Vernay: „Pole startowe WTCR będzie magiczne”

Francuz, obecnie kierowca Audi Sport, jest entuzjastycznie nastawiony do jakości zawodów WTCR pomimo zmian w regulaminie i kalendarzu, a priori na jego niekorzyść.

opublikowany 23/02/2018 à 16:22

Bernard

0 Zobacz komentarze)

Vernay: „Pole startowe WTCR będzie magiczne”

Skoncentruj się na ciągłości, pozostając w Team WRTCzy jest to jakość na mistrzostwa, które tej zimy doświadczyły wielu zmian?
Bardzo mnie to cieszy, bo kończymy dwa wspaniałe lata, usankcjonowane tytułem (w zeszłym roku w TCR International Series, najwyższy poziom TCR. Nota redaktora). Chcemy kontynuować tę dynamikę. Trzeci rok z rzędu będę pracować z tym samym inżynierem, z którym zbudowałem przyjaźń. WRT to jeden z najlepszych prywatnych zespołów na świecie, a jego członkowie wiedzą, jak sobie ze mną radzić, znają moje mocne i słabe strony. Nie będzie okresu adaptacyjnego.

Jak analizujesz pole WTCR?
To jest to, co udało się najlepiej zrobić w turystyce w ciągu ostatnich 10–15 lat. Pole startowe będzie magiczne. Będzie elita WTCC, m.in doświadczonych pilotów, takich jak Yvan Mulleroraz główni klienci TCR. Mistrzostwa będą prawdopodobnie bardzo jednorodne, na papierze może wygrać co najmniej 10 kierowców. Będzie niezwykle ciekawie, choć znacznie trudniej niż w ubiegłych latach. To wielkie wyzwanie, będziemy musieli ciężej pracować, aby ponownie zdobyć tytuł.

Ponad połowa mistrzostw odbędzie się na torach byłych WTCC, nigdy nie używanych przez TCR; Czy jest to dla Ciebie wada?
Koniecznie. Nie znam torów ani opon (dostarczone przez Yokohamę. Przypis redaktora). Moim zdaniem nauka stoków odbędzie się dość szybko, ale prawdą jest, że Tiago (Monteiro), Norbert Michelisz, Rob (Irytacja), panowie, którzy jeżdżą tam od lat, mają wyraźnie przewagę. Będą mieli pomysł na konfigurację, którą należy zastosować w oparciu o poziom przyczepności, który już znają. „Luka” ma charakter bardziej techniczny. Mogę nadrobić zaległości w znajomości samochodu, który podlega tym samym przepisom technicznym co w zeszłym roku, co nie ma miejsca w przypadku zespołów z WTCC.

Cały wywiad znajdziesz w numerze 2153 AUTOtygodniowow sprzedaży także w kioskachw wersji cyfrowej.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz