Yvan Muller: „Nie powrót, raczej niezależny strzelec”

Alzatczyk powróci do służby w 2018 roku, ale nie ma osobistych ambicji w WTCR poza dobrym wprowadzeniem swojego zespołu na światowy poziom.

opublikowany 21/02/2018 à 17:19

Bernard

0 Zobacz komentarze)

Yvan Muller: „Nie powrót, raczej niezależny strzelec”

« Jak doszło do realizacji tego programu?
Mój udział z Volvo w Katarze w finale WTCC był miłym doświadczeniem, ale nie planowałem niczego innego. Tak naprawdę staram się jak najlepiej rozwijać swoją stajnię. Miałem okazję skonfigurować program WTCR, ale żeby udało się go przeprowadzić, musiałem się w to zaangażować. Nie nazwałbym tego powrotem, raczej freelancingiem, z pewnością na sezon, ale raczej uruchomieniem mojego zespołu w programie, który da nam doświadczenie.

Dlaczego wybrałeś ten model, a nie samochód sprawdzony czy francuski?
Wybór był wielokrotny, ale o nim zadecydowali partnerzy. Osobiście byłem bardzo zainteresowany Seatem Leonem; Znałem dobrze ekipę z czasów, gdy pracowałem pod ich barwami w WTCC (w latach 2006-2009, jeden tytuł. Przyp. red.).


Y. Muller w Pau (Pyrénées-Atlantiques) w 2009 roku na Seat Leon TDI. © G. LENORMAND / DPPI

W jakim stopniu przyjęcie zasad TCR pozwoliło Ci potwierdzić Twoje wejście na światowy poziom?
Wracamy do samochodów, które są tańsze w zakupie i utrzymaniu (w porównaniu do WTCC TC1). To kluczowy element. Od wielu lat bronię tej regulacji. Ekonomicznie jest to właściwe rozwiązanie i wierzę w ten format. Dowód, wszystkie miejsca są zajęte.

Jak zorganizujesz swój harmonogram pomiędzy WTCR a obowiązkami wyścigowymi? szef zespołu w FFSA GT et WIĄZY w LM P3?
Będę obecny tak często, jak to możliwe. Odbędą się dwie kolizje dat: weekend 12-13 maja z WTCR w Nürburging (Niemcy), FFSA GT w Pau (Pyrénées-Atlantiques) i ELMS w Monza (Włochy) oraz w dniach 27-28 października z Japonią w WTCR i finał ELMS w Portugalii. Wezmę udział we wszystkich dziesięciu rundach WTCR, prawdopodobnie czterech lub pięciu wyścigach FFSA GT i tyle samo w ELMS. Mogę polegać na zespole, któremu naprawdę ufam, znam swoją kadrę, nawet jeśli rekrutowaliśmy tej zimy. »

Wystartuje zespół Yvan Muller Racing dwa Hyundaie i30 N, jeden dla czterokrotnego szefa mistrza świata WTCC, a drugi dla ustępujący zwycięzca WTCC, Thed Björk.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz