Volkswagen kończy sporty motorowe!

Po ponad 50 latach pracy wstrzymuje się działalność Volkswagen Motorsport, w tym programy elektryczne. 

opublikowany 01/12/2020 à 17:17

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Volkswagen kończy sporty motorowe!

Dział Volkswagen Motorsport ożył. Niemiecki gigant zaprzestanie programów sportowych, a pracownicy VW Motorsport zostaną włączeni do spółki-matki Volkswagen AG.

„Marka Volkswagen ma szansę stać się wiodącym dostawcą zrównoważonej mobilności elektrycznej– mówi dr Frank Welsch, członek zarządu odpowiedzialny za Dział Rozwoju VW. Łączymy siły i podjęliśmy decyzję o zakończeniu działalności marki Volkswagen w sportach motorowych. Personel zajmujący się sportami motorowymi zostanie zintegrowany z Volkswagen AG.

Dogłębna wiedza techniczna pracowników sportów motorowych oraz know-how zdobyte w projekcie ID.R pozostaną w firmie i pomogą nam produkować kolejne udane modele ID. rodzina samochodów elektrycznych na drogach.

„Przez dziesięciolecia zespół Volkswagen Motorsport GmbH przynosił marce szereg znaczących sukcesów sportowych. Serdecznie dziękuję wszystkim pracownikom za tak wiele zwycięstw, tytułów i rekordów na całym świecie oraz za ich osobiste poświęcenie i zaangażowanie, skomentował Wilfried von Rath, członek komitetu zarządzającego ds. zasobów ludzkich. Cieszymy się, że możemy zachować miejsca pracy, szczególnie w tych trudnych czasach, i oferujemy wszystkim pracownikom umowę o przeniesienie. »

169 pracowników Volkswagen Motorsport będzie nadal produkować Polo GTI R5 do końca 2020 roku oraz nadal będzie dostarczać części zamienne i serwis posprzedażowy do R5 i Golfa GTI TCR.

Decyzja ta kładzie kres ponad półwiecznej obecności VW w wyścigach samochodowych. Najpierw w samochodach jednomiejscowych, w Formule V w latach 1960. XX wieku, potem w Formuła 3 do połowy 2010 roku programy VW również uwzględniały rallye z Golfem GTI z Grupy A, następnie dominującym Polo R WRC de Sebastian Ogier (cztery koronacje) w latach 2013-2016.

 

 

Pustynia pozwoliła Volkswagenowi na odniesienie kilku zwycięstw w paryskim Dakarze, w 1980 r. za pomocą Iltisa 4×4, a następnie w Ameryce Południowej za pomocą Touarega i jego silnika wysokoprężnego (2009–2011). Nie zapominajmy także o kontroli Johana Kristofferssona i Pettera Solberga w Mistrzostwach Świata rallycross (World RX) w 2017, 2018 i 2020!

 

 

Od 2018 roku Volkswagen Motorsport skupia się głównie na wyzwaniach elektrycznych, tworząc prototyp ID.R. pilotowany przez Romaina Dumasa i autor rewelacyjnych rekordów na Pikes Peak, Goodwood, Mount Tianmen czy na Nordschleife (w swojej kategorii).

 

 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz