VIR – Corvette wygrywa w GTLM, Porsche w GTD

Startujący z pole position Chevrolet Corvette C8.R Nicka Tandy'ego i Tommy'ego Milnera zwyciężył w wyścigu Michelin GT Challenge po emocjonującym wyścigu w ostatniej godzinie wyścigu.

opublikowany 09/10/2021 à 20:52

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

VIR – Corvette wygrywa w GTLM, Porsche w GTD

Nick Tandy i Tommy Milner musieli oprzeć się presji Kévina Estre w VIR (© 2021 Jake Galstad)

Wyścigi Michelin GT Challenge, przedostatnia runda sezonu WeatherTech SportsCar Championship, odbyły się w tę sobotę, 9 października na torze VIRaceway. Impreza zarezerwowana wyłącznie dla samochodów sportowych klasy GT, podzielona na dwie kategorie, GTLM (Le Mans) et GTD (Daytona). Corvette Racing avait dominé les qualifications en plaçant ses deux voitures, la numéro 4 et la numéro 3, aux deux premières positions, séparées… par trois minuscules millièmes de seconde. Le duo Tommy Milner et Nick Tandy s’éçançait donc en pole position devant les leaders du championnat Antonio Garcia et Jordan Taylor ainsi que la Porsche de WeatcherTech Racing dans laquelle Kévin Estre était présent aux côtés de Cooper MacNeil.

Przeczytaj także > VIR – Kwalifikacje: Tommy Milner na pole position po… 3 tysięczne!

Za Porsche Taycan Turbo S, pierwszy elektryczny samochód bezpieczeństwa w historii IMSA, zielona flaga została opuszczona na czas 2:40 wyścigów na torze w Wirginii. Kwalifikacyjna trójka zmieniła się już od pierwszych chwil wyścigu, gdy MacNeil został zaskoczony przez Roba Foleya za kierownicą BMW M6 GT3 z numerem 96 w kategorii GTD. Numer 79 niemieckiej firmy odzyskał swoją pozycję kilka minut później, podczas gdy w pojedynku Chevroleta Corvette C8.R Jordan Taylor zaskoczył Tommy'ego Milnera na zewnątrz i objął prowadzenie w wyścigu. Zdegradowany do ponad 35 sekund prowadzącej duetu MacNeil ustąpił miejsca Kévinowi Estre, który ponownie wystartował w środku peletonu GTD. Francuz powrócił do rywalizacji za Atlantykiem po raz pierwszy od 24-godzinnego wyścigu w Daytona 31 stycznia.

 

Wyścig nabiera tempa po jeździe samochodem bezpieczeństwa

Niecałe półtorej godziny do końca wyścigu Mario Farnbacher (Acura NSX GT3) zakończył swój wyścig pod ścianą opon. Niemiecki kierowca wyszedł ze swojego pojazdu bez szwanku po tym imponującym zjeździe poza tor. Pojawił się samochód bezpieczeństwa i trzy GTLM skorzystały z długiej neutralizacji i zjechały do ​​boksów. Samochód bezpieczeństwa zniknął po 20 minutach żółtej flagi. Kévin Estre próbował wykorzystać wznowienie gry i zyskać przewagę nad Nickiem Tandym, ale brutalna obrona tego ostatniego posłała Francuza na murawę.

Manewr, który nie przestraszył 32-letniego kierowcy: ponownie spróbował szczęścia i zdecydowanie zajął drugie miejsce. Głodny Lyonnais czaił się za żółtym C8.R Antonio Garcii i czekał na odpowiedni moment, aby rzucić się na swoją ofiarę. Ten moment nadszedł, gdy Hiszpan zatrąbił za spóźnionym. Estre podkradała się, by objąć prowadzenie, ale Tandy poszła w jej ślady i posłała porsche na zieloną trawę. Seria akcji niemal przyćmiewająca przejęcie Laurensa Vanthoora (Porsche 911 GT3R) w GTD, na niecałą godzinę przed końcem. Przelotne panowanie, gdy Bill Auberlen umieścił BMW M6 GT3 z numerem 96 z powrotem na szczycie swojej kategorii.

 

Zderzenie potwierdza klasyfikację obu kategorii

Zejście Kévina Estre z toru na początku ostatnich 40 minut położyło kres nadziei zespołu WeatherTech Racing na zwycięstwo. Jeśli po podwójnym zatrzymaniu Amerykanów ponownie znalazł się na prowadzeniu, tricolor wyłonił się z wyłożeniem około czterdziestu sekund na Chevrolecie Corvette C8.R z numerem 4 Nicka Tandy'ego i Tommy'ego Milnera. Zwycięstwo wydawało się zatem pewne dla amerykańskiej marki, nie wiadomo było, który duet je zdobędzie, Antonio Garcia dogonił kwadrans od szachownicy. Obie kategorie zakończyły się tym samym wypadkiem dziesięć minut przed bramką. Garcia i Auberlen zderzyli się na zakręcie w prawo, a Kalifornijczyk z małą prędkością wrócił do boksów z przebiciem prawego tyłu. Następnie Nick Tandy i Laurens Vanthoor poszybowali ku sukcesowi w swoich rankingach. Zwycięstwo w kategorii jest tym bardziej niezwykłe dla Vanthoora i jego kolegi z drużyny, Zacharie Robichona, ponieważ rozpoczęli wyścig z końca stawki po interwencji zespołu w ich samochodzie pomiędzy dwiema sesjami kwalifikacyjnymi.

Rankingi wyścigów znajdziesz TUTAJ

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz