Nowe zespoły, transfery… jak będzie wyglądać formuła Formuły E w 2023 roku?

W celu wprowadzenia Gen3 do Formuły E skład siatki na rok 2023 jest już kompletny. Pomiędzy transferami, odlotami i przyjazdami nowych drużyn AUTOhebdo podsumowuje tabelę mistrzostw elektrycznych w przyszłym sezonie.

opublikowany 30/11/2022 à 09:40

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Nowe zespoły, transfery… jak będzie wyglądać formuła Formuły E w 2023 roku?

W 2023 roku nastąpi wiele zmian w stawce Formuły E © Germain Hazard / DPPI

Ledwo 8 sezon Formuła E zakończone, oczy są już zwrócone na przyszły rok. W 2023 roku Formuła E doświadczy nowej ewolucji, wraz z wprowadzeniem Gen3. Jednomiejscowe samoloty, które są mocniejsze, szybsze i lżejsze niż te Gen2, używane w latach 2018–2022. 

Jeśli w Formule E nastąpi przełom na poziomie samochodów, stanie się to również na poziomie załóg. Tabela na rok 2023 będzie bardzo różnić się od tej, której właśnie doświadczyliśmy wraz z koronacją Stoffela Vandoorne’a. I nie bez powodu: pomiędzy licznymi transferami a pojawieniem się dwóch nowych producentów (McLaren i Maserati), wszystko powinno się zmienić w sezonie 9. AUTOhebdo podsumowuje znane składy zespołów na rok 2023.

  • Neom-McLaren (były Mercedes): Hughes będzie wspierał Rasta

Taka będzie atrakcja 9. sezonu Formuły E: przybycie legendarnego producenta McLarena do mistrzostw elektrycznych. Po zakupie stajni Mercedes, panujący podwójny mistrz świata, brytyjska firma wkracza w czwarte mistrzostwo świata klasy, po F1, L "IndyCar oraz Extreme E. McLaren napędzany przez Nissana był ostatnim zespołem, który ujawnił swoich kierowców na rok 2023.

Pierwsze miejsce zajął René Rast, były kierowca Audi, który również będzie ścigał się pod szyldem BMW Wytrzymałość. Na 2. miejsce ostatecznie uplasował się były mieszkaniec Formuła 2 Jake Hughes, który go zajmie.

CZYTAJ TAKŻE > René Rast pierwszym kierowcą potwierdzonym przez McLarena

  • Maserati (były Venturi): Mortara pozostaje, Günther jako wzmocnienie

Maserati powróci także do rywalizacji jednomiejscowy, ponad 60 lat po opuszczeniu Formuły 1, zastępując Venturiego. Bardzo ambitna jak na pierwszy udział marka Trident będzie próbowała zagrać w oba tytuły z Eduardo Mortarą. Zajmując 3. miejsce w mistrzostwach w 2022 r., Szwajcar pozostaje w strukturze byłej Venturiego szósty sezon z rzędu.

W przypadku drugiego miejsca Maserati wolałby odzyskać siły Nycka de Vriesa, mistrz świata w 2021 roku… ale ten ostatni w końcu dołączył Alfa Tauryń w Formule 1 w roku 2023. Ostatecznie do włoskiego zespołu trafił Maximilian Günther. Niemiec znalazł dobrą bazę po trudnym sezonie w Nissanie w 2022 roku. Najmłodszy zwycięzca Formuły E będzie towarzyszył Mortarze w walce o tytuły mistrza świata.

CZYTAJ TAKŻE > Maserati ujawnia duet kierowców na przybycie do Formuły E

  • DS Penske: Vandoorne, mistrz zmienia strony

Dla marki DS rok 2023 będzie nowym etapem. Zakończyliśmy (udaną) współpracę z Techeetah, teraz czas na współpracę z zespołem Penske. Amerykański zespół połączy siły z francuskim producentem w walce o tytuł. Jean-Éric Vergne pozostanie w zespole DS, a dołączy do niego Stoffel Vandoorne, mistrz świata 2022. Belg znajdzie schronienie w DS po odejściu Mercedesa z FE. 

CZYTAJ TAKŻE > Stoffel Vandoorne dołącza do Jean-Érica Vergne’a w DS Penske

  • Jaguar: przede wszystkim stabilność

Po świetnym sezonie 2022 Jaguar chciałby wznieść się jeszcze wyżej przed pojawieniem się Gen3. W tym celu brytyjska marka stawia na stabilność, odnawiając staż swoim dwóm kierowcom, wicemistrzowi Mitchowi Evansowi i Samowi Birdowi.

  • Wyobraź sobie: Buemi jako wzmocnienie

Dla zespołu Envision rok 2023 oznacza przejście na silniki Jaguara, po długim okresie korzystania z jednostek napędowych Audi. Jeśli Nick Cassidy zostanie, Sébastien Buemi dołączy do brytyjskiego zespołu po spędzeniu całej kariery w FE w e.Dams. Mistrz z 2016 roku jest w drużynie Francji od początku zawodów w 2014 roku. Zastąpi Robina Frijnsa, który odchodzi do nowej ekipy ABT.

CZYTAJ TAKŻE > Sébastien Buemi sformalizowany w Envision

  • Porsche: z tyłu głowy mam WEC

W Porsche, przygotowujemy się do utraty jednej z jej charakterystycznych postaci w Formule E. André Lotterer nie będzie kontynuował przygody i przeniesie się do Andretti, oprócz poświęcenia się przybyciu marki do LMDh. Aby go zastąpić, niemiecka firma zapewniła sobie usługi Antonio Félixa da Costy, mistrz sezonu 6 FE i jednocześnie kierowca Jota Sport w WEC. Zespół Jota, który w przyszłym sezonie będzie ponadto obsługiwał LMDh Porsche… Na drugim miejscu Porsche zatrzyma Pascala Wehrleina pomimo wzlotów i upadków sezonu.

CZYTAJ TAKŻE > Jota Sport nowym klientem Porsche 963 LMDh w WEC

  • Andretti: Miłośnik doświadczenia

Andretti pokazał swoje ambicje u zarania Gen3: wygrać mistrzostwa świata Formuły E. Zespół Michaela Andrettiego zmienił wszystko lub prawie: nowy zespół napędowy w Porsche i nowy kierowca w André Lottererze. Niemiecka, emblematyczna postać marki ze Stuttgartu, podczas jazdy będzie kontynuować przygodę z Formułą E i LMDh producenta z Badenii-Wirtembergii. Na drugim miejscu Jake Dennis pozostał przez kolejny rok, aby przeżyć swój trzeci sezon w amerykańskiej strukturze.

CZYTAJ TAKŻE > André Lotterer podpisuje kontrakt z Andretti na rok 2023

  • Mahindra: nowa przygoda Di Grassiego 

Mahindra ma już sformalizowany duet kierowców na rok 2023. Wraz z Oliverem Rowlandem do indyjskiego zespołu dołączy Lucas di Grassi po doświadczeniach z Venturim. Mistrz sezonu 3 będzie zatem miał trzeci zespół w Formule E, ponieważ jako pierwszy kierowca przekroczył w mistrzostwach granicę 1000 punktów na koniec pierwszego wyścigu w Seulu.

CZYTAJ TAKŻE > Mahindra korzysta z usług Lucasa di Grassiego

  • Nissan: francuski duet dla Gen3!

Wyjdź z Buemi i Günthera. W 2023 roku Nissan będzie ozdobiony kolorami niebieskim, białym i czerwonym! W przypadku przejścia na Gen3 w Formuła Ejapoński zespół będzie reprezentowany przez dwóch francuskich kierowców. Sacha Fenestraz, aktualnie zajmujący drugie miejsce w mistrzostwach Super Formuły w Japonii, weźmie udział w swoim pierwszym pełnym sezonie w kategorii pojazdów elektrycznych. Z Jaguara przyjeżdża Norman Nato, który w sezonie 2 brał już udział w Venturim, a w 2021 roku będzie nosił barwy marki Yokohama.

CZYTAJ TAKŻE > Nissan przedstawia gamę modeli na rok 2023, w skład której wchodzą Norman Nato i Sacha Fenestraz

  • NIO 333: Przybywa Sette Câmara

Sergio Sette Câmara potrzebował świeżego powietrza. Brazylijski kierowca opuszcza zespół Dragon Penske Formuła E, z którym współpracował przez trzy sezony, w 2023 roku dla chińskiej formacji NIO. Małe zaskoczenie, natomiast skład na sezon 2022, w składzie Dan Ticktum i Oliver Turvey, był na dobrej drodze do utrzymania się na przejście na Gen3.

Wściekły pies promocyjnych formuł Dan Ticktum znalazł miejsce na zadomowienie się w Formule E. Po pierwszej kampanii z formacją NIO 333, która w 10 roku zajęła 2022. miejsce na ulicach Rzymu, podwójny zwycięzca Grand Prix ​​de Macao zachował miejsce w FE na sezon 2022–23.

CZYTAJ TAKŻE > Sette Câmara przeniesiona do NIO

  • Zespół ABT: Frijns i Müller w domu

O powrót nazwiska ABT po roku nieobecnościniemiecki zespół zatrudnił dwóch „wewnętrznych” kierowców. Robin Frijns powinien dołączyć do zespołu z Envision, a Nico Müller, oficjalny kierowca Audi, byłby na dobrej drodze do powrotu do Formuły E. Obaj kierowcy znają się dobrze, ponieważ byli członkami zespołu w latach 2018–2020 w ABT podczas niemieckiego tournee mistrzostwo, DTM. Duet będzie na pokładzie nowego Gen3 w przyszłym sezonie napędzanego jednostką Mahindra.

Tabela podsumowująca tabelę Formuły E 2023:

Zespół Blok steru strumieniowego Pilot 1 Pilot 2
McLaren Nissan Rene Rast Jake'a Hughesa
Maserati Maserati Eduardo Mortary Maksymilian Günther
DS Penske DS Jean-Eric Vergne Stoffel Vandoorne
Jaguar  Jaguar Mitcha Evansa Sam Bird
Envision Jaguar Sébastien Buemi Nicka Cassidy'ego
Porsche Porsche Pascal Wehrlein Antonia Felixa da Costy
andretti Porsche Jake Dennis Andrzej Lotterer
Mahindra Mahindra Lucas di Grassi Oliver Rowland
Nissan Nissan Sacha Fenestraz Normana Nato
NIO 333 NIO Sergio Sette Câmara Dan Ticktum
ABT Mahindra Robin Frijns Nico Müllera

 

CZYTAJ TAKŻE > Koniec „Fanboost”, nadejście „Attack Charge”… Formuła E przedstawia nowe funkcje na rok 2023

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz