Mehdi Bennani: „Presja jest bardzo duża”

Autor swojej najlepszej kampanii na poziomie międzynarodowym w 2017 roku od debiutu w WTCC (6. miejsce z trzema zwycięstwami), Mehdi Bennani (Volkswagen) przewiduje inauguracyjny sezon WTCR z ambicjami dotarcia na szczyt rankingów. Wywiad z Marokańczykiem, który w ciągu dekady stał się chorążym kraju Maghrebu.

opublikowany 06/04/2018 à 11:22

Bernard

0 Zobacz komentarze)

Mehdi Bennani: „Presja jest bardzo duża”

Jak podchodzisz do tego sezonu?
Czuję się spokojny. Dobrze podeszliśmy do przygotowań zimowych, starając się bardzo wcześnie rozpocząć testy. To nowe mistrzostwa dla wszystkich, z nowymi producentami. Muszę być gotowy psychicznie i fizycznie, nie mogę trafić lepiej.

Czy rozpoczynanie wizyty w domu jest idealne czy niewygodne?
Bardzo chciałbym, żeby Grand Prix Marakeszu było drugim, a nawet trzecim wyjazdem w roku... Zaczęlibyśmy sezon w innym miejscu, dzięki czemu mógłbym zobaczyć hierarchię i lepiej porównać się z rywalami . Presja jest bardzo duża, jest to bardzo oczekiwane wydarzenie w Maroku. Wszyscy oczekują ode mnie dobrych wyników. Dodatkowo odkryję nowy, bardziej skondensowany format weekendowy. Ale nie mam wyboru i tak samo będzie z innymi zawodnikami. To otwarcie sezonu i dla Marokańczyka bardzo ważne jest zorganizowanie etapu Pucharu Świata. Ode mnie zależy, czy wytrzymam presję i będę silny.

To musi być pracowity weekend dla ulubieńca publiczności…
Gdybym miał możliwość zatrudnienia klonów na spotkaniu wyścigowym, byłoby to w Marakeszu (śmiech)! Społeczeństwo z niecierpliwością czeka na to spotkanie, mam specjalne konferencje prasowe, sporo akcji marketingowych itp. Muszę reagować nie tylko na torze, ale także w mediach i wśród publiczności. Nawet jeśli staramy się być punktualni i dotrzymywać terminów, nie możemy sobie poradzić. W ten weekend nie będę miał ani chwili dla siebie, to pewne. Ale nie widzę tego w negatywnym świetle, wręcz przeciwnie. Chcę podziękować wszystkim osobom, które mnie wspierają (jego konto na Facebooku obserwuje 1 200 000 fanów, rekord w WTCR), gratuluję im entuzjazmu dla tego wydarzenia.

 

W przeciwieństwie do większości padoku, poza sezonem nie zmieniałeś drużyn; Czy byłby to atut tego roku?
Najlepsze wyniki w swojej karierze osiągnąłem z Sébastienem Loeb Wyścigi. Poza tym wspiera nas Volkswagen, to naprawdę najlepsza oferta w mojej karierze. Dzięki Volkswagenowi posunęliśmy się o krok w górę, ważniejsza jest praca.

Twój nowy kolega z drużyny, Rob Huff (mistrz WTCC 2012) jest znany ze swojego nierównego prowadzenia; Czy to cię martwi?
Nie, lubię mieć w drużynie kolegów, którzy są równie silni, a nawet silniejsi ode mnie. Rob Huff jest jednym z najlepszych kierowców w Touringu. Lubię rywalizować z czołowymi kierowcami, dzięki temu mogę dobrze ocenić siebie osobiście. Wiemy, na jakim poziomie jesteśmy, i to sprawia, że ​​z każdym nowym członkiem drużyny przekraczam granice.

Jak zarządzać długimi mistrzostwami składającymi się z 30 wyścigów?
Spójność będzie słowem kluczowym. W zeszłym roku widzieliśmy, że Thed Björk zdobył tytuł, wygrywając tylko jedną imprezę. Będziemy musieli być konsekwentni.

Jaki jest Twój cel na ten sezon?
Jest jeszcze trochę za wcześnie, aby myśleć o mistrzostwach, ale chcę wygrać. Nie jesteśmy tu po to, żeby udawać, tylko po to teraz żyję! Dzień spędzam myśląc o „sporcie motorowym”, próbując optymalizować wyniki. Byłoby to pierwsze zwycięstwo Maroka w Pucharze Świata w sportach motorowych.

Cała Twoja kariera w WTCC odbywała się w kategoriach Independent, a następnie Trophy, w strukturach prywatnych. Czy jest to przewaga dla WTCR, która wyklucza jakikolwiek zespół fabryczny?
Nigdy nie zwracałem uwagi na te drugorzędne rankingi. Interesuje mnie tylko Generał. W każdym razie te sezony pozwoliły mi zdobyć doświadczenie. W turystyce jest to fundamentalny fakt: nie można zostać mistrzem na koniec roku, jeśli brakuje mu doświadczenia.

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz