Simon Abadie (Tech 1) i skutki Covid-19: „Zobaczymy, czy nasz sport będzie zjednoczony”

Dyrektor Tech 1 Racing, zaangażowany w GT World Challenge i ELMS poprzez obsługę Oreca 07 firmy Panis Racing, wykonaną dla AUTOtygodniowo aktualizacja sytuacji w izolacji w związku z pandemią koronaawirusa. Co najmniej możemy powiedzieć, że jego przemówienie nie napawa optymizmem. 

opublikowany 30/03/2020 à 14:10

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Simon Abadie (Tech 1) i skutki Covid-19: „Zobaczymy, czy nasz sport będzie zjednoczony”

Wygląda na to, że zaskoczę Cię w samym środku „zajęcia dla dzieci”! 

Tak, to praca na pełen etat! Przez ostatnie dwa tygodnie rano odrabiałem zadania domowe. Korzystam z tego, pierwszy raz spędzam tak dużo czasu z dziećmi, zazwyczaj nie mam czasu patrzeć, jak dorastają. Tylko w czasie ferii zimowych jestem tu tak często. Musisz być cierpliwy. Przynajmniej zmienia to punkt widzenia: wyścigi samochodowe są ważne, ale w obecnym kontekście mają charakter incydentalny. Dziś najważniejsze jest zdrowie i rodzina.

W jaki sposób działalność Tech 1 Racing zostaje wstrzymana?
Zamknęliśmy dwa tygodnie temu, zaraz po powrocie z testów. przed sezonem w Le Castellet przed GT World Challenge. W tym samym czasie proto (tzwOreca 07 firmy Panis Racing. Przypis redaktora) przebywał w Barcelonie. Mieliśmy jechać w sobotę, a w piątek wieczorem powiedzieli nam, że zamykają tor. Wróciliśmy więc do warsztatu, wyczyściliśmy samochody, sporządziliśmy listę sprzętu i odesłałem członków zespołu do domu, mówiąc im, żeby się nie ruszali.


Tech 1 Racing reprezentuje interesy Lexusa w GT World Challenge Europe. ©DPPI

Po nowych dwóch tygodniach odosobnienia sprowadzimy je z powrotem. Ale wyścigi samochodowe nie zostaną wznowione. Już teraz, gdy rząd powie wszystkim „ok, możecie wyjść”, przekonamy się, że wyścigi samochodowe nie będą już priorytetem. 

Ile osób masz pod swoją odpowiedzialnością?
W Tech 1 jest nas około XNUMX osób, ale osobiście mam też sporo zajęć w branży spożywczej, barach, sklepie spożywczym i fabryce piwa, co oznacza, że ​​mam około stu częściowo bezrobotnych pracowników. Pracuję tylko we dwoje: moja żona i kolejny piwowar. Stoimy w miejscu, załatwiając formalności administracyjne.

Jak widzisz sytuację po zniesieniu blokady?
Już teraz nie sądzę, że działalność wyścigowa zostanie wznowiona przed lipcem. Będziemy wtedy mieli przed sobą pięć miesięcy. Europejska seria Le Mans składa się z sześciu wyścigów (WIĄZY), dziesięć GT World Challenge plus 24 godziny Le Mans : Nie wiem, jak uda nam się ich wszystkich zmieścić. Organizatorzy będą musieli podjąć decyzję o przeprowadzeniu „podwójnych rund” lub odwołaniu części z nich.

Nie obejdzie się to bez problemów budżetowych, ponieważ wszystko zostało już podpisane, z różnymi sponsorami i partnerami. ELMS przekaże informację wkrótce, SRO prawdopodobnie w przyszłym tygodniu. Z tego, co rozumiem, wszyscy mają duże problemy ze znalezieniem tras koncertowych, ponieważ wszystkie seriale spieszą się z kilkoma dostępnymi terminami od teraz do końca roku. 


Tech 1 Racing dba o funkcjonowanie Panis Racing Oreca w ELMS. ©DPPI

Jakie rozwiązania uznaliby Państwo za akceptowalne?
W ELMS lub GT World Challenge podwoiłbym czas trwania wyścigów wytrzymałościowych i sprawił, że liczyłyby się podwójnie, aby kierowcy przejechali odpowiednik „normalnego” sezonu. W przypadku sprintu SRO brałem udział w wyścigu w piątek, jednym w sobotę i jednym w niedzielę, usuwając testy na potrzeby wyścigów. W każdym razie decyzje nie będą łatwe do podjęcia.

Jest to skomplikowane dla organizatorów i bardzo skomplikowane będzie dla nas, zawodników, zarządzanie czasem, ponieważ nie będziemy w stanie zmusić naszych pracowników do pracy przez 10 do 15 weekendów z rzędu, w tym serwisowanie samochodu tygodniowo i podróże. Kiedy wznowimy działalność pod koniec kwietnia, będziemy mieli miesiąc do półtora miesiąca na przygotowanie się do tego minisezonu. Wszystkie zespoły będą w takiej samej sytuacji jak my. 

Jesteś stosunkowo dobrze zorganizowany, może nie być tak w przypadku każdego...
Nie wolno nam tego ukrywać, ekonomicznie, spowoduje to spustoszenie. Jest wielu ludzi, którzy odłożą broń. Wyścigi samochodowe to zajęcie drugorzędne, choć tak naprawdę są ważne. Dziś ważne jest, aby promotorom udało się znaleźć organizację, która sprawi, że konkurencja nie zostanie w tyle.

Będziemy musieli być responsywni i mobilni. Nie należy oczekiwać perfekcji od organizatorów; będziemy musieli wykazać się wyrozumiałością i tutaj przekonamy się, czy nasz sport jest zjednoczony. Istnieje ryzyko, że kryzys ten stanie się dla wielu pretekstem do zaprzestania działalności. Nasz sport przejdzie na drugi, trzeci... na dziesiąty poziom! 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz