Vallelunga – Wyścig 1: Girolami zwycięzca wyścigu zniszczonego przez przebicia

Po kwalifikacjach Lynk & Co pozostawiła wątpliwości co do swojego udziału w wyścigu 1. Ostatecznie podjęto decyzję o wycofaniu wszystkich 5 samochodów do boksów po okrążeniu formacyjnym wyścigu zdominowanego przez Nestora Girolamiego.

opublikowany 24/07/2022 à 12:11

Tomek Trichereau

0 Zobacz komentarze)

Vallelunga – Wyścig 1: Girolami zwycięzca wyścigu zniszczonego przez przebicia

5 Lynk & Co nie wzięło udziału w pierwszym wyścigu we Włoszech. ©Foto Damien Doumergue / DPPI

W Vallelunga pierwszy wyścig WTCR nie przebiegł zgodnie z planem organizatorów WTCR. Po sobotnich kwalifikacjach firma Lynk & Co poprosiła ich o podjęcie decyzji po serii przebić opon, które dotknęły chiński zespół. Istniało ryzyko, że wszystkich 1 samochodów zostanie wycofanych przed startem i tak właśnie stało się w tę niedzielę. Po okrążeniu formacyjnym chińska ekipa zdecydowała się wezwać swoich kierowców na boksy. „ Poinformowaliśmy wszystkich interesariuszy WTCR, że ogólna sytuacja dotycząca masy i opon jest niemożliwa. Nie taką decyzję chcieliśmy podjąć, ale od początku weekendu w Vallelunga aż do dnia dzisiejszego nie znaleziono odpowiedniego rozwiązania tego problemu », określa Lynk & Co w notatce prasowej. 

Na starcie pozostało tylko jedenastu zawodników, a Nestor Girolami na pole position przed Mikelem Azconą. Jeśli jednak firma Lynk & Co zdecydowała się nie brać udziału w dwóch wyścigach tego dnia, to właśnie po to, aby uniknąć licznych przebić opon, które pojawiły się we Włoszech. Mehdi Bennani, Tiago Monteiro i Nathanael Berthon zmuszeni byli zjechać do boksów, aby zmienić opony. Francuski kierowca może żałować, mimo że przed incydentem był na trzeciej pozycji. Ze względu na dużą ilość gruzu na torze sędziowie zdecydowali się wypuścić na tor samochód bezpieczeństwa. Następnie Nestor Girolami musiał zadowolić się utrzymaniem Mikela Azcony za sobą, gdy przez ostatnie dwa okrążenia powiewano zieloną flagą. Gilles Magnus staje na podium w pierwszym wyścigu.

Odcinek przypominający Nürburgring

Poza wynikiem, który staje się niemal anegdotyczny, nie jest to pierwszy raz, gdy WTCR napotyka trudności z oponami GoodYear. Już na torze Nürburgring organizatorzy byli zmuszeni odwołać oba wyścigi ze względu na poważne ryzyko przebicia opony. We Włoszech gorąco na asfalcie z pewnością przyczyniło się do pogorszenia sytuacji. Jednak odpowiedzi muszą teraz udzielić wszyscy zaangażowani po nowym odcinku, który rodzi wiele pytań. Drugi wyścig dnia zaplanowano na godzinę 17:00.

CZYTAJ TAKŻE > Vallelunga – Kwalifikacje: Girolami na pole position, Lynk & Co pod znakiem zapytania

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz