Porsche prezentuje szczegółowo swoje 911 GT3 R

Porsche zaprezentowało swoje nowe 24 na marginesie wyścigu 911 Hours of Spa, który zadebiutuje w zawodach w 2023 roku.

opublikowany 30/07/2022 à 09:58

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Porsche prezentuje szczegółowo swoje 911 GT3 R

Porsche prezentuje szczegółowo swoje 991 GT3 R (Zdjęcie: Porsche)

Porsche pod koniec czerwca opublikował pierwsze zdjęcia swojego 911 GT3 R, którego światowa premiera miała nastąpić latem tego roku. Logicznie rzecz biorąc, niemiecki producent szczegółowo zaprezentował swój nowy samochód na marginesie 24-godzinnego wyścigu Spa, wydarzenia, którego nie można przegapić w sezonie Grand Touring. Weźmie udział w zawodach w 2023 r., a jego pierwszym dużym wydarzeniem będzie 24-godzinny wyścig w Daytona (26–29 stycznia), który odbędzie się pod koniec stycznia. 

Ten nowy pretendent do serii GT3 opiera się na najnowszej generacji 911 992. To 911 GT3 R ma większy silnik o mocy do 416 kW (565 KM). Jej rozwój rozpoczął się w 2019 roku. „Trafiliśmy w sedno z jego poprzednikiem, który odniósł ogromny sukces. W rezultacie poprzeczka dla jego następcy jest wysoka, podkreśla Sebastian Golz, kierownik projektu 911 GT3 R w firmie Porsche Sporty motorowe. Naszym zadaniem nie było uczynienie nowego 911 GT3 R jeszcze szybszym, ponieważ okna wydajności określone przez BoP szybko zniweczyły tę przewagę. Dla nas chodziło przede wszystkim o to, aby nasi klienci mogli jeździć samochodem wyścigowym szybciej i dłużej. Wymaga to trwałości i dlatego skupiliśmy się głównie na poprawie obsługi. Znajduje to odzwierciedlenie w szerszym użytecznym zakresie obrotów nowego silnika o pojemności 4,2 litra, bardziej stabilnej i spójnej aerodynamice oraz niższym obciążeniu tylnych opon, co pozwala na dłuższą żywotność. »

911 GT3 R w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 2024 r

Podobnie jak w poprzednim modelu, silnik to sześciocylindrowy, chłodzony wodą, czterozaworowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Główną nowością jest zwiększenie pojemności skokowej z 3 do 997 cm 3. Niemiecki producent zoptymalizował także krzywą momentu obrotowego i mocy w całym zakresie obrotów, tak aby lepiej odpowiadała panom kierowcom. Sześciocylindrowy silnik został przechylony do przodu o 5,5 stopnia, dzięki czemu uzyskano więcej miejsca nad głową dla dyfuzora pod podwoziem. Podzespoły pomocnicze, takie jak alternator i sprężarka klimatyzacji, zostały przesunięte o dobry metr do przodu i w dół, w przestrzeń przed silnikiem i skrzynią biegów, co pozytywnie wpływa na równowagę mas 911 GT3 R. 

Nowe 911 GT3 R to dopiero drugi samochód wyścigowy Porsche Motorsport oparty na obecnym 911 generacji 992, po 911 GT3 Cup. Jego lekkie nadwozie z kompozytową konstrukcją aluminiowo-stalową inspirowane jest modelem produkcyjnym, ale z istotnymi modyfikacjami. Pod względem bezpieczeństwa siedzenie przesunęło się bliżej środka samochodu. Pozwala to Porsche na bardziej optymalne i ergonomiczne dostosowanie pozycji w porównaniu z ulepszonym pałąkiem bezpieczeństwa i nową ochroną przed uderzeniami bocznymi FIA. Zaczepy sześciopunktowych pasów bezpieczeństwa wsuwają się teraz jeszcze szybciej w zapięcie za pomocą specjalnych ramp, co pozwala zaoszczędzić około sekundy podczas postojów w pit stopie w celu zmiany kierowcy. Konstrukcja kierownicy również została ulepszona w porównaniu do poprzedniego modelu. Zawiera elementy, które sprawdziły się w najnowszej generacji 911 GT3 Cup i 911 RSR. Na przykład ekran o przekątnej 10,3 cala.

Będzie operowany w IMSA od 2023 roku przez zespoły klientów, ale także w innych seriach GT3 na całym świecie, takich jak GT World Challenge, Intercontinental GT Challenge, DTM lub 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring. Dla WEC i 24 godziny Le Mans, będziemy musieli poczekać do 2024 roku i pojawienia się nowej kategorii poświęconej GT3. Aby nabyć dany model, trzeba będzie zapłacić 511 000 euro plus obowiązujący w danym kraju podatek VAT i opcje dodatkowe.

Więcej zdjęć 991 GT3 R (zdjęcia Porsche):







CZYTAJ TAKŻE > Frédéric Makowiecki: „Żaden wyścig nie zastąpi Le Mans”

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz