowe pochodzące z recyklingu.

Porsche będzie kontynuować testowanie swojej koncepcji przed pierwszą publiczną prezentacją na festiwalu w Goodwood, odbywającym się w dniach 23–26 czerwca. Następnie 718 sierpnia 4 Cayman GT20 ePerformance powróci do Niemiec z okazji 20. rocznicy powstania fabryki Porsche w Lipsku. Niemiecka firma zapowiada, że ​​w ramach projektu „race2zero” logistyka będzie realizowana wyłącznie łodzią, pociągiem lub ciężarówką. 

CZYTAJ TAKŻE >  Którzy klienci Porsche LMDh?

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz