Schatz: „Zawsze musimy się dostosowywać i będziemy się dostosowywać”

Zarówno kierowca Michelin Le Mans Cup w LM P3, jak i menadżer biznesowy, siedmiokrotny mistrz Francji w górach rozmawia z AUTOtygodniowo o tym, jak przeżywa sytuację w zamknięciu

opublikowany 21/03/2020 à 09:52

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Schatz: „Zawsze musimy się dostosowywać i będziemy się dostosowywać”

Jak przebiega ten okres dla Ciebie i zespołu?

Już w ostatni weekend, jeszcze zanim rząd podjął decyzję, podjąłem decyzję o zawieszeniu działalności zespołu na dwa tygodnie, ponieważ widziałem, że demonstracje były odwoływane jedna po drugiej i że tendencja była taka, że ​​tory były zamierzają zamknąć drzwi. Nie zadawałem sobie więc żadnych pytań, wszyscy jechaliśmy na tym samym wózku. Przede wszystkim uważam, że jedynym rozwiązaniem dla wszystkich było zatrzymanie się na dwa tygodnie i nieodstępowanie od tego, aby gospodarka jak najszybciej mogła wznowić działalność.

Czy na poziomie partnerstwa i pilotażu widać już konsekwencje? 

Obecnie nie jest to priorytetem w świadomości ludzi, więc milczę, ale oczywiście będzie to miało konsekwencje. Jego znaczenie będzie zależeć od czasu trwania; jeśli będzie to tylko jeden miesiąc, wpływ będzie stosunkowo niewielki na sektor sportów motorowych w ogóle, a w szczególności na kondycję przedsiębiorstwa. Z drugiej strony, i co jest prawdopodobne, jeśli mamy dwa do trzech miesięcy, będzie to miało wpływ na całą gospodarkę. A my w naszym sektorze jesteśmy raczej na końcu łańcucha, nie jesteśmy w „priorytetowych” usługach gospodarki. 

Przypomnij nam o programach, w których brałeś udział…

Jako kierowca wracam do Michelin Le Mansa Puchar, w LM P3. Zespół bierze udział w zawodach FFSA GT4 w Ultimate Cup Series Wytrzymałość oraz w Górskich Mistrzostwach Francji z około dziesięcioma samochodami w kilku kategoriach.

Jeśli kalendarze zostaną skondensowane tylko do drugiego semestru, jak to będzie działać logistycznie?

Będzie ciasno nie tylko logistycznie, ale i humanitarnie. Mam strukturę dostosowaną do udziału w dwóch mistrzostwach równolegle: na torze i w górach. Kiedy na obwodach ścierają się daty (jak weekend 12-13 września, przyp. red.), jestem trochę niewymiarowy. Jeśli wszystkie mistrzostwa się ze sobą zderzą, będziemy musieli znaleźć rozwiązania, które będą polegać na wypożyczeniu sprzętu. Do tego dochodzi czynnik ludzki. Tej zimy podjąłem inicjatywę rozwinięcia swojej firmy, podejmując więcej pracy na pełny etat w porównaniu do freelancerów. Mam pod sobą cztery osoby. To było ryzykowne i może nie był to najlepszy rok, aby je podjąć! Nie mam więc pod ręką wielu freelancerów, którzy mogliby obsadzić personel. Ale w sporcie motorowym zawsze musisz się dostosować i dostosujesz się.

Z osobistego punktu widzenia, jak spędzasz dni?

Robię to, na co zwykle nigdy nie mam czasu, czyli dużo administracji. Cały tydzień spędziłem na dokładnym kalibrowaniu prognoz, aktualizowaniu dokumentów... Na poziomie fizycznym uprawiam jogging, na który nam wolno. Wzmocnienie mięśni będzie mniej optymalne niż zwykle!

 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz