Kristoffersson: „Okrążenie Jokera może zrobić różnicę na torze miejskim”

Szwedzki kierowca wystartuje w najbliższy weekend w szóstej rundzie mistrzostw FIA WTCR w Portugalii. Wydarzenie szczególne, ponieważ wiąże się z powrotem „okrążenia jokera”, alternatywnej trasy obwodowej, często decydującej o przebiegu wyścigu.

opublikowany 04/07/2019 à 16:55

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Kristoffersson: „Okrążenie Jokera może zrobić różnicę na torze miejskim”

Zawody WTCR powracają od piątku 5 lipca do niedzieli 7 lipca w Vila Real w Portugalii. Na tej 26-kilometrowej trasie rywalizować będzie 4,7 zawodników. Jednak ta 50. edycja zastrzega sobie specyfikę dla zawodników, którzy to zobaczą powrót „rundy jokera” : ten niewielki fragment znajdujący się na zakręcie 26 (rondo) jest w rzeczywistości alternatywną trasą w stosunku do pierwotnej trasy, dłuższą o 1–2 sekundy od tej.

W przypadku toru Vila Real zawodnicy będą mieli możliwość skręcenia w lewo (zamiast zwyczajowo w prawo), aby obrać tę trasę.

 

 

Ta inicjatywa ma charakter czysto strategiczny: celem jest ułatwienie wyprzedzania na obwodzie, o którym wiadomo, że jest węższy niż przeciętny. Każdy zawodnik jest zmuszony skorzystać z niego raz podczas trzech wydarzeń weekendu oraz nie przed ukończeniem trzech okrążeń toru.

Johana Kristofferssona, dwukrotny mistrz świata Rallycross (World RX) i uczestnik Volkswagena Sébastiena Loeb Racing, weźmie udział w tej rundzie. Szwedzki kierowca przyzwyczajony jest do zasady „joker lap” i jest przekonany, że ta pomoc może zadecydować o zwycięstwie: „Naprawdę podoba mi się ta zasada. Oferuje wiele opcji : można go użyć po złym początku do wyprzedzenia, ale także do ataku lub obrony. Wszystko zależy od Twojego tempa wyścigowego. »

Johan Kristoffersson uważa, że ​​okrążenie jokera będzie szczególnie przydatne na typowo „miejskim” torze, jak to będzie miało miejsce w Vila Real: « W moim pierwszym wyścigu Rallycross w 2015 roku w Portugalii wygrałem ponieważ miałem dobrą strategię „żartownisia”. W pierwszej rundzie pokonałem jokera i zwycięstwo tego dnia było decydujące. »

Urządzenie zostało już przetestowane podczas edycji imprezy w latach 2017 i 2018, więc kierowcy nie powinni sprawić żadnego problemu: korzystając z tego odcinka, kierowca w naturalny sposób wraca na tor na końcu ronda. Wystarczająco, aby dodać akcji podczas tych trzech dni wyścigów.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz