Od czasu pierwszego startu w pełnym sezonie w 500 r. francuski producent opon czterokrotnie zdobył tytuł GT1999. Ogłoszenie o wycofaniu się z wyścigu w 2023 r. następuje w chwili, gdy Michelin zajmuje dwa pierwsze miejsca w mistrzostwach. W Japonii, wśród promotorów i fanów, był to szok.
Początkowo Michelin demonstrował swoje know-how, oferując produkty dostosowane do bardzo trudnych warunków: podczas letnich zawodów smaganych upałem, na torach o bardzo ściernej nawierzchni i stawiających duże wymagania oponom. Jednak w ostatnich latach francuskie opony pokazały, że są niezwykle wydajne w każdych warunkach, szczególnie w deszczowych. Jako dowód, na zeszłorocznym mokrym torze Sugo dwa Nissany Z/Michelin jechały przez cały wyścig tempem szybszym od swoich przeciwników o 3 sekundy, notując na mecie dublet.
Prosta przerwa?
Michelin Japan w swoim ogłoszeniu nie użył słowa „wycofanie”, ale „zatrzymanie”. Jednak specjalista ds. public relations z Nihon Michelin Tyre Co., Ltd przyznał się nam” Reakcja na to ogłoszenie była większa, niż się spodziewaliśmy. »
Na stronach internetowych w Japonii można było zobaczyć różne komentarze zainteresowanych stron i fanów. „ Nissan starał się zachować dystans Renault. Tym razem próbują to zrobić z Michelin? "" Czy Michelin stracił zainteresowanie rynkiem japońskim? "" Czy to przygotowanie do ewentualnego udziału w mistrzostwach F1 ?»Itd.
Niestety, wszystkie te teorie są fałszywe. Nasz kontakt w Michelin powiedział nam: „ Teraz procesy przekształcania danych i doświadczeń zdobytych w SUPER GT w technologię i wartość m.in WEC lub innych kategorii wyścigowych, kurczy się i zmienia. Od tego momentu nie mieliśmy innego wyjścia, jak tylko ponownie rozważyć nasze zaangażowanie. »
Wojna producentów
Przedstawiciele Michelin przez długi czas twierdzili, że SUPER GT był pierwszym priorytetem działu Competition ze względu na walkę między producentami takimi jak Yokohama czy Bridgestone. „ Rzeczywiście, mistrzostwa oferują producentom opon konkurencję, co jest dziś rzadkością, a bierze w nich udział także kilku światowych producentów samochodów. SUPER GT to seria niezwykle cenna jako laboratorium. »
Tak naprawdę opony GT500 to wyjątkowe opony rozwojowe” Jednorazowe » produkowane w Clermont-Ferrand na każdy wyścig i wysyłane drogą lotniczą do Japonii. Według oficjalnego komunikatu Michelin będzie nadal startował w kategorii GT300 w 2024 roku. Na miejscu pozostanie także zespół wsparcia technicznego. A Nihon Michelin nie zaprzecza możliwości zwiększenia liczby samochodów wyposażonych w jego opony. Jeśli chodzi o opony GT300, to do 2020 roku były to opony komercyjne w kategorii GT3, obecnie jednak są to opony prototypowe o zaawansowanym rozwoju.
To nie pierwszy raz, kiedy Michelin zatrzymuje GT500. Miało to miejsce już w latach 2004–2008 i ograniczało się wówczas do GT300. Podsumowując, trudno sobie wyobrazić, że Michelin pewnego dnia nie powróci na rynek.
Michelin w SUPER GT
– 1994: Pierwszy występ w JGTC GT 500
– 1999-2002: Ciągły i wyłączny udział w GT 500
– 2004-2008: Ciągły i wyłączny udział w GT 300
– 2021: Ciągły i wyłączny udział w GT 500
– Udział w obu kategoriach: 2003, 2009, 2010, 2013, 2014, 2020, 2022, 2023
– Tytuły GT500 (kierowca i zespoły): 2011, 2012, 2014, 2015
CZYTAJ TAKŻE: Michelin nie planuje powrotu do F1 w 2025 roku
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)