Pasja Huffa do Makau: „Wstrzymujesz oddech na 2 minuty i 30 minut”

Rob Huff, posiadacz dziewięciu sukcesów turystycznych w Makau, ujawnia swoje szczególne relacje z jednym z najbardziej przerażających torów na świecie. 

opublikowany 07/11/2019 à 16:00

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Pasja Huffa do Makau: „Wstrzymujesz oddech na 2 minuty i 30 minut”

Z nie mniej niż dziewięć trofeów zwycięzców zdobytych w Makau od 2008 roku (8 w WTCC, 1 w TCR International Series) Rob Huff (Volkswagen) uważany jest za faworyta przedostatniej rundy sezonu WTCR 2019 (Puchar Świata Samochodów Turystycznych, 14–17 listopada).

Mieszkaniec Sebastiana Loeb Racing wyjaśnia swój związek z torem azjatyckim. Wbrew temu, co mogłyby sugerować statystyki, „Makau absolutnie go przeraża”. 

 

 

„Nie ma miejsca na błędy, ale na każdym kroku chcesz czegoś więcej. Różnica między tym, gdzie jesteś, a tym, gdzie chcesz bardziej atakować, to podróż do szpitala. I to się powtarza na każdym kroku”, analizuje Brytyjczyk. 

Rob Huff, który odebrał jego jedyny tytuł w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych w Makau w 2012 roku, trudno mu podsumować przepis na jego sukces. „ Chyba nie potrafię tego wyjaśnić, bo nie da się kogoś nauczyć tego, co robię w Makau. »

 

 

Wygląda na to, że solidna dawka świadomego szaleństwa jest składnikiem numer 1.” Kiedy zaczynasz używać lusterek na szynach i wychodzisz z każdego zakrętu, zastanawiając się: „Jak ja to przeżyłem”, jesteś prawie u celu. Niezupełnie, ale prawie. 

Następnie musisz przejść do innego etapu. W każdej rundzie wstrzymujesz oddech na 2 minuty i 30 sekund. » Trasa azjatycka, wyjątkowo długa jak na trasę miejską (6,2 km), liczy… 24 zakręty. 

Autorw 2011 roku dwukrotnie pomimo zasady odwróconej siatki, Rob Huff również wygrał na mokrym torze w 2017 roku prywatnym Citroënem C-Élysée. 

 

 

Jednak im więcej lat mijają, tym bardziej odczuwalne staje się zadanie potwierdzenia pokładanych w nim nadziei. „Ludzie oczekują, że znowu wszystkich wysadzisz w powietrze, rozpoznaje Roba Huffa. Ale zawsze jest trudniej. Za każdym razem trzeba się zastanowić, gdzie można zaoszczędzić trochę czasu. »

W 2018 roku Anglik zdobył dwa pole position ale zadowolił się miejscami honorowymi, wadą ogromnej prostej linii prowadzącej do hamowania Lizbony i zjawiskiem aspiracji. „Audi mogły nas z łatwością wyprzedzić, a potem nie wystartowaliśmy tak, jak chcieliśmy. Ale stoczyłem bardzo dobrą walkę z Estebanem Guerrierim (Honda). » 

Wyjdź o godzzakończ test przed jednym bocznym retro mniej, najlepszy dowód zaangażowania Roba Huffa! 

 

 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz