Porsche Sprint Challenge Francja – Dijon: Powtórka 24-godzinnego wyścigu Le Mans

W ubiegły weekend w Dijon-Prenois odbyła się druga runda sezonu 2 Porsche Sprint Challenge France.

opublikowany 23/05/2022 à 15:43

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Porsche Sprint Challenge Francja – Dijon: Powtórka 24-godzinnego wyścigu Le Mans

Zawody Porsche Sprint Challenge France odbyły się w Dijon-Prenois. ©Porsche Francja

Le deuxième meeting de la saison 2022 du Porsche Sprint Challenge France qui se déroulait ce week-end sur le circuit de Dijon-Prenois a été L’occasion pour de nombreux pilotes de venir faire un dernier entrainement en vue des 24 godziny Le Mans. W ten sposób na trybunach mogliśmy spotkać Juliena Andlauera, oficjalnego kierowcę Porsche czy Charlesa Milesiego, który w 24-godzinnym wyścigu wystartuje samochodem z numerem 1 zgłoszonym przez Richard Mille Racing.

52 kierowców zgłosiło się do Dijon w dwóch kategoriach Porsche Sprint Challenge France, 34 w Cup Series, na którą składają się Porsche 911 GT3 Cup i 911 R, przeciwko 18 samochodom w Sport Cup Series zarezerwowanym dla Cayman GT4 Clubsport i Cayman GT996 Clubsport Puchar XNUMX.

W sobotni poranek kierowcy Cup Series wyruszyli do kwalifikacji na idealnie suchym torze i w wciąż łagodnych temperaturach. Za kierownicą swojego 991 GT3 R Charles Milesi (IMSA Performance) pokazał swój talent, uzyskując czas okrążenia 1:14”792, spychając Benjamina Paque (CLRT) za kierownicą swojego 992 GT3 Cup do czasu 1:18”215 z ponad 3 sekundami straty! Po trzecie, Emil Caumes (CLRT) tracił 4 dziesiąte sekundy, a startujący w swoim pierwszym wyścigu w sezonie 911 młody Arthur Rasse (2022 Impact) po raz czwarty uzyskał 18 setnych.

Podczas treningów kwalifikacyjnych do drugiego wyścigu Charles Milesi jeszcze bardziej zwiększył swoją przewagę nad Benjaminem Paque, uzyskując przewagę 2”3, podczas gdy trzeci Arthur Rasse był o 680 dziesiąte sekundy za drugim.

Kilka chwil później w Sport Cup Series najszybszy był Rodolphe Gabrion (Rempp Racing), który uzyskał czas 1:22”614, za nim uplasował się Dimitri Verza (CG Motorsport) z wynikiem 3 dziesiątych i Lucas Glinche (Glinche Racing) z czasem 6 setnych co zapowiadało świetną walkę w wyścigu.

© Porsche Sprint Challenge Francja

W drugim wyścigu Alexandre Mottet (Team Orchid) zdobył pole position w 2 1 22, przed Rodolphe Gabrionem i Sylvainem Noëlem (Racing Technology), którzy na weekend zostawili swój puchar 817 GT992 w Porsche Carrera Cup we Francji, aby objąć prowadzenie. jadąc 3 Cayman GT718 Clubsport z tą samą prędkością maksymalną.

Od początku wyścigu Cup Series Charles Milesi uciekał, zwiększając przewagę o ponad 3 sekundy na okrążenie, po czym zwolnił i zdołał pokonać przewagę nad Benjaminem Paque, który przez cały wyścig był drugi, a pięciu pierwszych w kolejności pola startowego, a za nimi Emil Caumes, Arthur Rasse i Marlon Hernandez (CLRT). Warto zwrócić uwagę na dobry występ Laurenta Misbacha, który wystartował z trzynastej pozycji, a zajął dziesiąte miejsce, a najlepszy powrót był zasługą Jean-Luca Beaubelique (Technologia wyścigowa), który wystartował jako dwudziesty, a zajął czternaste miejsce.

Drugi wyścig Cup Series był odzwierciedleniem pierwszych dwóch wyścigów z udziałem Charlesa Milesiego przed Benjaminem Paque, a Arthur Rasse stanął na podium po zakręcie Marlona Hernandeza (CLRT), który zajął długie trzecie miejsce. W peletonie odnotowaliśmy bardzo dobrą walkę pomiędzy Olivierem Rabotem (911 Impact) a Laurentem Cochardem (Berto Matériaux), gdyż obaj kierowcy dojechali do mety w tej kolejności z różnicą zaledwie 3 dziesiątych.

© Porsche Sprint Challenge Francja

Wciąż w jasnym słońcu kierowcy Sport Cup Series również wyruszyli na 30-minutowy wyścig, a wyścig od początku do końca prowadzony był przez Rodolphe'a Gabriona, który niestety po finiszu otrzymał obniżoną ocenę z powodu niezgodności technicznych. Zwycięstwo przypadło zatem Dimitriemu Verzie przed Bertrandem Dumarcetem (CG Motorsport), który na trzy okrążenia przed metą wyprzedził Lucasa Glinche (Glinche Racing), a Cédrica Toisona (NAD Systems) korzystającego z okazji i zajęcia trzeciego miejsca na podium kierowca Le Mans. Ale nie tylko na czele peletonu walki były zacięte, gdyż o trzynaste miejsce szczególnie sporny był Ryszard Renault (IMSA Performance) i Jacques Buche (CG Motorsport), na mecie dzieli ich 12 setnych!

Podczas drugiego wyścigu, startując z czwartej pozycji, Sylvain Noël pokazał, że nie stracił nic ze swojego talentu, awansując z czwartego miejsca na pierwsze w ciągu zaledwie jednego okrążenia, a następnie przeciwstawiając się presji Alexandre’a Motteta podczas kolejnych 20 okrążeń, kończąc wyścig z zaledwie 6 dziesiątymi przewagi na mecie flaga z szachownicą. Po trzecie, Dimitri Verza potwierdził swój wynik z pierwszego wyścigu, zdobywając cenne punkty w mistrzostwach, podczas gdy Richard Renault rywalizował w drugim wyścigu, równie emocjonującym jak pierwszy, kończąc wyścig z 1 dziesiątą dziesiątą przed Clémentem Ghielminim (MCG Propulsion), który zajął dziesiąte miejsce.

Do zobaczenia w Le Mans od 6 do 10 czerwca na wyścigach otwierających 24-godzinny wyścig Le Mans 2022 w ramach Porsche Sprint Challenge France.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz