Ultimate Cup Series Magny-Cours, runda 2: podsumowanie soboty

Sobota była pracowita ze względu na trzecią rundę Ultimate Cup Series. W serii, która w tym sezonie powraca po raz drugi na tor Nevers, po raz pierwszy rywalizowały samochody z zupełnie nowej kategorii: Legendarny samochód. 

opublikowany 18/10/2020 à 16:54

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Ultimate Cup Series Magny-Cours, runda 2: podsumowanie soboty

Małe samochody o wyglądzie retro (masa 620 kg) napędzane silnikiem motocykla Yamaha. Dzięki dwóm porannym sesjom kwalifikacyjnym i pierwszemu wyścigowi o 14:15 publiczność miała czas na odkrycie tej nowej kategorii. Tradycyjne jednomiejscowe samochody GT i prototypy P3/P4 również miały prawo do skrętu na torze, najpierw podczas porannej sesji kwalifikacyjnej, a następnie pierwszego wyścigu po południu.

W kategorii jednoosobowye, Konstantin Lachenauer nie zawiódł, gdy po raz kolejny dał się poznać jako król za kierownicą swojego Graffa nr 31. Wygrał pierwsze dwa wyścigi weekendu, wygrywając samotnie przed swoim kolegą z drużyny Adrienem Chilą (Graff nr 39) w wyścigu 1 i Pierre-Albertem Fusellą (Graff nr 10) w wyścigu 2. Szwajcarski kierowca położył nacisk na nieco więcej jego prowadzenie w mistrzostwach, ten, który wygrał wszystkie tymczasowe wyścigi sezonu.

Wróć do kategorii GT Sprint : la course 1 est remportée au bout de 18 tours par Milan Petelet (ABM), devant Simon Escalier et Maxime Mainguy. La jeunesse frappe encore en Ultimate Cup, Milan Petelet (18 ans) devançant des pilotes expérimentés. Il récidivera l’après-midi avec une nouvelle victoire au volant de sa Porsche 911 GT3 Cup numéro 72, cette fois devant Maxime Mainguy, toujours leader du championnat pilote dans cette catégorie. Ils se retrouveront dimanche matin pour la course 3.

Porozmawiajmy teraz o kategorii Legend Car: zastępuje ona kategorię Mitjet (nieobecną, ponieważ jest obecna w Albi w FFSA GT) w tej rundzie zrobił duże wrażenie. Na starcie wyścigu 21 stanęło 1 zawodników, a po 60 okrążeniach zwyciężył Maxime Lieutenant (kategoria Elite Pro, nr 10), przed Laurentem Imbertem (nr 16) i Davidem de Saegerem (nr 44). Samochody tej nowej kategorii ponownie wyjadą na tor w niedzielę rano w wyścigach 2 i 3.

I wreszcie, czym byłby Ultimate Cup bez wyścigu proto? TO kategorie P3/P4/CN/EVO Wyruszył późnym sobotnim popołudniem na 4-godzinny wyścig wytrzymałościowy, który wygrał Team Virage i załoga nr 88 (Alessandro Ghiretti, Miguel Cristovao i Julian Wagg). W przeciwieństwie do pierwszego weekendu wyścigowego na Magny-Cours trzy tygodnie temu, wyścig nie został zakłócony przez trudne warunki pogodowe, a 142 okrążenia można było ukończyć bez żadnych incydentów. Ligier nr 21 (DB Autosport) i jego załoga (Lionel Robert i Stéphane Panepinto) zajęli drugie miejsce w wyścigu, a Ligier nr 69 Cool Racing (Maurice Smith i Antoine Doquin) stanęli na trzecim stopniu podium.

Niedziela będzie również pracowita, z wyścigami 3 w kategorii GT Sprint i wyścigami jednomiejscowymi, wyścigami 2 i 3 w kategorii samochodów legendarnych. Wyścigi GT Wytrzymałość zakończy się weekendem i wyjazdem do Hiszpanii 12 listopada.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz