Zawody WTCR znikną pod koniec 2022 r., aby zrobić miejsce wyścigowi międzynarodowemu

Choć WTCR nie odbędzie się w 2023 roku, Discovery Sports Events pracuje nad stworzeniem wyścigu o globalnym zasięgu przy wsparciu FIA i w oparciu o przepisy techniczne TCR.

opublikowany 14/10/2022 à 11:55

Medhiego Casauranga

1 Zobacz komentarze)

Zawody WTCR znikną pod koniec 2022 r., aby zrobić miejsce wyścigowi międzynarodowemu

W 2022 r. pola startowe zawodów WTCR uległy zmniejszeniu. © DPPI

Zakończył się Puchar Świata Samochodów Turystycznych (WTCR). Jak wynika z komunikatu opublikowanego w piątek, 2018 października, zawody na prochach WTCC 2023, a promowane przez Discovery Sports Events (dawniej Eurosport Events) nie odbędą się w 14 roku.

WTCR, mistrzostwa sankcjonowane przez Międzynarodową Federację Samochodową, zakończą swoją pięcioletnią historię na torze ulicznym w Jeddah (Arabia Saudyjska, 25–27 listopada). W następnym roku światło dzienne powinien ujrzeć międzynarodowy konkurs; byłoby to pojedyncze spotkanie, zawsze z udziałem przepisów technicznych TCR i zaangażowania FIA.

CZYTAJ TAKŻE > WTCR przenosi lokalizację na koniec sezonu

François Ribeiro, dyrektor Discovery Sports Events, wyjaśnia koniec WTCR. Dla Francuza trudności w przetwarzaniu paliw kopalnych na paliwa syntetyczne stanowią jedną z przyczyn spadku zainteresowania producentów tą dyscypliną.

„W 2021 roku, kiedy ogłosiliśmy przedłużenie naszego długoterminowego partnerstwa z FIA w celu promowania WTCR, zrobiliśmy to w celu uczynienia WTCR jeszcze bardziej zrównoważonymi pod względem środowiskowym, w ramach naszego planu działania mającego na celu oferowanie bardziej zrównoważonych wyścigów Sporty motorowe, Wyjaśnia.

Wprowadzenie w 100% zrównoważonego paliwa leżało u podstaw tego podejścia. Niestety stało się jasne, że w 100% niekopalne paliwo nie jest jeszcze kompatybilne z produkowanymi silnikami kategorii TCR, ponieważ powoduje zbyt duże obciążenie elementów mechanicznych.

https://www.youtube.com/watch?v=poxda4ltQzA

Ponieważ coraz więcej sponsorów nie chce być kojarzonych z kategorią, która nie wykorzystuje paliw kopalnych, byliśmy bardzo zaniepokojeni, że będzie to miało negatywny wpływ na liczbę samochodów w sieci WTCR w 2023 roku.

Pandemia Covid-19 i środki ograniczające na kontynencie azjatyckim stanowiły już poważny cios dla mistrzostw, które w dużej mierze opierają się na mitycznych miejscach turystycznych (w szczególności Japonii i Makau). Wojna rosyjsko-ukraińska i niesprzyjająca sytuacja gospodarcza w 2022 roku nie przyczyniły się do ożywienia atrakcyjności WTCR, który zadowala się europejskimi torami przed krótką trasą po Bliskim Wschodzie w tym sezonie.

FIA ETCR trwa

Jednakże Dicovery Sports Events zawarło umowę z FIA kontynuować promocję WTCR do 2025 r..” Aby umowa obejmowała lata 2023, 2024 i 2025, konieczne było skorzystanie z opcji– precyzuje François Ribeiro. Podjęliśmy decyzję, aby nie korzystać z tej opcji i zamiast tego pracować nad opracowaniem nowego formatu, który zapewni najlepszą możliwą przyszłość najważniejszym na świecie konkursom samochodów turystycznych z silnikiem spalinowym.

Jesteśmy bardzo optymistyczni, co do WSC (posiadacz regulaminu technicznego TCR i praw TCR. Przyp. red.), że nowy format będzie bardzo odpowiedni dla kategorii TCR, zapewniając jednocześnie producentom samochodów platformę do motywowania zespołów klientów i prezentowania swoich samochodów wyścigowych w jak najlepszym świetle. Więcej szczegółów podamy po sfinalizowaniu ustaleń. »

Jeśli WTCR wkrótce przejdzie do historii, nie dotyczy to FIA ETCR, Pucharu Świata elektrycznych samochodów turystycznych. Kontynuacja konkursu w 2023 roku w niezmienionej formie, dzień później koronacja Francuza Adriena Tambaya na Cuprze.

„W roku 2023 nic się nie zmieni, FIA ETCR nadal będzie Pucharem Świata FIA dla samochodów turystycznych w formacie obejmującym wiele wydarzeń i będzie dla nas priorytetem, kontynuuje François Ribeiro. Te samochody elektryczne to prawdziwe bestie wyścigowe, które oferują ekscytujące wyścigi.

Prezentacja kategorii jest bardzo nowoczesna, a format został zaakceptowany przez najlepszych międzynarodowych kierowców samochodów turystycznych. FIA ETCR jest synonimem autentycznych wyścigów i zrównoważonego rozwoju, dwóch kluczowych atutów, pozwalających pozytywnie patrzeć w przyszłość. »

FIA wspiera DSC

Jeśli chodzi o zaangażowanie FIA, zostanie ono ponownie ocenione w zależności od międzynarodowego wyścigu termicznego, który wkrótce zgłosi Discovery Sports Events, ale zawsze będzie obecne, jak zapewnił przewodniczący Komisji Samochodów Turystycznych FIA Alan No cóż. „Konieczne jest określenie i ocena najlepszej i najbardziej zrównoważonej przyszłości wyścigów samochodów turystycznych na najwyższym poziomie w ramach FIA.

Naszym celem byłoby utrzymanie tytułu mistrza świata w kategorii samochodów turystycznych z silnikiem konwencjonalnym oraz zapewnienie silnej i prestiżowej konkurencji. W całej swojej historii światowe wyścigi samochodów turystycznych przyjmowały różne formaty, a o tytułach decydowała seria lub pojedyncze wydarzenie.

Obecnie badamy wszystkie możliwości, a priorytetem jest zapewnienie każdej konkurencji stabilnych podstaw, na których będzie mogła prosperować w długoterminowej przyszłości. Dzięki TCR dysponujemy sprawdzonym zestawem przepisów technicznych, reprezentowanym przez różne marki samochodów i ponad 1 samochodów ścigających się na całym świecie. Dlatego też zamierzamy kontynuować korzystanie z tej platformy w przyszłości. »

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

1 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

DANIELA MEYERSA

14 o 10:2022

„Coraz więcej sponsorów nie chce być kojarzonych z kategorią, która nie wykorzystuje paliw kopalnych” „która nie wykorzystuje” Jesteś pewien?! Największym problemem tych wyścigów jest to, że poza (w najlepszym przypadku) pierwszym okrążeniem nie dzieje się tam absolutnie NIC, tylko procesja i prawie żadne wyprzedzanie.

Aby napisać komentarz